11 december 2017
Honda Civic Hybrid

Forum Honda Civic Hybrid

Reacties van eigenaren

  

, datum: 11 maart 2009

Ervaring met auto: Benzineverbruik is veel hoger dan fabriek aangeeft. De mijne haalt nauwelijks 650 km op een volle tank. En dat is een zware tegenvaller. Verder prima auto.

Ervaring met verkoop: Verkoper zegt dat deze hybride (automaat) nog zuiniger is dan de IMA. Is beslist niet waar!

Uitvoering1.3 DSI I-VTEC
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand16.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor3
  
 
Reactie van: Paulderoyvanzuydewijn, datum: 25 april 2009

Antwoord: Ja maar door de 17 inch wielen zal het benzineverbruik wel stijgen, dat heb ik ook.

 
Reactie van: Ebeetstra, datum: 13 juli 2009

Antwoord: Ook ik rijd 1 op 15 en dat valt mij zwaar tegen!! Nu heb ik vernomen dat na een inrijperiode de auto zuiniger wordt. Wie heeft daar ervaring mee?

 
Reactie van: T. Harmsen7, datum: 4 augustus 2009

Antwoord: Heb ook een Hybrid en heb er inmiddels 10000 km opzitten. Ik vind het een fraaie auto en zeer comfortabel rijden o.m. door de CVT. Ik heb de B dagtrip teller nooit gereset en deze geeft over die 10000 km een verbruik aan van 4,4 ltr/100km.
Daarnaast houd ik het verbruik ook handmatig bij dus elke keer als ik tank de km stand noteren en het aantal liters. Dit zet ik in een excelsheet en zo kan ik het verbruik mooi bijhouden en dit komt uit op 4,5ltr per 100 km en wijkt dus niet zo veel af van de boordcomputer.

 
Reactie van: Pverhagen207, datum: 7 oktober 2009

Antwoord: Elke automotor moet inlopen en gebruikt in het begin (veel) meer dan na inlopen. Voor een benzinemotor rekenen op zeker 10.000 km. Diesels veel meer. Dit in weerwil van wat meestal gesteld wordt, dat motoren zijn ingelopen en dus afhankelijk van merk na 1.000 km volbelast kunnen worden. Mijn ervaring is dat een voorzichtig ingereden motor over langere tijd dan de fabrikant opgeeft, de beste optie is voor een zuinig werkende motor. Dat zou hier het verschil kunnen zijn.

 
Reactie van: Wiwo, datum: 27 maart 2010

Antwoord: Na 33.000 km, vooral snelweg waar ik de cruise control gewoonlijk op 123 km-uur zet, kom ik tot 1 op 17. De winter was 1op 16 en 110 rijden is duidelijk zuiniger, maar dat zal voor alle auto's gelden. Heb 1 x terug gemoeten naar de dealer voor verse software, dat was de IMA dus de electromotor regeling+ hierna was het verbruik weer als aangegeven. Prima auto, stoel mag nog wat beter.

  

, datum: 24 februari 2009

Ervaring met auto: Heb deze auto vanaf mei 2008, kofferruimte is enige beperking, verder luxe auto en zeer stil. Vakantie Duitse autobaan met 4 personen verbruik 1:16, gemiddeld na 32000 km in 9 maanden 1:18,3. 14% bijtelling fantatisch

Uitvoering1.3 DSI I-VTEC
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand32.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 15 januari 2009

Ervaring met auto: Koude motor starten kost veel brandstof. Een op 20 is geen probleem, met de verkeersstroom mee rijden is ontspannen genoegen.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Keurig volgens afspraak, prettig personeel.

Uitvoering1.3 DSI I-VTEC
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand42.378 km

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 11 december 2008

Ervaring met auto: Tsja, heb net een Honda vanuit Lease, (fijne bijtelling) maar hoe ik ook probeer meer km's uit een tank te halen, het lukt maar niet boven de 650 km te komen.
Ik lees hier dat meer elektrisch rijden de oplossing zou zijn, maar hoe dan? Zodra ik het rempedaal los komt slaat de benzinemotor aan ... verder wel een hele fijne auto.

Uitvoering1.3 DSI I-VTEC
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Frank, datum: 20 mei 2009

Antwoord: Ik ben hier ook wel benieuwd naar: hoe kan je maximaal op je elektromotor tijden?

 
Reactie van: Maarten. Calculator, datum: 26 mei 2009

Antwoord: Het is bij de honda civic hybryd volgens mij niet mogelijk alleen maar elektrisch te rijden. Bij de toyota prius kan dat wel, maar die hebben ook een krachtigere elektro motor.

 
Reactie van: Erik, datum: 7 juni 2009

Antwoord: Je kan wel helemaal electrisch rijden. De kunst is alleen om zo stabiel te rijden dat de verbrandingsmotor niet bijspringt. Ik doe het zelf veel bij files. Voorwaarde is dat je niet te hard gaat. Ik meen zo':n 48 km/u. Het effect op het benzinegebruik is beperkt omdat de accu's na een paar km electrisch rijden leeg zijn en dan overschakelen naar noodlading uit de benzinemotor.

 
Reactie van: Dkruize, datum: 20 februari 2012

Antwoord: Jij hebt waarschijnlijk een Prius, want met een Honda Civic is het absoluut onmogelijk alleen electrisch te rijden, helaas.

 
Reactie van: Dkruize, datum: 4 maart 2012

Antwoord: Dan moet je mij en Honda toch eens uitleggen hoe je dat doet, want de electromotor/generator werkt alleen als hulp bij accelereren of afremmen maar niet afzonderlijk.

 
Reactie van: Abi4you, datum: 4 maart 2012

Antwoord: Ik heb een Honda Civic Hybrid, en je kan we zeker volledig electrisch rijden!

 
Reactie van: Peter, datum: 12 maart 2012

Antwoord: Elektrisch rijden is mogelijk tussen de 35 en 44 kmpu.

44 gaan rijden cruisecontrol aan en klaar. Toerenteller blijft op 1100tpm staan maar de benzine motor is uit, die voel je aanspringen als je weer gas geeft of als de accu leeg is na ongeveer 3 km.

 
Reactie van: Postsjakie, datum: 8 juli 2012

Antwoord: Je kan wel elektrisch rijden, maar de benzinemotor blijft daarnaast stationair draaien. Dit gebeurt vanzelf bij een constante snelheid van ca 42 km. per uur.

 
Reactie van: Rusin013, datum: 1 november 2013

Antwoord: Je kunt wel electrich rijden; ongeveer 4 kilometer, maar dan wel met een constante snelheid van 45 km per uur want dan moet de motor weer bijspringen om te laden. Maar het kan echt wel! ik heb het al diverse malen gedaan.
Met vrg M Rusink

 
Reactie van: E. R. Van. Egmond, datum: 27 mei 2014

Antwoord: Beste,

Het systeem heet IMA. Bij elektrisch rijden lijkt het mij zo dat de motor stationair blijft draaien. Helemaal elektrisch rijden is er dan toch niet bij? En de vraag is of dat dan wel zo zuinig is.

Heb de auto nu 3.5 maand en ik zit nu op 1:19,7. En dat scheelt per maand flink wat duiten!

Bandenspanning zit rondom op 2,5.

Groetjes!

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 9 december 2008

Ervaring met auto: Heerlijke auto, verbruik over 11 maanden 1:18 gemiddeld! Wij zijn zeer tevreden over de auto! Wij zijn overgestapt van een Audi A4, maar hebben er geen spijt van!

Uitvoering1.3 DSI I-VTEC
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand12.000 km
DealerWelman

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 8 december 2008

Ervaring met auto: Ik heb de auto nu een kleine maand en ben zeer tevreden met deze nieuwe model. Ik heb tot nu toe alleen maar positieve reaties gekregen uit de buurt. Een zeer mooie auto, alleen jammer dat de binnenspiegel niet automatisch dimt. Maar dat is een kleinigheidje. Voor de rest ben ik zeer tevreden.

Uitvoering1.3 DSI I-VTEC
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand500 km
DealerGraaff

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 8 december 2008

Ervaring met auto: Geweldige auto, standaard uitvoering is al belachelijk luxe voor dit segment. Afwerking is zoals je van Honda mag verwachten. Verbruik vind ik nog wat tegenvallen (1:12 - 1:16) maar volgens de dealer wordt dit vanzelf beter en heeft het systeem c.a. 10.000km nodig om ...

Uitvoering1.3 DSI I-VTEC
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand5.050 km
DealerRuiter

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Landmannetje, datum: 25 juni 2009

Antwoord: Ik heb na 40.000km nog steeds een verbruik van 6.1l/100km, dat is dus 1 op 16.3

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »