15 december 2017
Renault Clio (2005 - 2012)

Forum Renault Clio (2005 - 2012)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 30 juli 2009

Ervaring met auto: Renault Nederland is een arrogante organisatie die totaal niet klantgericht opereert. Niet voor niets is de verkoop volledig ingestort. De afgelopen jaren hebben ze de klant in de steek gelaten en veel slechte auto's geproduceerd.
Auto's die overigens wel betaalbaar zijn en er aantrekkelijk uit zien (ook wij zijn er in gestonken). Maar er gaat vanalles aan kapot. De electronica van de Renault deugt niet. En als je het moet laten repareren schrik je van de prijzen. Daar verdienen ze aan.
Voor ons nooit meer een Renault. Liever een Fiat, Volkswagen of Peugot.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
DealerStam

Betrouwbaarheid2
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 26 maart 2009

Ervaring met auto: Tot nu toe bijzonder tevreden. Had bij nader inzien toch een 5-deurs moeten kiezen.

UitvoeringExtreme
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand56.050 km
DealerArend

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 16 november 2008

Ervaring met auto: Het is een fijne-, zuinige en betrouwbare auto met veel comfort en ruimte.

UitvoeringTCE 100 Dynamique
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand23.000 km
DealerWisse

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 5 september 2008

Ervaring met auto: Ik ben tevreden over deze auto, er is echter een minpunt, en dat is de werking (doseerbaarheid) van de koppeling. Dit gaat bij het wegrijden vooral bij koude motor gepaard met schokkende motor (koppeling). Ik heb hierover al geklaagd bij de dealer (Stam), maar ze zeggen ijskoud: er is niets aan de hand. Dus oppassen bij aanschaf 2e hands, verder prima auto!

UitvoeringDynamique 1.6 16V
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand63.000 km
DealerStam

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: M. Sirovina, datum: 4 februari 2013

Antwoord: Schokken bij het optrekken kan 2 problemen zijn:
1. Luchtmassameter deffect,
2. op de koppeling is een tik versleten waardoor die slipt.

 
Reactie van: Jeannette. Rein, datum: 10 november 2016

Antwoord: Of en vooral bij koude motor kan dit worden veroorzaakt door vervuiling van de gaslklephouder! Voor een paar tientjes kunnen ze deze schoonmaken of zelf doen.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 2 maart 2008

Ervaring met auto: Niet voor niets Auto van het jaar 2006. Een van de best bewaarde geheimen in dit segment. Absolute topklasse!

Uitvoering1.5 DCi Initiale
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand28.000 km
DealerNieuwendijk

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor10
  
  

, datum: 21 februari 2008

Ervaring met auto: Wanneer je van stevig doorrijden houdt, kies dan in ieder geval niet voor een 1.2. Een auto van dit gewicht heeft naar mijn mening minimaal 1400 cc nodig. Zuinigheid van een auto ligt aan jezelf, comfort geeft de auto des te meer. Ben in mijn nopjes met mijn Clio 1.4.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Kan momenteel niets zeggen, daar de auto nog voor de eerste onderhoudsbeurt moet.
Frapant is het echter dat een auto van net een jaar oud met een kmstand van nog geen 15000 km al zijn eerste onderhoudsbeurt nodig heeft. Vraag mij af of dit enkel bij nieuwe Renaults voorkomt of ook bij andere merken.

Ervaring met verkoop: Zelf stel ik after sales bijzonder op prijs.
Bij mijn eerste Renault werd na twee even kort geinformeerd of alles naar tevredenheid was, een perfecte service. Helaas ontbrak dit bij de aanschaf. Omdat ik de auto bij deze dealer gekocht heb, onderhoud ik deze ook maar hier, maar omdat ik het gevoel heb slechts een nummer te zijn, koop ik mijn volgende Renault hoogstwaarschijnlijk bij een ander.

Uitvoering1.4 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand14.780 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Voetken, datum: 16 februari 2013

Antwoord: De typische hollandse zuinigheid wordt hier toch altijd bevestigd. Een auto heeft nu eenmaal onderhoud nodig, de mijne gaat altijd binnen op 15.000 km, terwijl dit pas moet op 20.000 km. Beter voorkomen dan genezen.

  

, datum: 26 januari 2008

Ervaring met auto: Achteruitparkeren: zicht links en rechtsachter door dwarsbalken slecht. Door ronde vorm middenconsole, kan standaard radio niet vervangen door DVD/radio combinatie. KM-teller is lastig af te lezen. Zeer zuinig, echter boven 130 km/u begint 'ie te zuipen extreem! 1:5. Contrast: 80 km/u is 1:25. Beter dan Peugeot! Prijs/kwaliteit. Voorbeeld: Peugeot heeft een spuitbusje en Renault een echt reservewiel.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): 1 x 30.000 km onderhoud. Dus bij lange na nog niet de garage gezien.

Ervaring met verkoop: Ok, verkoper heeft gelogen.

Uitvoering1.2V16 Eco
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor7
  
 
 
« 1 2 3 4 5 »