17 december 2017
Suzuki SX4 (2006 - 2013)

Forum Suzuki SX4 (2006 - 2013)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 10 september 2011

Ervaring met auto: Na 48.000 km met de vorige SX4 gereden te hebben, nu het nieuwe model gekocht. Alles net weer even soepeler en minder motorgeluid. Het blijft een geweldige auto. Bij aanschaf van een auto rond de 18.000 euro moet je gewoon een proefrit maken. Deze auto mag op de automarkt meer waardering hebben.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 9 augustus 2011

Ervaring met auto: Een geweldige, soepele allemansvriend. Een aanrader!

Uitvoering1.6 Autom.
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand17.300 km

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 21 juli 2011

Ervaring met auto: Wij vinden het vervangen van de remschijven en remblokken na 45000 km wel erg snel.

Uitvoering1.6 Comfort
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit4 jaar
KM-stand45.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Jaap. Oldert, datum: 5 augustus 2011

Antwoord: Bij de Suzuki SX 4 komt de meeste remkracht op de voorwielen, zodat het vervangen van remblokken en remschijven eerder dient te gebeuren. Neem aan dat dat bij uw auto ook alleen bij de voorwielen is gebeurd. Tenslotte hebben de nieuwe types ook schijfremmen op de achterwielen. Het is ook te zien, want de lichtmetalen velgen van de voorwielen worden ook aanzienlijk sneller vuil dan die van de achterwielen.

 
Reactie van: 4124janbo, datum: 15 december 2013

Antwoord: De meeste remkracht komt altijd op de voorwielen. Mogelijk ook rijstijl. Heb zelf een VW Vento gekocht in 2003 met ca 55.000 km. Tot mijn verbazing waren de remschijven en blokken totaal versleten. Aan de trommelremmen achter was niets te zien. De remschijven vervangen door een stel gebruikte van een Golf 2 , nieuwe blokken van Textar en na ca 65.000 km weer nieuwe blokken . Sta nu op 179.000 km en schijven nog steeds niet versleten. Ook de achterremmenzijn nog steeds goed. Grote voordeel van trommels achter is handrem die het altijd doet. Ga binnenkort kijken naar SX4 Cross. Ben benieuwd!

 
Reactie van: Jc_pauwels, datum: 18 maart 2014

Antwoord: Trommels achter is ook niet de beste installatie. Ik heb een Wagon R+ en als ik 2 weken met vakantie ga trek ik nooit de handrem aan anders blijft hij "plakken" (ik denk door condensatie, alhoewel hij in de garage staat). Ik zet de auto in zijn achteruit versnelling om plakken van de remmen te vermijden.

  

, datum: 12 juli 2011

Ervaring met auto: De veelbesproken raamstijl en het scheurende geluid bij het remmen blijkt een Suzuki-kwaal te zijn volgens dealer.
Ook de afstandbediening van de cv weigert af en toe.
Verder geen problemen wagen bevalt zeer goed en is zuinig: gem 1 op 13.7

Uitvoering1.6 Shogun
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand56.000 km
DealerReno

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 8 juni 2011

Ervaring met auto: Na een Hyundai Trajet te hebben gehad deze gekocht. Uiteraard een stap terug moeten doen wat ruimte betreft maar met ons 2-en ruimte genoeg. Vergeleken met de Hyundai een veel betere caravantrekker.
Ook onderhoudstechnisch tot nu toe geen problemen, alleen voor beurten naar de garage.

Uitvoering1.9 Ddis
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand78.500 km
DealerCitam

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 13 april 2011

Ervaring met auto: Ik heb 39000 Km op de teller staan. ik moet zeer rustig rijden met mijn 1600 motor en 3 traps automaat om 1 : 10 te halen. verder perfecte wagen. De vaak genoemde brede raamstijl en knipperlicht geldt ook voor mij.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Dikkiedik, datum: 27 juli 2011

Antwoord: Verbruik wordt beter na 40000km
Heb zelf ook een automaat met 50000km op de teller.
Hebben met aanhanger naar Italie en weer terug ongeveer 1:13.7 gereden.

  

, datum: 11 april 2011

Ervaring met auto: Ik ben er helemaal klaar mee. Tijdes het rijden ineens een explosie en de auto stond stil. Heeft net 2 maand ervoor een grote beurt gehad. Het blijkt nu dat de distributieriem geknapt is doordat de waterpomp defect is? Vreemd, mijn motor werd niet warm en die hoort warm te wordenals de waterpomp defect is. Dit geintje gaat mij 1600 euro kosten. Ik weet het zeker: bij mij komt geen Suzuki meer op de dam snel repareren en verkopen. Echt heel slecht (vooral de service van Suzuki).

Uitvoering1.9 TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit3 jaar
KM-stand129.000 km

Betrouwbaarheid1
Comfort3
Motor4
  
 
Reactie van: T. Fleer, datum: 7 september 2012

Antwoord: Volgens importeur zit er een ketting in die niet vervangen hoeft te weorden

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »