23 september 2017
Honda Civic Hybrid

Forum Honda Civic Hybrid

Reacties van eigenaren

  

, datum: 16 december 2016

Ervaring met auto: Ik ben sinds augustus 2008 eigenaar van de Honda Civic Hybride en sinds enkele maanden (eigenlijk na de beurt in augustus 2016) heb ik het volgende gedrag van de batterij opgemerkt. Als ik de auto start, gaat het batterij level van 8 naar 2 blokjes en begint dan op te laden. Ook ondersteunt de accu niet meer bij optrekken. Dit is me nooit eerder opgevallen. Daarna stopt het opladen na 3-4 blokjes en na enkele seconden springt het level naar 8 blokjes! Na een 10 minuten rijden, valt het niveau weer terug op 3 blokjes en begint het opladen weer.

De dealer zegt, dat er in augustus 2016 geen storingen gemeten zijn en dat er geen soptware update is gedaan. Opmerkelijk is dat in augustus 2016 de 8 jaar garantie afgelopen zijn en voorheen was dit probleem niet aanwezig. Km-stand is 91000 km.
Op Youtube en Google wordt dit fenomeen vaak beschreven incl. filmpjes en schijnt door een update veroorzaakt te zijn. Volgens de dealer was de laatste update van de software in 2011 gedaan.

Bv.
-> http://forum.fok.nl/topic/1519112/1/25
-> https://www.youtube.com/watch?v=VocdVcX4teI

Vreemd probleem.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit8 jaar
KM-stand91.000 km
DealerRotor

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Info, datum: 26 december 2016

Antwoord: Het klopt inderdaad wat de dealer zegt, dit proces is pas actueel na de software update.

Dit proces word door de auto uitgevoerd om verslechtering van het accu pakket te voorkomen. Dat dit net gebeurd na einde garantie is simpelweg pech hebben.

De dealer kan een hybride accu pas bij Honda claimen indien het IMA lampje heeft gebrand en daar een bijbehorende storing voor is opgeslagen.

Indien de auto binnen de garantietermijn valt van 8 jaar / 160.000 km, kan een dealer bij deze verschijnselen een vervroegde vervanging aanvragen. Wil je daarvoor in aanmerking komen dan dient de bruikbare capaciteit onder de 20% te zijn en natuurlijk een volledige onderhoudshistorie bij de Honda dealer aanwezig te zijn.

Helaas weten we inmiddels ook dat Honda geen coulance regeling heeft met betrekking tot de garantie. Einde garantie is dus einde garantie.

 
Reactie van: Pquist1962, datum: 20 januari 2017

Antwoord: Waarschijnlijk is het accu-pakket aan de einde van zijn levensduur. Uw auto is van 2007 dus de garantie van 8 jaar was in 2015 afgelopen. De verschijnselen die u beschrijft heb ik ook gehad met mijn HCH van 2010. Het accu-pakket is toen keurig onder garantie vervangen door de Honda-dealer. Het zijn verder probleemloze auto':s. Een alternatief voor de aanschaf van een nieuwe accu is een refurbished pakket van euro 675,- of een reconditioneerd pakket van euro 300,-. Gezien de kilometerstand kan dat zeker rendabel zijn. Informatie kunt u vinden op hybride-shop.nl

 
Reactie van: Manuelgroenendal, datum: 25 maart 2017

Antwoord: Die refurbished technieken zijn mooi meegenomen en goed om te weten dat er goedkopere alternatieven zijn. De vraag alleen voor hoe lang zijn die refurbished pakketten goed werkend. Als je 3 tot 5 jaar met zon pakket kan doen is het mooi maar als na 1 tot 2 jaar weer kuren krijgt dan is het een dure grap.Jammer dat de nieuwe accu's zo vreselijk duur zijn maar dan weet je zeker dat je wel even mee kan. Ben wel een beetje huiverig hierover en balanceer een beetje op het randje van wel of niet of auto weg.

De auto zelf is probleemloos en heerlijk om te rijden dus is het wikken en wegen. Hoop dat er goede ervaringen zijn met deze refurbished pakketten want dat zou de consument vertrouwen geven in deze alternatieve oplossingen. Mijn credits krijgen ze nu vanwege het lange proces om de accu's weer gebalanceerd te krijgen en het risico te nemen op een nog relatief onbekende wereld van hybride reparaties.

 
Reactie van: R. Dortmans, datum: 27 maart 2017

Antwoord: Als de refurbished accu voldoende capaciteit heeft dan kun je er vanuit gaan dat het voor meerdere jaren is. Ik heb er zelf ook eentje al meer dan een jaar en de capaciteit is nog steeds meer dan 80% en loopt nauwelijks terug. Dit heb ik uit laten lezen. Ik heb deze via marktplaats gevonden in Schijndel. laten plaatsen voor 750,- er daar zat alles bij in.

 
Reactie van: Wendy. Smink, datum: 4 mei 2017

Antwoord: Heb je deze bij de hybride shop laten plaatsen? Ik ben erg benieuwd naar uw ervaring. Onze Honda Civic heeft ook een nieuw accupakket nodig maar ben erg huiverig over de rifurbished pakketten.
Groetjes wendy

 
Reactie van: K. Valkklomp, datum: 4 juli 2017

Antwoord: Nou wij hebben het vorig jaar oktober laten doen bij hybride shop. Een refurbished pakket. Keurig geregeld alles. Maar wel 2x pakket wat het niet goed deed. Gelijk kwamen ze weer langs om nieuw refurbished pakket in te zetten. 3 maanden garantie en wel 900 betaald. Maar nu brandt het lampje alweer na 8 maanden en geen garantie dus meer... En wij dachten ook nu voor aantal jaren klaar te zijn. Maar kost ons nu weer 795 als we het weer willen. Dus reken niet op jaren! Hadden auto gelijk moeten verkopen toen het weer goed was. Maar je vertrouwt erop dat het goed was. Ook omdat ze bij de 3e zeiden dat ze het nu bij een ander lieten doen.

 
Reactie van: Manuelgroenendal, datum: 26 augustus 2017

Antwoord: Dit is precies wat ik al dacht. Prijs-kwaliteit van drie keer niks dus. Zo'n pakket kan beter maar niet meer aangeboden worden. Veel te onzeker en duur.

  

, datum: 8 december 2016

Ervaring met auto: Hele fijne auto, die je tegenwoordig voor weinig kunt kopen, juist omdat de handel een beetje huiverig is voor de gebruikte hybride's.

Mijn enige probleem in 5 jaar rijden betreft dan ook het accupakket, wat onder garantie is vervangen in 2012. Als je auto uit de garantie is en Honda het pakket niet wil vervangen, zijn er tegenwoordig diverse specialisten die de accunulls kunnen balanceren, of afzonderlijke cellen kunnen vervangen, voor een paar honderd euro. Dus daar zou ik me bij aanschaf niet zonulln zorgen over maken. Een gemiddelde (diesel) auto heeft tegenwoordig vaak veel duurdere euvels aan injectoren, brandstofpompen, turbo's, etc.

De Honda civic is daarentegen verder een perfecte, stille en comfortabele auto. Ik blijf 'm nog maar een tijdje rijden.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit5 jaar
KM-stand182.000 km
DealerAkker

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: H. Zuidema, datum: 13 februari 2017

Antwoord: Ik heb ook een civic hybride, km stand 250.000, bouwjaar 2009. Mijn vraag aan jou: heeft deze auto een distributieriem of -ketting en wanneer moet je deze vervangen?

 
Reactie van: Jankoops, datum: 17 februari 2017

Antwoord: Deze Honda heeft een distributie ketting en hoeft niet vervangen te worden.

  

, datum: 1 november 2016

Ervaring met auto: Fijne auto en zeer betrouwbaar, IMA lampje brandt wel maar heeft een update nodig.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit7 jaar
KM-stand285.000 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor9
  
  

, datum: 2 maart 2016

Ervaring met auto: Hoge zen factor. Heerlijk relaxte auto en zijn geld meer dan waard. Nooit batterij-problemen gehad.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit5 jaar
KM-stand183.000 km
DealerBorghstede

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: K. Valk_klomp, datum: 29 maart 2016

Antwoord: Hoe kun je accupakket hercondiotioneren? Onze honda Civic oktober 2007 is net over de 8 jaar heen maar nog niet boven de 160.000 km. Dus kosten worden ruim 3000 bij vervangen...

 
Reactie van: Pquist1962, datum: 9 mei 2016

Antwoord: Er zijn inmiddels goedkopere alternatieven voor het vervangen van een accu. Revisie kan al vanaf euro 595,- excl. inbouwen. Zie o.a. Marktplaats: zoek op hybride accu reparatie.

  

, datum: 14 mei 2015

Ervaring met auto: Gewoon kopen, veel auto voor zijn geld.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand90.543 km
DealerAkker

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Paul. Hesselman, datum: 9 juli 2015

Antwoord: Na 7 jaar en 166.000 km is mijn IMA-Accu stuk. Vervangen kost volgens de dealer euro 3.050,-. Geen coulance van Honda want over de 160.000 km. De auto is hiermee technisch total loss.

 
Reactie van: Bolhamer, datum: 4 augustus 2015

Antwoord: Zou niet mogen. De garantie termijn is 180000 km of 8 jaar. Ik ga deze week de accu pack laten vervangen. Bij een km stand van 127.000 en in november is die 8 jaar. Na het uitlezen van de log file doen ze een garantie aanvraag. Als de auto altijd dealer onderhouden is dan krijg je een nieuwe accupack. Als de auto niet door de dealer is onderhouden dan heb je waarschijnlijk vette pech.

 
Reactie van: Pdonderwinkel, datum: 6 oktober 2015

Antwoord: De garantie vervalt na 160.000 km of 8 jaar.

Wij hadden 163.000 binnen 8 jaar en valt niet binnen de garantie.

Helaas.

 
Reactie van: Esp, datum: 14 februari 2016

Antwoord: Met mijn Civic hybride had ik precies hetzelfde. Het is mij gelukt de IMA batterij te herconditioneren. De auto rijdt weer als nieuw.

 
Reactie van: Vanzanten, datum: 14 maart 2016

Antwoord: Ik was van plan om morgen naar een Civic uit 2010 en een Insight uit 2011 te gaan kijken. Beide hebben rond de 150.000 km gereden. Maar nu schrik ik van deze berichten. Betekent dat dat je deze auto's met deze kilometerstanden eigenlijk nooit moet kopen?

 
Reactie van: A. Wolferen13, datum: 16 maart 2016

Antwoord: Beste Vanzanten: km-stand zegt eigenlijk niet zoveel, maar er zijn inderdaad problemen geweest met de kwaliteit van de accu pakketten. Ik heb zelf een Civic uit 2008 en vlak na aankoop in 2012 is het pakket onder garantie vervangen. Sindsdien een probleemloze auto. (km stand: 123 dkm, waarvan 70 dkm zelf gereden). De accu problemen komen helaas ook bij latere bouwjaren voor, dus checken bij Honda Nederland of de pakketten ooit vervangen zijn. Groet, Arnold

 
Reactie van: Vanzanten, datum: 26 maart 2016

Antwoord: Dank Arnold! Is Honda Nederland inderdaad de partij die het bewijs kan leveren dat het accupakket is vervangen? Ik las ergens dat er ergens een sticker wordt geplakt als de accu's zijn vervangen.

  

, datum: 25 februari 2015

Ervaring met auto: Een fijne auto. Zit wel een beetje laag.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit6 jaar
DealerVos

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor9
  
  

, datum: 9 december 2014

Ervaring met auto: Ik heb een Honda Civic Hybrid bj 2009. Ik rijd ongeveer 2-3 km als ik start hij rijd 1 op 13 (7.7). Is dit verbruikt normaal? Ik heb nog niet eens op sneelweg geprobeerd.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit4 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Tozluyurt50, datum: 13 december 2014

Antwoord: Ik heb ook Honda Civic hybride 1.3 van bouwjaar 2006. het valt mij ook op dat hij niet zo zuinig is. Ik heb hem net gekocht, was plan om rijles te geven maar dat gaat niet door.

 
Reactie van: Sahingoz_y, datum: 7 april 2015

Antwoord: Ik heb een civic uit 2007 en ook bij mij is het verbruik erg hoog. Ondertussen heb ik de dealer om uitleg gevraagd. De verbruiksgegevens op snelweg komen goed overeen met wat er verteld.word echter verbruik in de stad is standaard tussen de 7 a 8 liter per 100 km.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »