23 mei 2018
Feedback
Opel Zafira (2005 - 2011)

Forum Opel Zafira (2005 - 2011)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 8 oktober 2009

Ervaring met auto: Systeem van directe benzine inspuiting gaat snel kapot en is dure
reparatie.

Ervaring met verkoop: Dealer ging na drie jaar failliet

Nieuw
Uitvoering2.2 Njoy
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar
KM-stand55.000 km
DealerMotorhuis

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Bkruyver, datum: 13 december 2009

Antwoord: Wij hebben ook sinds 2007 een Zafira 2.2 en ook wij hebben recent een nieuwe brandstofpomp gehad. De auto hield af en toe enorm in. Tevens zijn de wervelkleppen een keer vervangen en hebben we 4 x een nieuw stuur gekregen (claxon deed het soms niet evenals de bediening van de boordcomputer). Verder rijdt hij super.

Reageer
  

, datum: 2 oktober 2009

Ervaring met auto: Onze Zafira is nu 3 1/2 jaar oud. Vandaag voor de vijfde maal proleem met brandstofpomp etc. Tot op heden is alles onder garantie gerepareerd. Monteur zei mij dat er onlangs weer een vernieuwd type pomp ... is geleverd door Opel. Problleem schijnt alleen voor te komen bij 2.2 liter motor automaat. Het lijkt mij dat Opel dit levensgeaarlijke probleem nu eens echt op moet lossen. Zelf heb ik tijdens optrekken op een kruizing een keer spontaan stilgestaan! Jammer van dit probleem want verder is het een heerlijke auto.

Jurjen

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Bram. Dannenberg, datum: 1 december 2009

Antwoord: Probleem komt ook voor bij 2.0 DTI Zafira, zo rond de 170-20.0000 km gaan de brandstofpompen naar hun grootje. 1e uit 2001, 2e uit 2004. Schijnt te komen door een bepaald type Bosch pomp, ook VW, SEAT hebben er last van.

 
Reactie van: Johnholst, datum: 31 mei 2010

Antwoord: Heb Zafira 2.2 Direct Automaat speciaal gekocht om caravan te trekken. Ik rijd al sinds 1980 probleemloos Opel. Echter in deze Zafira zwaar teleurgesteld. Staat al meer dan een week bij de garage. Auto slaat zomaar af: iets met brandstofpomp en "wervel" kleppen. Stuur- en rembekrachtiging vallen ook uit.
Moet er niet aan denken dat dit gebeurt met 90 km/u en caravan trekkend. Heb Bovag gevraagd of hier niet gesproken kan worden van een verborgen gebrek. Bovag adviseert om het de burgerrechter voor te leggen. Wie doet er mee?

 
Reactie van: Giek49, datum: 15 september 2010

Antwoord: Vandaag eveneens een verhaal gehoord van mijn dealer na aanhoudend problemen met brandstofpompen en wervelkoppen. Het geheel moet meer dan 100 euro gaan kosten.
Misschien een idee om toch aar te gaan procederen.

Reageer
  

, datum: 13 augustus 2009

Ervaring met auto: Rij nu ruim 2 jaar in deze auto, 40000 km, in deze tijd moet nu voor de derde maal de brandstofdrukregelaar vervangen worden.
Storing begint met zo nu en dan aangaan van motorcontole lampje, gaat steeds vaker aan, waarbij zelfs spontaan de motor tijdens het rijden uitvalt, levensgevaarlijk omdat je dan geen stuur- en rembekrachtiging meer hebt. Motor is dan ook niet meer direkt te starten, pas na een 10 tal minuten kan er weer gestart worden.

Nieuw
Uitvoering2.2 Cosmo Aut
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit2 jaar
KM-stand40.000 km
DealerStam

Betrouwbaarheid3
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Dondersteentjes, datum: 18 augustus 2009

Antwoord: Tijdens onze vakantie hebben wij hetzelfde probleem gekregen met onze Zafira hij staat momenteel bij de opeldealer deze gaf ons te kennen dat zowel de brandstofpomp als de drukregelaar vervangen moeten worden kosten 700 euro! Het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn. De pomp laat ijzerdeeltjes los hierdoor ontstaan de problemen met de regellaar ik vraag me af of Opel hier zelf iets mee gaat doen zoals een coulance regeling.

 
Reactie van: Leon, datum: 10 september 2009

Antwoord: bij ons is het zelfde probleem: ook brandstofpomp plus sensoren vervangen. Geheel onder garantie uitgevoerd. De brandstofpompen van de 2.2 motor schijnen niet zo erg goed te zijn. Het is zeker gevaarlijk dat de auto er zo maar ineens mee stopt. De barndstofpompen zijn niet aan te slepen, in heel Europa is het wachten.
Wij hebben uiteindelijk 7 weken in een leenauto gereden, voordat het opgelost kon worden.
succes !!!
verder wel een fijne auto....
groeten leon

 
Reactie van: Hansliem, datum: 5 oktober 2009

Antwoord: Wij hadden zelfde probleen na 3 1/2 jaar en 54.ooo km met onze Zafira 2,2 bouwjaar 2006. We stonden stil op een druk kruispunt en konden geen kant op. Opel betaalt de helft van de kosten, maar voor ons blijft toch een rekening van EUR 1200 over. Opel dealer kwam met een onduidelijk verhaal over de mogelijke oorzaak.

 
Reactie van: Baas130, datum: 5 januari 2010

Antwoord: Nou ik kan mij ook bij jullie aansluiten. Mijn Zafira van 2006 heeft inmiddels vier nieuwe drukregelaars en een nieuwe brandstofpomp. Opel is niet thuis. Heb eerste keer garantie gehad, maar daarna niet thuis. Dit is toch te gek voor woorden! Volgens mij is dit een zeer groot probleem, maar ze doen net of ze niet thuis zijn. Dat valt mij echt tegen van Opel-dealer en Opel-Nederland. Volgens mij gewoon een contructiefout die ze nog niet willen toegeven. Elzo

 
Reactie van: Hans. Sangers, datum: 24 januari 2010

Antwoord: Zafira 2.2 uit 2005. Met 45000 km staan we stil op de Franse tolweg bij -15C. Kapotte brandstofdrukregelaar.

Reageer
  

, datum: 5 april 2009

Ervaring met auto: Koop zeker een automaat, werkt perfect en een panoramische dak uitstekende zicht. Gewoon kopen. Heeft maar een paar schoonheidsfoutjes. Heeft alleen trillende geluid bij echt slechte wegen van de stoelen

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Zo als het hoort, geen problemen

Ervaring met verkoop: De koper wist niet veel van auto's af

Reageer Nieuw
Uitvoering1.9 Cdti Cosmo
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar
KM-stand85.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 16 december 2008

Ervaring met auto: Een leaseauto biedt het gemak van probleemloos onderhoud. Daar ben ik in dit geval wel blij mee aangezien ik enkele problemen heb ondervonden die niet allemaal onder garantie zijn hersteld:
* 80.000km: probleem met koppeling, nieuwe plaat
* eerst bij 90.000, en nu bij 135.000km: probleem met LPG-inspuiting, tussentijds doorslaan van kleppen, cilinderkoppen, etc.

Buiten de LPG-probleempjes is deze auto een echte aanrader. Gaat qua prestaties, ook op LPG, goed mee met overig verkeer, zelfs bij volle belading (lees: 6 personen + dakkoffer). Weggedrag is erg goed voor auto van deze afmetingen met dit gewicht.

Tip: Problemen met cruise control worden verholpen door na het starten het rempedaal in te trappen. Cruise control werkt niet voordat het rempedaal minimaal 1 keer is bediend.

Ervaring met verkoop: Ik ben de tweede berijder na 10.000km, heb de verkoop dus niet meegemaakt. Let goed op wat voor banden je eronder doet, voorbanden slijten bij mij (terwijl ik normaal rijd) bovengemiddeld snel.

Reageer Nieuw
Uitvoering1.8 Business
Brandstoflpg
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand135.000 km
DealerOrange

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 6 december 2008

Ervaring met auto: Goede caravantrekker. Ondanks zijn gewicht 1450kg zuinig in gebruik gem. 1-16.5

Reageer Nieuw
Uitvoering2.2dtl Maxx
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand160.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 26 november 2008

Ervaring met auto: Snel storingen in airco, evenals na 100.000 km veel storingen in electronisch circuit.

Reageer Nieuw
Uitvoering1.9 D Exectutive
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit3 jaar
KM-stand120.000 km
DealerFred Janssen

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »