13 december 2017
Toyota Yaris (2005 - 2011)

Forum Toyota Yaris (2005 - 2011)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 6 april 2011

Ervaring met auto: Was in de garage i.v.m. motorlampje dat brandde. Hier werd verteld: de ketting (de Yaris heeft geen distributie riem). Deze ketting is uitgerekt. Kosten zeker 750 euro. Ik sloeg stijl achterover. De garantie is 8 maanden verlopen. Er zit nog geen 144.000KM op! Heeft iemand ooit hier van gehoord bij de Yaris, of zelf meegemaakt? Ik begrijp er niets van.

UitvoeringAutomaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit4 jaar
KM-stand413.300 km
DealerGommans

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor7
  
 
Reactie van: Svendonkers, datum: 19 juni 2011

Antwoord: Dat een distributieketting vervangen moet worden bij deze km stand is normaal te noemen. Heeft niks met Toyota te maken.
Zou je een distributieriem gehad hebben, dan was deze bij 90dkm of 100dkm al vervangen. 750 Euro is inderdaad niet weinig, mogelijk heeft het te maken met het aantal uren dat de garage nodig heeft omdat de ketting moeilijk bereikbaar is.

 
Reactie van: Karanog, datum: 20 juni 2011

Antwoord: Nee, dat vind ik niet normaal. In principe moet een ketting een autoleven lang meegaan. 144.000 km vind ik dus wel erg kort.

Ik heb mijn vorige wagen (geen Toyota) ingeruild met 310.000 km. Met de distributieketting was niks mis.

  

, datum: 28 maart 2011

Ervaring met auto: Perfecte (gezins) auto: lage brandstofkosten, lage wegenbelasting en uiteindelijk ook lage verzekeringskosten. Auto bevalt super!

Uitvoering1.3 Vvti
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand170.000 km
DealerDrent

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 17 maart 2011

Ervaring met auto: Yaris 1.3 aug 2008. Had in het 1e jaar geen problemen met tanken, maar dat veranderde. Nu kan het vulpistool niet meer in de vulopening of hij slaat direct uit. Zels het vulpistool in alle richtingen gedraaid maar niets hielp. Dealer vermoed dat de druk te hoog is, maar daar heb ik twijfels over omdat er geen enkele pomp is waarbij de problemen niet optreden. Dan maar vanaf een afstand vullen met het risico dat door luchtbellen de benzine naar buiten komt. Wie heeft een oplossing?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Info, datum: 20 juni 2011

Antwoord: Wij hebben hetzelfde probleem, is het inmiddels al opgelost?

 
Reactie van: Info, datum: 5 juli 2011

Antwoord: Ik heb het zelfde probleem met mijn Toyota Verso.
Weet iemand de oplossing?

 
Reactie van: Jmh, datum: 14 december 2011

Antwoord: Ik ken dit probleem ook. Het helpt bij mijn auto om het vulpistool zover mogelijk recht naar beneden te drukken.

 
Reactie van: Basandrea, datum: 16 december 2011

Antwoord: Ja dat klopt, het vulpistool recht naar beneden drukken, dan heb je geen last ervan!

 
Reactie van: Maasdijk, datum: 23 mei 2012

Antwoord: Wel wat laat misschien, maar dit is een vaker voorkomend probleem. Onderin de tankbuis zit een afsluitklep die moet voorkomen dat brandstof uit te tank lekt bij een ongeval (auto op zijn kant). 2 opties, maar gezien de veiligheid, maar 1: klep laten vervangen, kost een paar tientjes. Andere oplossing: klep verwijderen. Zo lang je geen ongeval hebt waarbij de auto op zijn kant (of dak) komt is er geen probleem...

  

, datum: 7 maart 2011

Ervaring met auto: Prima autootje.

Uitvoering1.3
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit6 jaar
KM-stand50.000 km
DealerBruijn

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 7 februari 2011

Ervaring met auto: Heb deze auto al 4 jaar en hij rijdt nog steeds perfect. Heerlijke motor, trekt goed.
Wegligging perfect met iets bredere banden dan de standaard banden.

Uitvoering1.3
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit4 jaar
KM-stand60.000 km
DealerLouwman

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor10
  
  

, datum: 23 januari 2011

Ervaring met auto: Vanaf de eerste dag problemen met het start/stop systeem, met name met kouder weer en regen functioneert dit niet. Computer krijgt een foutmelding waarna het start/stop systeem niet functioneert.
Verder probleem gehad met het niet starten van de auto in de sneeuw, startmotor blijf gewoon doordraaien terwijl sleutel alleen in contact zit. Na opnieuw starten viel alles uit en werd het stil en donker. Na 10 minuten starten hij plots weer wel.
Toyota Dealer, inmiddels 6x keer terug geweest, weet hier duidelijk geen raad mee, computerdata geeft ook geen uitsluitsel wat er mis is, ook Toyota nederland niet. Wel zijn er foutmeldingen geregistreerd door de computer dat de stuurbekrachtiging niet werkt, maar daar heb ik gelukkig (nog) niets van gemerkt.
Verder heb ik mijn twijfels over de ABS, deze werkt niet altijd. Hopelijk doet hij het wel als ik een noodstop moet maken!!
Dit verhaal zal ongetwijfeld niet voor elke Toyota Yaris opgaan en alleen met ...

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Auto zit vol met elektronica, waar ze zelf dus duidelijk niet van weten hoe dit allemaal moet functioneren.

Ervaring met verkoop: Verkoop was keurig en netjes. Ook aflevering werd keurig afgehandeld.

Uitvoering1.3 16V VVT-I
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor7
  
 
Reactie van: P. Vanbavel, datum: 13 februari 2011

Antwoord: Zit met hetzelfde probleem. Start/stop werkt niet altijd, als het wel werkt start de auto na +/- 30 sec.vanzelf. Gaat nu weg voor 3 dagen. Ook al een nieuwe accu gehad, maar dit hielp ook niet.

 
Reactie van: Corleone, datum: 17 februari 2011

Antwoord: Even een update, inmiddels is de stuurbekrachtigingscomputer vervangen en ... nog steeds hetzelfde probleem!
Aangezien ik reeds 7x voor dit probleem bij mijn dealer geweest ben, heb ik een klacht gestuurd naar Toyota met de vraag hoe dit probleem nu opgelost gaat worden, maar tot op heden geen reactie. Is dit de Toyota service?

 
Reactie van: Lawieck, datum: 2 maart 2011

Antwoord: Hebben jullie soms veel stroomverbruikers aanstaan? Als bvb de airco aanstaat, start bij mij de motor ook na zo'n 20-30 sec.

Achterruitverwarming bvb is ook een grote stroomverbruiker.

 
Reactie van: Corleone, datum: 8 maart 2011

Antwoord: Heb al van alles getest, maar mijn conclusie blijft dat dit systeem in mijn Yaris niet in orde is. Afgelopen zaterdag +/-40 min rond de 120-130 km/h gereden, geen enkele verbruiker aan, en nog steeds geen teken van leven van de stop-start.

Volgens dealer is alles in orde omdat de computer geen fout aangeeft! Zelfs nog contact gehad met Toyota Nederland, kreeg daar hetzelfde verhaal te horen.
"Ik heb te hoge verwachtingen van dit systeem". Op de vraag wat ik hier dan wel van mag verwachten, wordt eindeloos omheen gedraaid en dus niet beantwoord. Zelfs per mail deze vraag tot 2 keer toe aan Toyota Nederland gesteld, maar hier wordt geen antwoord opgegeven. De Toyota garantie geldt kennelijk alleen als je geen problemen met je auto hebt. Hoop eerlijk gezegd nog steeds dat Toyota alsnog zo fair is om dit foute systeem te herstellen. Laat ik dit zeker hier weten.

Tot nu toe zijn het dus loze beloftes in hun advertenties: "Het herstellen van uw vertrouwen. Daar draait het om. Vertrouwen dat we graag van u willen hebben. En dat we kunnen herstellen door nog betere auto's te bouwen en door een nog hoger serviceniveau te bieden. Daarmee hopen we u weer het gevoel te geven dat u voor de volle honderd procent van Toyota op aan kunt. Een gevoel dat hoort bij een merk als Toyota. Het gevoel van vertrouwen."

Mijn vertrouwen in Toyota is erg diep gezakt!

 
Reactie van: Acmandemakers, datum: 13 oktober 2012

Antwoord: Ik heb ook een Yaris die precies het zelfde doet. 6 tot 7 keer mee terug geweest bij de firma Van Dorst die zeggen dat ik te veel verwacht van het start/stop-systeem.
Waar blijf Toyota? Los dit nu eens op! Op een nieuwe wagen hoort het toch alles te doen wat er op zit.

  

, datum: 14 december 2010

Ervaring met auto: Mijn vrouw heeft sinds maart 2010 een Yaris 1.3 Benzine Automaat.
Zij had ervoor een Yaris Verso van 2000. Het rijgedrag van de nieuwe wagen is in vergelijking met de vorige zeer slecht. In eerste en tweede versnelling houdt de wagen tussen het schakelen gevaarlijk in bij versnellingsmaneuvers. Mijn vrouw kan, na haar vorige automaat, absoluut niet wennen aan het onnatuurlijke gedrag van deze auto, als je (terecht) vergelijkt met een vorige yaris, of een andere automaat.
Ik heb er zelf mee gereden, en vijf van mijn collega's. Ze vonden het rijgedrag van deze Yaris onverantwoord, zelfs gevaarlijk !


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Saskiakoekkoek, datum: 21 mei 2011

Antwoord: Wij hebben een proefrit gemaakt in het zelfde type Yaris automaat, vreselijk, we wisten niet wat ons gebeurde. Zijn nu naar alle tevredenheid overgestapt op een Susuki Splash automaat, heerlijk auto en probleemloos schakelgedrag.

 
Reactie van: Zth. 4, datum: 6 oktober 2012

Antwoord: Ik ben zo blij om dit te lezen, dat ik niet de enige ben die er zo overdenkt.
Ik heb net een tussenbeurt laten doen, en nu rijd hij nog bokkeriger. Echt een vreselijke automaat.

 
Reactie van: Pstehouwer, datum: 4 februari 2013

Antwoord: Dit schokken heb je niet alleen met een automaat, ook mijn Toyota Yaris met handgeschakkelde versnelling schokt ook. En ook vanuit stilstand wegrijden geeft soms een schokkend wegrijden. Banden slijten ook heel snel: bij 20.000 km al nieuwe banden, en nu na 8.500 km zijn de voorbanden al weer erg afgesleten.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »