16 december 2017
Nissan Note (2006 - 2013)

Forum Nissan Note (2006 - 2013)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 2 november 2010

Ervaring met auto: De Nissan Note gekocht in mei 2010. De auto bevalt ons prima. Onlangs is ons opgevallen dat de kunststof afdekplaat waar de ruitenwissers in verwerkt zijn aan de bestuurderskant niet helemaal aansluit. Geconstateerd dat iedere Note die in de garage stond, deze afwijking had!! De garage is het niet opgevallen (tot nu toe). Wie heeft dit euvel ook? Volgens de garage moet er naast de kunststof afdekplaat ook een nieuwe voorruit komen. We zijn in afwachting...

Uitvoering1.6 A/T
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor8
  
 
Reactie van: Enbakker, datum: 7 december 2010

Antwoord: Ik heb ook een nieuwe voorruit via de dealer erin laten zetten, heb er weer ook gelijk weer een rammel bij. Hoe meer gas ik geef hoe harder de rammel. Ze wijten dit niet aan de voorruit maar voorlopig blijft het rammelen, het blijft wat mij betreft de meest waardeloze auto die ik ooit heb gehad.

 
Reactie van: Hkabbedijk, datum: 21 mei 2013

Antwoord: Waarschijnlijk bij het plaatsen van de nieuwe voorruit geen foamband gemonteerd tussen dashboard en ruit (hoort over de volle breedte te zijn aangebracht) waardoor het dashboard kan gaan rammelen. Eerdere modellen hadden alleen een stukje band wat gemonteerd was thv het ingeslagen chassisnummer. Latere modellen werden over de volle breedte van het dashboard van foamband voorzien.

 
Reactie van: Hkabbedijk, datum: 21 mei 2013

Antwoord: De afdekplaat is in de fabriek met zeer dun tweezijdig band aan de ruit bevestigd, dit laat al snel onder invloed van zon en regen los waardoor met name de zijde aan de bestuurderskant open gaat staan. Dit probleem heeft de fabriek proberen op te lossen door aan die zijde bij latere modellen een opstaande rand op de plaat aan te brengen om zo wat meer sterkte te verkrijgen. Helaas blijkt dit geen soelaas te bieden. Bij elke Note ziet men de plaat aan die kant wijken of ze nu 6 jaar of 6 maanden oud zijn.

 
Reactie van: Orange_dutchman, datum: 20 maart 2014

Antwoord: Ik heb ook een Note uit 2010. En nu een waterlek waardoor de bijrijders vloermat doorweekt is na regenbuien. De garage zei dat het water door die kier tussen ruit en ruitenwisserbak naar binnen komt. Dat probleem kan verholpen worden om een nieuwe ruit en bak te installeren. Kosten 1.400 zwitserse franken! Belachelijk en dat alles door een foute constructie van Nissan. De auto is tweedehands en heeft geen garantie meer. Ik heb nu maar wat siliconenkit erin gespoten en de rand goed afgewerkt. Hopelijk helpt dit. Ik ben benieuwd of er meer mensen waterschade hebben gehad door die vervelende kier tussen ruitenwisserbak en het glas?

 
Reactie van: Orange_dutchman, datum: 3 mei 2015

Antwoord: Dit hielp niet. Nog steeds lekt het achter het handschoenkastje aan de bijrijderskant

 
Reactie van: Orange_dutchman, datum: 31 maart 2017

Antwoord: Ik heb het uiteindelijk opgelost door silikonenkit tussen onderkantruit en chasis te spuiten. Het water kwam daar tussendoor. Speciaal bij de ruitensteuntjes.

  

, datum: 12 oktober 2010

Ervaring met auto: Probleemloze auto met veel luxe details.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Vraag of de beurt ook werkelijk wordt uitgevoerd volgens de adviesprijs van Nissan.

Ervaring met verkoop: Vriendelijke bediening, goede inruilprijs.

Uitvoering1.6 Acenta Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand13.400 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 5 oktober 2010

Ervaring met auto: Hoog verbruik, zowel qua brandstof als banden (vooral achter, 3e setje is nu).

UitvoeringFirst Note 1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit3 jaar
KM-stand73.000 km
DealerDenissen

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 17 september 2010

Ervaring met auto: Heel veel rammels, aansluiting plaatwerkdelen ongelijk, trommelremmen achter en wegligging matig, stuur staat scheef. Kia Rio op deze auto ingeruild was 4 duizend euro goedkoper, maar geen rammels en beter remmen.

Uitvoering1.6 Life+
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand8.500 km
DealerBeltman

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor7
  
 
Reactie van: Hektorja, datum: 10 april 2011

Antwoord: Ik vind het een geweldige auto. Ik heb sinds januari 2011 weer een nieuwe. De andere was 3 jaar oud dus weer ingeruild voor een nieuwe 1.6 live automaat. Ik had bij deze wagen ook een rammel onder onder het stuur ergens en is keurig opgelost. Verder nooit problemen gehad. Dat is mijn mening.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 13 september 2010

Ervaring met auto: Slechte stoelen, houterige versnellingsbak, veel onderstuur, veel rammels, stuurt veel te licht op de snelweg, etc

Uitvoering1.6 First
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand120.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort4
Motor4
  
 
Reactie van: Hugo_vd_sande, datum: 16 september 2010

Antwoord: Hoe vaak staat u nu al op dit forum met exact dezelfde klachten? Begint een beetje vervelend te worden! Wellicht een gevalletje van Alzheimer light?

 
Reactie van: Evert. Bakker, datum: 7 december 2010

Antwoord: Als je het vervelend vind dan lees je het toch gewoon niet, en niet met ziekte gaan smijten dat is pas vervelend en onsmakelijk, ik hoop dat u dit niet gaat overkomen.

  

, datum: 6 september 2010

Ervaring met auto: + geweldige 1.6 motor, vlot maar ook zuinig als je dat wilt
+ goede wegligging
+ veel luxe aan boord dat zonder problemen werkt
+ ruimte achterin of in kofferbak

- banden slijten relatief snel (continental - 30.000 km)
- kosten onderhoudsbeurt Nissan-dealer relatief hoog
- v-snaar standaard onder garantie vervangen (30.000 km)
- dashboard niet rammelvrij

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Na het niet prijsbewust zijn van dealer Jansen uit Nuenen/Helmond, wordt het onderhoud nu uitgevoerd door Nissan garage Van de Wildenberg, Europalaan, Nuenen.

Uitvoering1.6 Life Pack
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand33.000 km
DealerJanssen

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor10
  
 
Reactie van: Erkenst, datum: 31 januari 2011

Antwoord: Hoe is uw ervaring tot nu toe met garage Van de Wildenberg in Nuenen mbt het onderhpud van uw Nissan Note?

 
Reactie van: J. Man19, datum: 10 april 2011

Antwoord: Tot nu toe (1x) is de ervaring niet helemaal positief. De ruitenwissers van de voorruit zijn vervangen (ongevraagd) en blijven van begin af aan strepen. Verder is onder garantie de v-snaar vervangen, maar die nieuwe versie maakt ook weer bij natte omstandigheden geluid bij het starten. Zij het een ander geluid en minder langdurig, maar toch. Niet wat ik verwacht van originale nissan-onderdelen.

Verder hoor ik een geluid in de stuurkolom bij linksom insturen. Voor dat de garantieperiode van 3 jaar om is, zal ik dit bij de dealer aan de orde stellen.

Nu de temperatuur buiten weer hoger is, gaat het benzineverbruik weer gestaag naar beneden. Ben heel blij met 1:17 gezien de huidige prijs van benzine (1.74 euro).

 
Reactie van: Fam. Lucker, datum: 26 april 2011

Antwoord: Ik zou het heel snel aan de orde brengen als ik u was.
Vandaag is mijn Nissan note naar de garage geweest omdat ik ook een geluid hoorde in de stuurkolom dit bleek in de electrisch bekrachtigde stuur te zitten en de unit moet worden vernieuwd. Kosten ongeveer 800 a 900 euro.

  

, datum: 29 augustus 2010

UitvoeringTekna
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit4 jaar
KM-stand50.000 km
DealerRoothans

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »