16 december 2017
Honda Civic Hybrid

Forum Honda Civic Hybrid

Reacties van eigenaren

  

, datum: 20 juni 2011

Ervaring met auto: Vering bij volbeladen auto laat te wensen over en beugels van kofferbak is achterhaald.
Verder probleemloze auto en verbruik bij stevig rijgedrag 1:16,5 is goed. Enige keer dat ik terug naar de garage ben gegaan is toen rubbers van ramen te droog bleken te zijn en raam uit de sponning liep. Na inspuiten met siliconen verholpen.
De lederen bekleding is aan te raden en kost bij inbouw bij de dealer 2.000 euro.

Uitvoering1.3 Dsi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit2 jaar
KM-stand47.000 km
DealerVan Dijk

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 19 juni 2011

Ervaring met auto: Pefecte auto.

Uitvoering1.3 I-vtec
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand39.000 km
DealerHensgens

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 5 juni 2011

Ervaring met auto: Ervaren als probleemloze auto. Af en toe een piepende rem en na een schade een verkeerd gemonteerde parkeersensor. Die sensor is wel nodig door een slecht te overziene achterkant.
Erg comfortabel, maar wel wat veel afrolgeluid van de banden. De volgende moet in ieder geval weer een automaat zijn dat beviel zeer goed. Verbruik 1:15 - 1:18, hou me dan redelijk aan de maximum snelheid (incl.meetcorrectie). Jammer dat de achterbank niet plat kan en er met een maxicosi op de achterbank wat weinig ruimte over blijft anders hadden we hem weer genomen.

Uitvoering1.3 DSI I-VTEC
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand112.000 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 15 april 2011

Ervaring met auto: Er is een probleem met of de veren of de schokbrekers, je kunt geen zware boodschappen of twee mensen achterin hebben om vervolgens een drempel niet te raken.dit is echt een probleem aangezien er heel wat drempels zijn in nederland, Honda erkent dit niet als fout en dus wordt er niets aan gedaan,
Wij vinden dit echt een groot probleem, vooral nu de vakantie voor de deur staat bagage achterin plus twee kinderen en dan 1500 km rijden lang leve de Honda hybride spijt dat we niet een andere uitgezocht hebben.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand38.864 km
DealerLos

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Eveelen, datum: 9 juni 2011

Antwoord: Voor dit probleem heb ik DE ideale oplossing: niveau-plus ringen tuseen de schokbrekers, in enkele minuten gemonteerd, waardoor de auto zo'n twee centimeter hoger ligt. Je ziet het niet, maar alle verkeersdrempels kun je moeiteloos nemen. De wegligging is eveneens verbeterd, kortom een echte aanrader voor een paar tientjes!

 
Reactie van: Medihaaslan, datum: 20 juni 2011

Antwoord: Dit probleem heb ik ook, nu ik over een week op vakantie ga naar Turkije, staat me zo een beetje 10duizend kilometer te wachten. Plaatsen ze de plus ringen bij elke garage of....? graag het aanbevolen adres waar ik dit kan laten plaatsen.

 
Reactie van: Sh137583, datum: 7 juli 2011

Antwoord: De oplossing: MAD hulpveren. Worden in ca. 2 uur tijd gemonteerd door de dealer en de auto staat achter net wat hoger en rijdt ook beter (minder zijwind gevoelig)! Met volle bepakking (4 personen + dakkoffer) kun je niet zonder. Reken op ca. 300 euro nieuw incl. montage of zoek op Marktplaats.

 
Reactie van: Lincolnpjotr, datum: 8 juni 2017

Antwoord: De oplossing voor de te diep inverende achterveren is oppompbare achterschokdempers aan te brengen. Ik heb de bestaande schokkers vervangen door een set Monroe MA829 met slangen AK29. Dit set zit origineel onder een Ford F150 pickup uit 2000 en heeft precies dezelde boven en onderste (bout) aansluitingen. Ook de langste en kortste lengte schelen maar een twee cm.

Doordat de originele schokkers gasgevuld zijn moet je deze altijd voorzien van minimaal (1) een bar om te voorkomen dat de banden de luchtdruk slangetjes doorslijten bij te diep inveren. De slangenset AK29 is benodigd om de luchtslangen vrij te houden. De plaatrs van de luchtaansluitingen is cruciaal en zit bij andere merken schokkers op een verkeerde plaats.

In principe rijdt ik met een lege achterbank/bak met 2 bar en per persoon voeg ik een bar luchtdruk toe. Ook als je even leeg bent en hij staat op 4 bar heb je gewoon een normale veering maar staat hij alleen achter hoog.

De schokkers zelf zijn iets zachter van demping dan de originele maar door de in te stellen hoogte kom je nooit op de eindstops en kun je gewoon over srempels met 5 personen in de auto, het rijgevoel blijft stevig en is niet nadelig beinvloed.

De montage kost hooguit twee uurtjes en kan met standaard gereedschap zelf gedaan worden. De schokkers komen uit de USA waar ik ze via Rockauto.com heb laten komen voor rond de 200 dollar met een fedex versturing. Ik heb eventueel meer info en wat foto's als er interesse is...

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 1 maart 2011

Ervaring met auto: Ik kom zojuist terug van de dealer. Mijn tweede accupakket moet vervangen worden. Honda heeft de kwaliteit van zijn accu pakket niet op orde. Ik ben benieuwd of mijn derde accupakket langer meegaat dan 40.000 km.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand80.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort5
Motor4
  
  

, datum: 12 november 2010

Ervaring met auto: Ik heb inmiddels 72000 km gereden en een werkelijk verbruik gerealiseerd van 1:16,85. Dat vindt ik best goed, gezien mijn behoorlijk pittige rijstijl. Zeker als de elektromotor helpt, ben je supersnel en schokvrij(heerlijk!) weg.
Ik vindt het telkens weer een heerlijk gevoel om zo weg te scheuren en iedereen achter mij te zien verdwijnen.
Heerlijk ook alle luxe, vooral de stoelverwarming en de uitstekende klimaatcontrole.
Nadelen zijn er ook: beperkte hoofd- en beenruimte achterin, achterbank kan niet plat, veel bandengeluid op slecht wegdek.

Ervaring met onderhoud (niet gespecificeerd): Aardige monteurs die snel en vakkundig hun werk doen. En je mag gewoon meekijken en meekletsen of vragen stellen die dan ook direct serieus beantwoord worden.

UitvoeringElegance
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand72.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 8 november 2010

Ervaring met auto: Honda heeft ernstige problemen met het accupakket. Mijn accupakket is na 13 maanden al vervangen. Na een software update is het IMA systeem gedowntuned dit om te voorkomen dat het nieuwe accupakket ook binnen de garantie stuk gaat. De prestaties van de auto's zijn waardeloos geworden. De eerste 60.000 km heb ik met veel plezier in de Honda gereden, nu is ieder ritje weer een frustratie.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand70.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort3
Motor4
  
 
Reactie van: Josthomaes, datum: 2 februari 2011

Antwoord: Klopt, heel erg slecht van Honda! Je dan de update ongedaan maken door hem in rijdend in neutraal te zetten en dan de motor even uit en aan te zetten!

Veel succes met de civic.

 
Reactie van: Arno. V. Meer, datum: 1 maart 2011

Antwoord: Ik heb dezelfde problemen, Honda Nederland wil tot nu toe het accupakket niet vervangen.
Contact uitzetten is niet nodig. Je kan simpel tijdens het rijden het contact opnieuw omdraaien (zoals bij het starten) de motor blijft draaien en het IMA systeem word gereset.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »