30 mei 2017
Hyundai Santa Fe (2006 - 2012)

Forum Hyundai Santa Fe (2006 - 2012)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 1 februari 2017

Ervaring met auto: Gewoon een goede betrouwbare auto. Mensen die op deze auto zitten te mopperen hebben geen goede onderhoud verricht. Vervang de zeef in de carter (olie) na twee ton. Ik heb de dubbele massa vliegwiel vervangen bij 160.000 kosten 1.700,- Nou ja. Is dat duur? doe het niet bij Hyundai want die vragen 2.800,- Laatst gloeibougies vervangen bij 216.000km voor de rest nooit gezeur met deze auto.. Kijk gewoon of hij goed is onderhouden.
Geen goed onderhoud met een auto, dan krijg je problemen ja, maar wees zelf alert! Ik zal hem wellicht omruilen met een aantal maanden voor het nieuwe type. Hyundai=betrouwbaarheid!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Gewoon onderhouden zoals het hoort!


Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand219.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
  

, datum: 25 juli 2014

Ervaring met auto: Ik rijd al 3 jaar een Hyundai Santa Fe nieuw type. Heeft onderhand 256000 km gereden tot vorige maand geen problemen gehad. Alleen nu loopt hij heel moeilijk bij de start. Soms een of twee weken geen problemen, dan twee drie keer problemen na het starten hij wil dan niet weg. Het lijkt net alsof hij geen diesel krijgt. Na twee minuten is het goed en heeft hij geen problemen met het rijden. Voor de rest een super auto. Wie herkent het probleem?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar
KM-stand256.000 km
  
 
Reactie van: Alfons. Reynders3, datum: 8 augustus 2014

Antwoord: Waarschijnlijk de turbo kapot. Ook al voorgehad.

 
Reactie van: Ton, datum: 16 september 2014

Antwoord: Een zuiger in de hogedrukpomp blijft kleven in zijn behuizing. Door harsachtige vervuiling. Pomp laten reviseren en het probleem is over.

  

, datum: 1 mei 2014

Ervaring met auto: Fijne, stille trekauto. Ik heb alleen een probleem met het openen van het benzineklep vanuit de deur dit werkt moet het via het kabeltje doen iemand een idee waar ik die storing kan vinden?

Uitvoering2.7 V6 2 Wd Style
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand111.800 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Alfons. Reynders3, datum: 8 augustus 2014

Antwoord: Nieuwe knop in deur laten plaatsen, ook al voorgehad.

 
Reactie van: Test, datum: 15 januari 2015

Antwoord: Binnenbekleding van de deur aan de bestuurderskant eruit halen. In de deur zit het knopje om de tankdop te openen. Achter dit knopje zitten de contactpuntjes dit de tankdop opening aansturen. Deze contactpuntjes schoonmaken en eventueel opschuren zodat deze weer glad en schoon worden. De tankdop gaat dan weer normaal open.

 
Reactie van: Jwroben, datum: 16 februari 2017

Antwoord: Ik heb dezelfde klacht, benzineklep niet open. Is bovenstaande oplossing ook bekend binnen de Hyundai garage? Mijn technische kennis en vaardigheden zijn nihil.

  

, datum: 8 oktober 2013

Ervaring met auto: Wij hebben onze Hyundai Santa Fe 2.2 CDI nu meer dan een jaar in bezit en hebben reeds meerdere malen met onze 1.700 kg wegende Eriba Nova S (moving pakket) naar Zuid Frankrijk en Ibbenburen gereden zonder enige problemen. Heb wel de wagen laten tunen dmv OBD tuning met een zichtbaar meer trekkracht. Richting Dyon beginnen de bergachtige wegen en de wagen trekt met 110 km/u per uur tussen de 2800-3000 toeren de gehele combinatie zonder dat je eigenlijk weet hebt dat er een caravan achter hangt van een behoorlijk gewicht. Heb net te horen gekregen dat de dealer 1,5 liter koelvloeistof heeft moeten bijvullen, echter we gaan het in de gaten houden omdat er dan eventueel koppakkingen vervangen moeten gaan worden. Verder rijdt de wagen 1:10 - 1:9 bij 110 km/u met die 1.700kg erachter met de ODB tuning, wat ik overgens iedere Santa Fe rijder zou aanraden. Het kost ongeveer EUR 300,00 maar dan heb je ook wat. Over het algemeen zonder iets trekens rijdt de wagen 1:14 wat ook bijzonder zuinig is voor een ledig 1.798 kg wegend voertuig. Kortom: zeer tevreden en hoop de wagen nog jaren te mogen hebben.

Uitvoering2.2 2wd Diesel
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand149.000 km
DealerHoge

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 23 juni 2013

Ervaring met auto: De problemen begonnen in het 3de jaar met de airco. Lekke condensor. Ook met nieuwe condensor, geen krachtige airco.
Maar...net na de verlengde garantie begon het trillen in het koppelingspedaal duidelijk toe te nemen. Ook bij uitzetten van de motor ratelde er wat. Oorzaak: defect dubbel vliegwiel. Koppelingsplaten moesten ook vervangen worden. Wat het kostte: het dubbele vliegwiel al 1.000 euro! Ga zelf verder maar eens raden wat deze reparatie uiteindelijk kostte. Tip: overschatten is onmogelijk.

Uitvoering2.2 Crdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit4 jaar
KM-stand113.000 km
DealerWittenberg

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Christianvandalen, datum: 9 augustus 2014

Antwoord: Hoi, ik heb precies dezelfde problemen als u. Maar nu heb ik er een probleem bij:
als je rijdt, schokt ie soms bij het gasgeven, ikzelf denk dat het aan de versnellingsbak ligt, hebt u dit ook gehad?

mvg Christian

ps: het trillen heeft bij mij de monteur niet kunnen verhelpen.

  

, datum: 16 april 2013

Ervaring met auto: Een en al ellende met deze auto en denk niet dat er ooit nog een Hyundai komt! Nieuwe remschijven, nieuwe brandstofpomp bij 130.000 km. Nieuwe koppeling en drukgroep en nu bij 162.000 kapotte turbo waarbij ook de motor defect is gegaan en dat voor een auto van eur 40.000 gewoon schandalig.

Uitvoering2.2 Crdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit6 jaar
KM-stand162.000 km
DealerDalen

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Mustafaaksari-1970, datum: 29 juli 2013

Antwoord: Ik heb het zelfde geval gehad: Santa Fe 2008. Mijn auto is totalloss binnen de garantie termijn en casco dekking. Niemand wil het vergoeden omdat de kern van het probleem ligt bij de leverancier. De fabriek aansprakelijk stellen via rechtzaak kan wel jaren duren.

  

, datum: 31 januari 2013

Ervaring met auto: Wees wijs en ruil de Santa Fe diesel bij 200.000 km in. Dit voorkomt hele dure reparaties. Ik was zelf wel zo eigenwijs en heb nu bij 225.000 km een reparatie van 4.000 euro. Hiervoor was ik zeer tevreden over de Santa Fe diesel 4wd, maar ik heb nu toch wel een beetje het vertrouwen in Hyundai verloren. Temeer omdat er volgens de dealer bij de importeur niet op wordt gereageerd omdat de auto meer als 200.000 km heeft gelopen en er nu een probleem is wat volgens de dealer nooit voorkomt; namelijk het kleine filter onder in de bak waar de olie doorheen loopt naar de turbo zat helemaal verstopt. Men snapt niet hoe dit kan.

UitvoeringDynamic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit6 jaar
KM-stand225.000 km
DealerBartelen

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Bgeert9, datum: 7 maart 2013

Antwoord: Heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad. Gevolg turbo defect. Schade E 2.000. Dit bij een kilometerstand van 198.000 km. Ververs altijd de motorolie volgens voorschrift.

 
Reactie van: Jo. Breesch, datum: 28 december 2014

Antwoord: Net hetzelfde probleem: filter,verstopt, turbostuk en vermoedelijk ook motorblok geraakt. Maanden ervoor pas nieuwe intercooler laten steken en alle sensoren moeten veranderen vermits wagen niet meer wou starten. Dure auto rommelbak, zeker geen Hyundai niet meer voor mij!

 
 
« 1 2 3 4 5 6 »