11 december 2017
Opel Zafira (2005 - 2011)

Forum Opel Zafira (2005 - 2011)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 24 januari 2010

Ervaring met auto: Weet niet of er meer mensen zijn die het iritant vinden dat om de 6 dagen het roetfilter zich schoon brandt en dat gaat gepaard met lawaai, zwaar lopende motor en en een stank van rubber en diesel. Kosten ongeveer per schoonbranding: 4 euro. Kan dit niet verholpen worden? Word er gek van! Kan daar 200 euro op jaar basis mee besparen Gr Ab

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Tot op heden gaat het onderhoud goed, maar van het roetfilter geen woord daar moet ik mee leven zoals de monteurs zeggen.

Ervaring met verkoop: Dat de verkoper dit had moeten melden dat roetfilter iedere 6 dagen kan melden om schoon gebrand te worden.

Uitvoering1.9cdti
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand188.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Rj_le_grand, datum: 15 februari 2010

Antwoord: Als je veel kleine afstanden rijdt of veel in de stad, raakt het roetfilter snel vervuild. Het roetfilter moet namelijk roet opvangen in de stad en verbranden dit weer op te snelweg.
Lange afstanden rijden zijn hiervoor de oplossing (de motor wordt dan goed warm en blaast het filter schoon, in de winter dus des te lastiger). Als hij bij lange ritten(snelweg, op tempo) verstopt raakt, is er volgens mij iets mis met de verbranding.

 
Reactie van: Lievenheremans, datum: 5 maart 2010

Antwoord: Ik vind die regeneratie van de roetfilter ook vreselijk irritant. Zelf doe ik veel korte afstanden en bij aankoop van de Zafira in 2006, nu 120.00 0km heeft de dealer totaal niets aan informatie gegeven ivm de roetfilter. In het begin wist ik niet wat het was dat zwaar motorgeluid en verhoogd toerental, ik zette motor af en herstartte, probleem opgelost maar achteraf gezien had ik dat beter niet gedaan. Nu sta ik soms ergens te wachten tot regeneratie afgelopen is (stinken dat het doet). Nee, voor mij liever geen roetfilter meer.

 
Reactie van: Rj_le_grand, datum: 5 maart 2010

Antwoord: tja, of dus gewoon af en toe een lekker stukje snelweg pakken :)

Overigens, zonder roetfilter wordt je in Nederland zoveel belast, dan neem je dit nadeel vanzelf op de koop toe (of dus een andere brandstof kiezen).

  

, datum: 7 januari 2010

Ervaring met auto: Zafira is van maart 2006. Reeds vernieuwd:
- Radio
- Ruitenwisser motor
- Dynamo
- Benzinepomp
- Accu
- Iets met distributie ketting
Staat nu weer in de garage starten weer niet, verliest stroom. General Motors doet niets! Dealer probeert het op te lossen, maar dat proberen ze al bijna 4 jaar. Dit is mijn derde dealer en ik hoop maar dat het nu lukt. Je bent gewoon machteloos. General Motors valt mij helemaal tegen. Ik heb geen vervangend vervoer, auto staat nu bijna weer twee weken bij de dealer.

UitvoeringCosmo 2.2 Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit4 jaar
KM-stand31.000 km
DealerMossel

Betrouwbaarheid3
Comfort2
Motor6
  
 
Reactie van: Kar_382, datum: 3 oktober 2010

Antwoord: Ik heb u ervaring met u Opel Zafira gelezen, en het probleem komt mij bekend voor. Na veel geld gespendeerd te hebben aan nieuwe onderdelen, bobine, gashuisklep, luchtmassater uitlaat, distributieriem heb ik nog steeds storing wat zelfs door de dealer niet kan worden verholpen. Graag wil ik weten of het probleem bij uw is verholpen.
Met veel interesse zie ik een reactie tegemoet. Nog bedankt.

  

, datum: 18 december 2009

Ervaring met auto: Heeft enkele irritaties/storingen, maar staat niet stil met je voertuig.
Met sneeuw reageert ABS slecht. Ervaring is dat het systeem te laat en te kort reageert bij nood scoda (vorige wagen was sneller) had anders verwacht.

Ervaring met verkoop: Netjes verlopen. Goede prijs voor inruil gehad oude auto.

UitvoeringTemptation
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand33.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 13 december 2009

Ervaring met auto: Comfort en motor (2.2) perfect, veel trekkracht en ligt ook bij hoge snelheden goed op de weg. Benzineverbruik is wel slechter als er doorgereden wordt. Tevens enkele mankementen gehad.

Uitvoering2.2 Temptation
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit2 jaar
KM-stand55.000 km
DealerCremers

Betrouwbaarheid5
Comfort9
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 8 oktober 2009

Ervaring met auto: Systeem van directe benzine inspuiting gaat snel kapot en is dure
reparatie.

Ervaring met verkoop: Dealer ging na drie jaar failliet

Uitvoering2.2 Njoy
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar
KM-stand55.000 km
DealerMotorhuis

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Bkruyver, datum: 13 december 2009

Antwoord: Wij hebben ook sinds 2007 een Zafira 2.2 en ook wij hebben recent een nieuwe brandstofpomp gehad. De auto hield af en toe enorm in. Tevens zijn de wervelkleppen een keer vervangen en hebben we 4 x een nieuw stuur gekregen (claxon deed het soms niet evenals de bediening van de boordcomputer). Verder rijdt hij super.

  

, datum: 2 oktober 2009

Ervaring met auto: Onze Zafira is nu 3 1/2 jaar oud. Vandaag voor de vijfde maal proleem met brandstofpomp etc. Tot op heden is alles onder garantie gerepareerd. Monteur zei mij dat er onlangs weer een vernieuwd type pomp ... is geleverd door Opel. Problleem schijnt alleen voor te komen bij 2.2 liter motor automaat. Het lijkt mij dat Opel dit levensgeaarlijke probleem nu eens echt op moet lossen. Zelf heb ik tijdens optrekken op een kruizing een keer spontaan stilgestaan! Jammer van dit probleem want verder is het een heerlijke auto.

Jurjen


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Bram. Dannenberg, datum: 1 december 2009

Antwoord: Probleem komt ook voor bij 2.0 DTI Zafira, zo rond de 170-20.0000 km gaan de brandstofpompen naar hun grootje. 1e uit 2001, 2e uit 2004. Schijnt te komen door een bepaald type Bosch pomp, ook VW, SEAT hebben er last van.

 
Reactie van: Johnholst, datum: 31 mei 2010

Antwoord: Heb Zafira 2.2 Direct Automaat speciaal gekocht om caravan te trekken. Ik rijd al sinds 1980 probleemloos Opel. Echter in deze Zafira zwaar teleurgesteld. Staat al meer dan een week bij de garage. Auto slaat zomaar af: iets met brandstofpomp en "wervel" kleppen. Stuur- en rembekrachtiging vallen ook uit.
Moet er niet aan denken dat dit gebeurt met 90 km/u en caravan trekkend. Heb Bovag gevraagd of hier niet gesproken kan worden van een verborgen gebrek. Bovag adviseert om het de burgerrechter voor te leggen. Wie doet er mee?

 
Reactie van: Giek49, datum: 15 september 2010

Antwoord: Vandaag eveneens een verhaal gehoord van mijn dealer na aanhoudend problemen met brandstofpompen en wervelkoppen. Het geheel moet meer dan 100 euro gaan kosten.
Misschien een idee om toch aar te gaan procederen.

  

, datum: 13 augustus 2009

Ervaring met auto: Rij nu ruim 2 jaar in deze auto, 40000 km, in deze tijd moet nu voor de derde maal de brandstofdrukregelaar vervangen worden.
Storing begint met zo nu en dan aangaan van motorcontole lampje, gaat steeds vaker aan, waarbij zelfs spontaan de motor tijdens het rijden uitvalt, levensgevaarlijk omdat je dan geen stuur- en rembekrachtiging meer hebt. Motor is dan ook niet meer direkt te starten, pas na een 10 tal minuten kan er weer gestart worden.

Uitvoering2.2 Cosmo Aut
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit2 jaar
KM-stand40.000 km
DealerStam

Betrouwbaarheid3
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Dondersteentjes, datum: 18 augustus 2009

Antwoord: Tijdens onze vakantie hebben wij hetzelfde probleem gekregen met onze Zafira hij staat momenteel bij de opeldealer deze gaf ons te kennen dat zowel de brandstofpomp als de drukregelaar vervangen moeten worden kosten 700 euro! Het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn. De pomp laat ijzerdeeltjes los hierdoor ontstaan de problemen met de regellaar ik vraag me af of Opel hier zelf iets mee gaat doen zoals een coulance regeling.

 
Reactie van: Leon, datum: 10 september 2009

Antwoord: bij ons is het zelfde probleem: ook brandstofpomp plus sensoren vervangen. Geheel onder garantie uitgevoerd. De brandstofpompen van de 2.2 motor schijnen niet zo erg goed te zijn. Het is zeker gevaarlijk dat de auto er zo maar ineens mee stopt. De barndstofpompen zijn niet aan te slepen, in heel Europa is het wachten.
Wij hebben uiteindelijk 7 weken in een leenauto gereden, voordat het opgelost kon worden.
succes !!!
verder wel een fijne auto....
groeten leon

 
Reactie van: Hansliem, datum: 5 oktober 2009

Antwoord: Wij hadden zelfde probleen na 3 1/2 jaar en 54.ooo km met onze Zafira 2,2 bouwjaar 2006. We stonden stil op een druk kruispunt en konden geen kant op. Opel betaalt de helft van de kosten, maar voor ons blijft toch een rekening van EUR 1200 over. Opel dealer kwam met een onduidelijk verhaal over de mogelijke oorzaak.

 
Reactie van: Baas130, datum: 5 januari 2010

Antwoord: Nou ik kan mij ook bij jullie aansluiten. Mijn Zafira van 2006 heeft inmiddels vier nieuwe drukregelaars en een nieuwe brandstofpomp. Opel is niet thuis. Heb eerste keer garantie gehad, maar daarna niet thuis. Dit is toch te gek voor woorden! Volgens mij is dit een zeer groot probleem, maar ze doen net of ze niet thuis zijn. Dat valt mij echt tegen van Opel-dealer en Opel-Nederland. Volgens mij gewoon een contructiefout die ze nog niet willen toegeven. Elzo

 
Reactie van: Hans. Sangers, datum: 24 januari 2010

Antwoord: Zafira 2.2 uit 2005. Met 45000 km staan we stil op de Franse tolweg bij -15C. Kapotte brandstofdrukregelaar.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »