18 december 2017
Honda Civic Hybrid

Forum Honda Civic Hybrid

Reacties van eigenaren

  

, datum: 8 augustus 2011

Ervaring met auto: Ik rijd deze auto al jaren probleemloos. Het verbruik is met mijn vlotte rijstijl en bijna alleen snelwegen blijven steken op 6.1ltr/100km.
Qua grote reparaties is alleen de condensor vervangen vanwege steenslag.
Wel slijten de achterbanden erg snel, na 40.000km waren de achterbanden al vierkant en moesten deze vervangen worden. Volgens het boekje moet de bandenspanning 2.1 zijn rondom, ik vind dat te laag en pomp ze op tot 2.4. Rijd een stuk lekkerder en zuiniger. Misschien dat dit de slijtage veroorzaakt? Verder heb ik sinds kort last van een hoog zoemend geluid bij 130 km/uur. Ik denk dat een lager ergens versleten is.
En ik ben het eens met de mensen vwbt de slechte achtervering, op vakantie ziet de auto eruit als een speedboat die door het water vaart -) Deze auto is meer gemaakt om rechtdoor te gaan en dwingt een rustigere rijstijl af.
Zou ik nog een keer een Honda kopen? Zeker!

Uitvoering2008 IMA 1.3
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit3 jaar
KM-stand139.000 km
DealerMaarschalk

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Tlbreeman, datum: 29 mei 2012

Antwoord: Welke dealer heb je voor je onderhoud?

  

, datum: 7 augustus 2011

Ervaring met auto: Ervaringen zijn tot op heden uitermate positief, had dit niet verwacht. Ben eigen ondernemer en heb jaren dure lease wagens gereden waarvan de laatste een Saab 9-3 Business Estate TDI was. Verbruik 7,7 op 100km, erg veel voor een dergelijke TDI. Ben er helemaal klaar mee, zeker om de overheid constant te spekken. Met deze Hybrid is 5,1/100 op de snelweg bij 110/120 goed mogelijk. Rijdt zeer comfortabel, is ruim, goede muziek installatie.
Natuurlijk zijn er minpuntjes maar deze auto is en doet wat je van hem verwacht. Geen wegenbelasting en betaalbaar rijden (met 0,19 per zakelijke km, kom ik er wel), Vooral geen appels met peren vergelijken. Dit is geen Audi of BMW.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand10.800 km
DealerKneppers

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor9
  
 
Reactie van: Emisenna, datum: 24 augustus 2013

Antwoord: Wij kennen Honda alleen van motorfietsen, buitenboordmotoren, grasmaaiers en brommers. Honda motoren onanks giga hoge kmstanden tot 400.000 km met een 400 cc bijvoorbeeld gewoon netjes warm rijden betekent probleemloos weinig of nooit wat kapot.
Als ex-Pan rijder vooral het eerste model 300.000 km probleemloos ben ik nu BMW-rijder omdat ik de huidige pan niet mooi vind. Heb nu diverse dure BMWs gereden en ondanks de uitstekende zit is er eigenlijk geen vergelijk mogelijk met Honda. Honda is perfect en probleemloos, BMW zegt zelf beter te zijn maar ik spreek uit ervaring het is bagger en foute keus.

  

, datum: 5 augustus 2011

Ervaring met auto: Prachtige auto, super zuinig, autostop systeem super handig en voor 1.3 super snel.

Deze auto is niet bedoeld voor snelheidsduivels, maar ook niet voor lease rijders. Vaak zijn ze niet tevreden omdat ze gedwongen zijn om deze auto te nemen vanwegen de crises of ze kiezen zelf er voor met de gedachten dat deze auto zuinig rijdt ook met plank gas en toch 14% bijtelleing.

Deze auto is bedoeld voor mensen die zich aan de snelheid limit houden en is vooral zuinig op zijn bedrijfstempratuur en op snelheid van (70 tot 100 km). Ik denk dat er weinig autos in zijn prijsklasse die zo comfortabel en zuinig zijn.

Ik woon in Zwijndrecht en rijd vaak op de A16 en N3 daar mag je 80/100 km p/u, ik houd mij aan de snelheidslimiet en heb op elke tankbeut meer dan 950 km per 42 L.

Ik rijd ook vaak korte ritten (dus koude motor); ik weet zeker dat ik meer dan 1000 km per 42 L zou halen als ik alleen op de snelweg zou rijden.

Deze auto heeft mij geleerd hoe ik een goed gedrag op de weg kan tonen!

Uitvoering1.3
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand110.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Jong37, datum: 21 februari 2016

Antwoord: Ha ha, ik heb nu een Honda Jazz hybrid en heb met geen enkele auto over de 500 kilometer actieradius gehaald, ondanks rustig rijden voornamelijk stadritjes 1 op 7 en dan rijden we rustig. Vorige was een gewone Jazz uit 2007 en deze was net zo zuinig en die trapte we nog wel eens op zijn staart. Geloof me, zelfs een gewone Jazz had zuiniger geweest. Ik ga toch kijken of er wat te updaten valt aan het motormanagement.

Dit zijn lelijke waardes en hier koop ik geen hybrid voor. De opties en het comfort maakt de auto nog enigszins leuk.

  

, datum: 27 juli 2011

Ervaring met auto: Prima auto op alle fronten. Op nat wegdek lijkt de auto minder stabiel te rijden. Gisteren door aquaplanning bij 110-120 km/h gecrasht op autobahn in Duitsland. Auto was volbeladen en leek niet te corrigeren. Massa van accu's en belading geeft de achterzijde een eigen dynamiek. Door massa in achterbak achter achterwiel wordt ook nog eens de voorwielen ontlast. Heb meer ervaring met wegglijden van auto bij nat wegdek. Bij droog wegdek en normale belading is de rijstabiliteit prima. Tip: in bochten en bij nat weer rustiger rijden dan bij andere standaard auto's.

UitvoeringComfort
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand110.000 km
DealerLos

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: O. Busch, datum: 23 september 2011

Antwoord: "Op nat wegdek lijkt de auto minder stabiel te rijden. Gisteren door aquaplanning bij 110-120 km/h gecrasht op autobahn in Duitsland". Oeioei, maar hoe kun je dan openen met "Prima auto op alle fronten".
Lijkt me toch dat 'ie op een heel belangrijk front niet helemaal prima is.

 
Reactie van: Tarquesh, datum: 18 oktober 2011

Antwoord: Ik ken dit probleem met twee Honda Civics die ik gehad heb. Bij droog weer alles perfect en bij regen zat ik met knikkende knietjes te rijden! Eng!

Nu met mijn Volkswagen is er een wereld voor mij opengegaan. Rijden bij regen, stortregen en daarbij gewoon 130km/h soms (autobaan) en het rijd zo koersvast als een TGV.

 
Reactie van: Rene_dewit1, datum: 9 november 2011

Antwoord: Sorry, maar ik ben van BMW/VW naar Honda gegaan omdat ik de wegligging, zeker bij nat weer veel beter vindt. Ik zat in de BMW te zweten als er water op de weg lag, dan kreeg ik rukken aan het stuur, vreselijk. Bij de Golf en Passat moest ik constant corrigeren.

 
Reactie van: Erik. Gehlen, datum: 8 augustus 2012

Antwoord: Bij nat wegdek is de Hybrid een drama. Dat ligt niet aan de auto maar aan de banden. De Honda wordt standaar met Dunlop-banden geleverd. Dat zijn eco-banden. De auto is dan bij regen een dweil. Sinds kort heb ik er Gislaved-banden onder gezet. De wegligging in bochten is stukken beter en bij veel water op de weg kun je gewoon doorrijden. Andere banden dus en zeker geen eco-banden.
Gr.,
Erik

 
Reactie van: Ushi50, datum: 14 december 2012

Antwoord: Misschien moet je andere banden proberen?

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 21 juli 2011

Ervaring met auto: Kopen deze wagen!

Uitvoering1.2 Vtec Comfort
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand50.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor10
  
  

, datum: 21 juli 2011

Ervaring met auto: Als je voor rijcomfort kiest is dit je auto. Wij zijn net terug uit Italie, 4.000 km gereden geen centje pijn.
Vooral bij de korte invoegstroken in Italie even het gas erop en weg ben je. Ook tegen de helling op meer dan genoeg kracht. Super comfortabele auto, ook in Duitsland 165 km per uur geen probleem.
We hebben nog 5 km 4wheeldrive track gereden tussen Audi Q7, Touareg. Waanzin denk je? Met 15 cm clearing op de voorspoiler toch geen probleem. Heb wel 250.000km 4wheeldrive ervaring in Australie, dat hielp wel.

Uitvoering1.2 Vtec Comfort
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand58.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor10
  
  

, datum: 11 juli 2011

Ervaring met auto: Fijne auto

UitvoeringBlack Mode
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand5.000 km
DealerDe Bois

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »