17 december 2017
Suzuki SX4 (2006 - 2013)

Forum Suzuki SX4 (2006 - 2013)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 2 februari 2014

Ervaring met auto: Let op de zitpositie, het is belangrijk dat je voldoende beenruimte hebt anders worden lange ritten een beproeving. Als dat klopt heb je er een fijne auto aan. Onderhoud bij de dealer is relatief goedkoop.

Uitvoering1.6 Exclusive Aut4
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand107.000 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 28 januari 2014

Ervaring met auto: Verleden jaar deze SX4 van na de facelift gekocht. Dat wil zeggen met de 120 pk motor. Met deze motor is hij gretig en het stuurt ook nog erg vlot. Wel is hij vrij dorstig, gelukkig rij ik op LPG (Vialle LPi met Flashlube). Op korte afstand, mix stad en snelweg, haal ik 1:9,5 op LPG. Op lange afstand, 160 km snelweg, haal ik slechts 1:10,5. Dat wel teleurstellend want dat is op benzine ca. 1:12,5. Dat is voornamelijk te wijten aan de ouderwetse 4-traps automaat die overigens verder wel goed bij de les is.

Ander minpuntje is de zit. Ik ben gewoon van gemiddelde lengte, ca. 1.80m, en kan mijn benen niet goed kwijt in de uitsterste stand van de stoel (!). Zeer merkwaardig, dat heb ik zelfs in veel kleinere auto's nog nooit meegemaakt. Gevolg is dat ik kramp in mijn benen krijg op langere ritten.

Verder is het een fijne auto met elke denkbare luxe (in deze klasse) aan boord. Climate-control, ESP, stoelverwarming, goede audio-installatie, keyless entry, het zit er allemaal in en het werkt allemaal prima. Een echte Japanner dus. Verder is onderhoud bij de Suzuki-dealer best betaalbaar. Het scheelt ook al weer dat er een distributieketting inzit. Wel jammer dat je elke 15.000 km terug moet, maar dat is bij elk Japanner zo.

Uitvoering1.6 Exclusive Autom.
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand107.000 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Ton, datum: 17 maart 2016

Antwoord: Vergeten: bekijk mijn commentaar op 15 januari 2015 over onderhoud van mijn Suzuki.

 
Reactie van: Ton, datum: 17 maart 2016

Antwoord: Ik heb ook een SX4 inderdaad als je voet/been te lang in een positie zit krijg pijnlijke benen, maar dat had ik ook in mijn vorige auto's (Opel Omega en Citroen). Oplossing: een cruisecontrol laten aanbrengen. Kost wel wat, maar nooit last meer van pijnlijke benen. Succes hiermee.

  

, datum: 23 december 2013

Ervaring met auto: Sinds kort in het bezit van een SX4 1.6 Shogun. Over het algemeen erg tevreden over de auto, maar het stuurgedrag van deze auto is vreselijk! Het stuur lijkt te klemmen en hij stuurt heel slecht rechtuit (moet steeds corrigeren). Auto is nu al twee keer naar de dealer geweest maar nog steeds geen oplossing. Ik hoop hier snel iets aan te kunnen doen!

Uitvoering1.6 Shogun
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand33.000 km
DealerWelling

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Jc_pauwels, datum: 18 maart 2014

Antwoord: Heb ook een SX4 van 2010 met een klemmend stuur. Het voelt aan alsof de stuurstang in een pak bevroren boter zit. Heb het bij de dealer laten nakijken, zonder resultaat. Heb er met de service inspecteur over gehad en zelfs een proefrit laten doen. Hij zegt: alles is normaal. Dag Suzuki SX4, het nieuwe model krijgen ze aan mij niet kwijt, 1 keer is genoeg. Rijd sinds februari 2014 met een Golf Plus met DSG, een droom van een automaat, EN hij stuurt lekker! Hoop dat Suzuki dit leest!
JP

 
Reactie van: Rgulikers, datum: 12 januari 2015

Antwoord: Met mijn SX4 van 2010 heb ik dezelfde ervaring voor wat betreft het stroeve sturen. Bij de dealer konden ze mij ook niet helpen. Vervolgens bedacht ik dat het wel eens zou kunnen liggen aan de toch wel brede banden die veel weerstand hebben. Nadat ik de voorbanden harder heb opgepompt, niet 2,3 maar 2,8, is het probleem verholpen. En aan de wegligging is niets te merken. Het proberen waard!

 
Reactie van: Frijejan, datum: 26 januari 2015

Antwoord: Originele banden (continental) stuurden stuk lichter dan de banden die ik er nu onder heb (Viking) en die daarvoor (Good year). Het merk en type banden heeft dus (veel) invloed op het sturen.

 
Reactie van: Fkpalbers, datum: 31 oktober 2015

Antwoord: Ik heb het zelfde probleem met mijn Suzuki SX4 stuurbekrachting niet goed zeer zwaar maar nog geen oplossing bouwjaar 2011.

 
Reactie van: Paul. Verbuijs, datum: 26 mei 2017

Antwoord: Het is een probleem dat bij veel merken voorkomt. De reden: het is een elektrisch bediende bekrachtiging, deze gaan altijd zwaar bij de eerste stuurbeweging. Daarom zit er in bijv. de Fiat een city-knop op, zodat deze veel lichter aanvoelt.

  

, datum: 12 september 2013

Ervaring met auto: Goede auto, veel rijplezier. Aleen een probleem is de te dikke raamsteil. Hierdoor krijg je een dode hoek dus goed kijken.
Deze auto is van 2006 met 81.000 km op de teller.
Knipperlickt blijft aan bij rotondes en flauwe bochten. Verder een zeer goede auto. De volgende is de nieuwe SX4.

UitvoeringExclusiv
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand81.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 12 september 2013

Ervaring met auto: Gewoon een goede auto.

Uitvoering1.6 Exclusiv
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand81.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 31 juli 2013

Ervaring met auto: Ik heb deze in 2006 nieuw gekocht en buiten de gewone onderhoudsbeurten maar 1 keer terug geweest voor terugroep vanwege de katalysator; deze is destijds vervangen voor een nieuwe. Ik rijd 20 jaar Suzuki en ben er dik tevreden over.

UitvoeringExclusive
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit7 jaar
KM-stand91.000 km
DealerLenders

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor10
  
  

, datum: 5 mei 2013

Ervaring met auto: Heb van juni 2009 een SX4 als tweede wagen voor de vrouw. Hij valt bij vertrekken regelmatig stil. Ik heb al 5x sensors moeten vervangen. Viel wel onder garantie, maar nu op 50 000 km smoort rammelt en rookt ie als geen ander. Lijkt het roetfilter te zijn, maar natuurlijk geen garantie op da de ding omdat het 4709 euro kost zonder werkuren.
Voor mij den eerste en zeker de laatste Suzuki; altijd Peugot gereden nooit problemen gehad.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Dirk. Hofman, datum: 24 mei 2013

Antwoord: Regelmatig zelf eens plankgas geven helpt je al een heel stuk vooruit. In veel garages gebeurt dat niet anders. Jaag hem maar goed op toerental, de boel zal niet ontploffen hoor!

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »