26 mei 2018
Feedback
Hyundai Santa Fe (2006 - 2012)

Forum Hyundai Santa Fe (2006 - 2012)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 16 april 2013

Ervaring met auto: Een en al ellende met deze auto en denk niet dat er ooit nog een Hyundai komt! Nieuwe remschijven, nieuwe brandstofpomp bij 130.000 km. Nieuwe koppeling en drukgroep en nu bij 162.000 kapotte turbo waarbij ook de motor defect is gegaan en dat voor een auto van eur 40.000 gewoon schandalig.

Nieuw
Uitvoering2.2 Crdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit6 jaar
KM-stand162.000 km
DealerDalen

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Mustafaaksari-1970, datum: 29 juli 2013

Antwoord: Ik heb het zelfde geval gehad: Santa Fe 2008. Mijn auto is totalloss binnen de garantie termijn en casco dekking. Niemand wil het vergoeden omdat de kern van het probleem ligt bij de leverancier. De fabriek aansprakelijk stellen via rechtzaak kan wel jaren duren.

Reageer
  

, datum: 31 januari 2013

Ervaring met auto: Wees wijs en ruil de Santa Fe diesel bij 200.000 km in. Dit voorkomt hele dure reparaties. Ik was zelf wel zo eigenwijs en heb nu bij 225.000 km een reparatie van 4.000 euro. Hiervoor was ik zeer tevreden over de Santa Fe diesel 4wd, maar ik heb nu toch wel een beetje het vertrouwen in Hyundai verloren. Temeer omdat er volgens de dealer bij de importeur niet op wordt gereageerd omdat de auto meer als 200.000 km heeft gelopen en er nu een probleem is wat volgens de dealer nooit voorkomt; namelijk het kleine filter onder in de bak waar de olie doorheen loopt naar de turbo zat helemaal verstopt. Men snapt niet hoe dit kan.

Nieuw
UitvoeringDynamic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit6 jaar
KM-stand225.000 km
DealerBartelen

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Bgeert9, datum: 7 maart 2013

Antwoord: Heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad. Gevolg turbo defect. Schade E 2.000. Dit bij een kilometerstand van 198.000 km. Ververs altijd de motorolie volgens voorschrift.

 
Reactie van: Jo. Breesch, datum: 28 december 2014

Antwoord: Net hetzelfde probleem: filter,verstopt, turbostuk en vermoedelijk ook motorblok geraakt. Maanden ervoor pas nieuwe intercooler laten steken en alle sensoren moeten veranderen vermits wagen niet meer wou starten. Dure auto rommelbak, zeker geen Hyundai niet meer voor mij!

 
Reactie van: Oomsconstant, datum: 3 augustus 2017

Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem: op 155.000 km turbo kapot. Motor binnen beschadigd, krukas stuk, zuigers stuk. Auto is van 2009, dikke rommel.

Reageer
  

, datum: 22 juli 2012

Ervaring met auto: Heb 4wd diesel handgeschakeld, gechipt, rond de 250 pk, stuift vooruit. Heb bij mijn garage wel gezeur gehad, eerste 5.000 km twee keer bij de pomp gestaan om olie bij te vullen, leek wel of er gat in het carter zat. Verder ben ik er via een vriend achter dat er een vage soort garantie zit op de versnellingsbak, had een tik tijdens het rijden op de versnellingsbak en de koppeling ging veel te zwaar. Bleek een druklager probleem te zijn. De dealer deed er vaag over en zei dat het geen terugroepactie was. Maar via via bleek het wel zo te zijn (was ook de eerste waar dit mee gebeurd was).

Reageer Nieuw
UitvoeringDynamic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand40.000 km
Dealer

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor7
  
  

, datum: 30 januari 2012

Ervaring met auto: Let op: bij hevige regenval of diepe plassen stopt de stuurbekrachtiging. Heb een spatscherm laten monteren door de dealer maar helpt niet. Ook met de derde turbo bezig gelukkig mijn garantie termijn verlengd.
Voor de rest lekkere wagen om mee te rijden, maar ik neem geen Hyundai meer. Heeft wel erg veel bij de garage gestaan.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Onderhoud duurt geregeld 2 dagen of meer.

Reageer Nieuw
UitvoeringStyle Version
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit5 jaar
KM-stand230.055 km

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 12 augustus 2011

Ervaring met auto: Neem de schakelversie, niet de automaat. Bij stukken is dat een dure aangelegenheid!

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Het is niet zo'n ingewikkelde techniek. Kan dus na de garantie ook elders worden onderhouden.

Ervaring met verkoop: Het is een probleemloze auto!

Reageer Nieuw
Uitvoering2wd Style
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit4 jaar
KM-stand160.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort5
Motor8
  
  

, datum: 22 mei 2011

Ervaring met auto: Ben in bezit van Santa Fe diesel 4 wd van september 2006 met 170.000 km op de teller. Geweldige trekauto voor mijn aanhangwagen van 2200 kilo. Tot nu toe probleemloos, maar nu nieuwe koppeling kost 3000 euro waarvan al 2000 euro materiaal. Wat is dit? Niet normaal zo duur! Bij Hyundai-importeur laat het helemaal afweten. Neem dit mee met aanschaf van nieuw auto over een half jaar.
John Vervelde, Numansdorp

Reageer Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand170.000 km
  
  

, datum: 11 januari 2011

Ervaring met auto: Geweldige wagen nog steeds geen spijt . Echter nu beginnen de gebreken. Na 130.000 km turbolader kapot en zodoende nieuwe motor. En nu 172.000 km de koppeling kapot. Was heel betrouwbaar en ik ruil hem nu voor de opvolger in. In de toekomst wil ik niet langer dan 3 jaar rijden i.v.m. de garantie.

Ervaring met onderhoud (niet gespecificeerd): In Duitsland in onderhoud bij dealer. Wel als eu-import gekocht.

Reageer Nieuw
Uitvoering2 Wd 2.2 Style Versi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand172.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort9
Motor9
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 »