17 december 2017
Volkswagen Passat Variant (2005 - 2010)

Forum Volkswagen Passat Variant (2005 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 29 april 2013

Ervaring met auto: Problemen met 4 pompverstuivers brandstofpomp stelmotoren voor climatecontrol.

UitvoeringSportline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit4 jaar
KM-stand220.000 km
DealerSchueler

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 7 februari 2013

Ervaring met auto: Luxe auto met veel problemen. Waaronder handrem, verstuivers, brandstofpomp. Problemen zijn bekend bij PON maar alleen verstuivers zijn garantie de rest is volle mep betalen. Schande! We rijden nu 15 jaar VW en dit is onze laatste.

Uitvoering2.0 Tdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit7 jaar
KM-stand162.000 km
DealerCentury

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 5 februari 2013

Ervaring met auto: Niet kopen. Ik heb hem nu een jaar en daarvan staat hij nu een HALF JAAR stil. Belachelijk. Vijf verschillende bedrijven zijn er onderling mee bezig geweest en alles is vervangen waarvan ze dachten dat het daar aan lag. Pompverst verv.vliegwiel dsg bak gereviseerd computer vervangen kabelboom pomp etc. Hij rijdt nog steeds niet. Bij gasgeven begint hij giga te schokken of slaat zelfs uit. Tot 3 keer toe stopte hij er abrubt mee op de snelweg levensgevaarlijk.
PON doet niets, want ik heb hem gekocht bij een universeel dealer. De verkopende partij Oldenburg laat ook te wensen die trekt zijn handen er van af. Nu heb ik de koop ontbonden en de rekening gestuurd naar Oldenburg te Loenersloot. De rechter mag straks beslissen.

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Marc Jorissen te Castricum
Prima service maar staakt nu de zoektocht omdat de verzekering niets uitkeert

Ervaring met verkoop: Verzekering bij gekocht car garant
70 op de onderdelen worden vergoed en 100 arbeidsloon
Nu het er op aan komt vergoed deze verzekering niets ondanks van te voren melden en onderling overleg met de garage


Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand185.000 km

Betrouwbaarheid1
Comfort6
Motor8
  
 
Reactie van: Info, datum: 16 mei 2013

Antwoord: In gesprek gekomen met Martin Schilder VW Dealer. Wat schetst mijn verbazing, nu is er een werkplaats aktie. Mijn auto komt in aanmerking voor een inspectie op verstuivers en kabelboom. Ben benieuwd of nu het probleem wel verholpen wordt. Zo ja, wie betaald alle gemaakte kosten die ik heb gemaakt nu VW toegeeft dat er problemen zijn met dit type auto.
Wel perfecte service van Martin Schilder overigens.

  

, datum: 24 januari 2013

Ervaring met auto: Check bijgeluiden van de airco
Roest aan achterklep (kentekenverlichting) is garantie
Motor kent veel problemen en gebruikt veel olie
Neem een 1.9, minder vermogen maar bewezen techniek

UitvoeringComfortline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit6 jaar
KM-stand166.000 km
DealerUdenhout

Betrouwbaarheid4
Comfort4
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 31 oktober 2012

Ervaring met auto: Afblijven! Niets dan problemen en dure reparaties, dit was mijn laatste VW.

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Dit is mijn laatste VW ik heb dit wrak 4 jaar en heb er voor 7.000 euro aan moeten repareren, alles is kapot geweest, nu weet ik het echt niet meer nu is de motor kapot.
Reparaties: vliegwiel, pompverstuivers 4x, gloeibogies, turbo, pomp in de tank, deursloten, stuurslot, egr klep, ECO motor unit, bedrading in de motor, en nu de oliepomp in de motor dus motorschade! Echt een wrak die VW Passat.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit4 jaar
KM-stand180.000 km

Betrouwbaarheid1
Comfort7
Motor1
  
 
Reactie van: Ron18, datum: 10 november 2012

Antwoord: Zelfde ervaring met 2.0 TDI uit 2007: 2 pompverstuivers defect die dan wel weer onder coulance worden vervangen. Recentelijk aandrijvingsas van oliepomp afgeloten waardoor oliedruk wegviel en hierdoor forse motorschade en defecte turbo. Leverancier en importeur aangeschreven ivm coulanceregeling, maar komen niet verder dan dat er modificaties plaatsenvinden gedurende de levenstijd van de auto en dat er geen coulanceregeling is. Probleem met oliepomp is een bekend probleem en in het ergste geval kan je de motor reviseren of een nieuw draaiende gedeelte laten monteren, wie heeft zelfde soort ervaringen met de importeur?

  

, datum: 1 april 2012

Ervaring met auto: Ik vind het een schande: 2x brandstofpomp, alle injectoren, stroeve DSG, trillingsdemper, radio valt af en toe eens uit, geluid in de ventilator, 7x zomer en winterbanden moeten vernieuwen op 170000 km, dynamo, luchtinlaatklep, 3x handrem die blijft plakken, koelwatertankje, vanaf het begin al geluid in vliegwiel volgens garage normaal, nu na 170000 km niet meer normaal zou vervangen moeten worden kost 1000 euro. Roestvorming aan de lampjes achteraan voor de nummerplaat, twee xenonlampen vervangen, konstant olie bijvullen. We dachten met een Duitse wagen een betrouwbare goede wagen te hebben, maar hebben toch wel dik in onze vingers gesneden.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 15 november 2011

Ervaring met auto: Niet kopen. Slechte techniek.

UitvoeringComfortline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand185.000 km
DealerPouw

Betrouwbaarheid3
Comfort2
Motor7
  
 
Reactie van: Boschgerke, datum: 5 november 2016

Antwoord: Welk type of merk auto je ook bekijkt op dit forum, alles wordt afgekraakt en niks blijkt goed. Heb zelf een Passat 3BG 2005 1,6 benzine met 295000 km. Prima auto met alleen de normale onkosten behorend bij de km stand. VW is niet groot geworden met slechte auto's. Maandagmorgen auto's kom je bij elk merk tegen. Ik ben zeer tevreden met mijn Passat.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 »