24 maart 2017
Volkswagen Passat Variant (2005 - 2010)

Forum Volkswagen Passat Variant (2005 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 27 augustus 2016

Ervaring met auto: Op het moment dat ik met een caravan rijd dan geeft hij naar verloop van tijd een motorstoring. Even de auto uit doen en dan kunnen we een aantal minuten later weer rijden.

Bij de garage geven zij aan dat de turbo verslijt door ouderdom en kilometers. Er werd aangegeven dat het er niet beter op gaat worden. Is het dan raadzaam om een nieuwe turbo aan te schaffen of gewoon de auto verkopen.

Groet
Edwin


Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand231.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor5
  
  

, datum: 6 april 2016

Ervaring met auto: Heb al ruim 20 jaar Passat gereden maar vrees nu dat dit de laatste is geweest ondanks dat het mij zit als een pantoffel, heb nog nooit zoveel kosten aan een auto gehad als deze.

Mijn dochter rijdt de Touran met de zelfde motor en bak en heeft ongeveer de zelfde aantal kilometers op de klok met idem problemen.

Vakantiegeld en belastingteruggave verdwijnen in de auto. Contact gehad met Pon met de lijst van ellende, ben bang dat hun arrogantie mij niet zal helpen.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): De hoofdmonteur in mijn vaste garage is afkomstig van de Volkswagen-dealer en volgt alle studies nog steeds. Is ruim 40 monteur dus heeft ervaring genoeg.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit3 jaar
KM-stand280.500 km

Betrouwbaarheid4
Comfort9
Motor6
  
  

, datum: 13 juli 2015

Ervaring met auto: Ik heb de auto gekocht met 130k op de teller en heeft veel problemen gehad. Balansas/oliepomp, verstuivers, spanrol los, koprevisie, complete koppeling en turbo. Bij 200k EGR problemen. Bij VAG-Techniek deze laten uitschrijven daarna EGR-klep en koeler verwijdert. EGR-klep is vervanger door een rechte pijp. Daarna katalysator vervangen door een downpipe waarbij ook de eerste demper verwijderd is. Auto rijdt nu als de brandweer. Als je zelf niet kan sleutelen aan deze auto kost het inderdaad een vermogen om alles goed te krijgen. Er staat inmiddels 240k op en ben van plan er zeker nog 100k bij te rijden.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Na de nodige modificaties rijdt de auto goed maar dan is je geld op als je niet zelf kan onderhouden. Downpipe en EGR-klep modificatie is echt een aanrader. Hierdoor ben je een op gedonder met het blok kwijt. Verstuivers blijven zorgelijk maar dit is ook van toepassing op vele VW's. Ik gebruik 5w40 olie van Kendall ook een aanrader

Uitvoering2.0 TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit6 jaar

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 4 december 2014

Ervaring met auto: Vele Passats als leaseauto gereden en dacht prive een mooie Highline met volledig leer te kopen om er lang plezier van te hebben... Gekocht in juni 2011 met 120k en heb ik er zeker plezier mee. Vooral na de tuning bij VAG techniek rijdt hij als de beste, maar helaas ook bij mij het nodige aan bijzondere zaken
165k turbo
165k smoorklep
166k tandenpomp
168k verstuiver 1
219k verstuiver 3
219k verstuiver 2 en 4 ook vervangen
230k draagarm rubbers voor
234k gloebougie
235k opvoerpomp

Moet zeggen dat VW de verstuivers allemaal heeft vergoed (ook die in Spanje) onder coulance. Gelet op het aantal km' en leeftijd valt het mee maar had meer verwacht van deze TDI. Nu weet ik beter dat je de BKP motoren niet moet keizen!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Met meer dan 235k probeer ik de auto veilig doch economisch te onderhouden. Kleine zaken doe ik zelf, overige bij vw specialisten

Uitvoering2.0 TDI Highline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar
KM-stand236.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort7
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 30 september 2014

Ervaring met auto: Mijn auto heb ik overgenomen van familie, die hem 6 jaar bereden hebben. In die tijd is de handremmodule kapot gegaan, kosten 600 euro. Vanaf het moment dat ik hem overnam, bij 95.000 km een verstuiver ten onrechte vervangen (niet betaald), brandstoffilter (500 euro), bij 140.000 km het roetfilter (900 euro) en nu na 150.000 km het vliegwiel (900 euro).

Al met al een koude douche voor VW, na 25 jaar probleemloos Volvo te hebben gereden. De volgende zal geen VW meer zijn.

Pluspunt: bij voorzichtige rijstijl haal ik met gemak 1 op 22.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Rondwikelen loont aanzienlijk: er zijn meer dan zat goede VW specialisten die je niet het gevoel geven dat je de dure showroom zit mee te financieren.

Uitvoering2.0 TDI SPortline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar
KM-stand150.000 km
DealerWealer

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor7
  
  

, datum: 26 september 2014

Ervaring met auto: Superslechte dieselmotoren. De vreemdste dingen gaan kapot. Verstuivers zijn kapot gegaan en zijn onder coulance vervangen. Contactslot / stuurkolomschakelaar is vervangen. Olie lekkage, koppeling en vliegwiel moesten vervangen. Roest bij het kenteken op de achterklep. En de laatste is dat de turbo die de geest heeft gegeven. In totaal dus twee keer stil gevallen op de snelweg en m'n oprit onder de olievlekken. Ik rijd al twintig jaar VW, maar dit zou zomaar eens de laatste kunnen zijn. Nog nooit lid hoeven zijn van de ANWB maar sinds deze wagen is de noodzaak gebleken. Ellendige rotbak is het, en het is tijd om hem op te ruimen, ik ga de volgende grote kostenpost niet afwachten. Om eerlijk te zijn is het een grote tegenvaller die veel geld kost.

Uitvoering2.0 TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit2 jaar
KM-stand215.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort8
Motor2
  
 
Reactie van: Dscholten88, datum: 16 december 2014

Antwoord: Klopt ik had ook passat van 2006 2.0TDIi Sportline. 2 jaar gehad gekocht met 180.000 km. Radiateur lek vervangen. Achterklep laten spuiten kats verrot ineens ging dat keihard. Achterhandrem motoren stuk. Kleppen deksel pakking lek. Remmen voor ineens krom niet stil gestaan met voet op de Eem of wat dan ook. Luidspreker kraakte van de 1 op andere dag.
Nu begon het dak te roesten rond de dakrails. Passat had toen 195.000 km gedraaid ik kon top om met een Seat Leon benzine van 2006 met alles er met 140000 km ik heb maar geruild. En die lease lijst die in de Passat lag loog er ook niet om nieuwe turbo koppeling drukproef. Stuurslot en ga maar door die auto heeft vies veel geld gekost.

  

, datum: 18 juni 2014

Ervaring met auto: Inderdaad heb een 2007 Passat, allemaal ellende. Gekocht met 160.000 km, nu 265.000 km. Veel olielekkage, oliereservoir van alu en deksel kusntstof is garantie voor lekkage, nieuwe draaarmen (bekend probleem) en natuurlijk de verstuivers. Niets dan ellende, motor hort en stoot, slijtage nokkenas etc, is niet te verhelpen. Dit was mijn laatste VW.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Mark. Broeckx, datum: 27 oktober 2015

Antwoord: Het is hier niks als ellende, bij elk merk en type weer.
Ik denk dat jullie zelf de wagens stuk doen!

 
 
< 1 2 3 4 5 6 >