27 mei 2018
Feedback
Opel Zafira (2005 - 2011)

Forum Opel Zafira (2005 - 2011)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 9 juli 2014

Ervaring met auto: Zorg bij het kopen van de 2,2 direct uitvoering, dat u op de hoogte bent van de historie. De 2.2 direct motor heeft namelijk nog al wat modificaties gehad.

Reageer Nieuw
Uitvoering2.2 Direct Executive
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand92.000 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 9 februari 2014

Ervaring met auto: De dieselmotor is erg betrouwbaar en sterk, komt uit de Fiat stal (ook in Alfa Romeo 156 toegepast) en daarmee is deze diesel veel beter dan de diesel in de Zafira A modellen.

Reageer Nieuw
Uitvoering1.9cdti
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit7 jaar
KM-stand130.500 km
DealerMossel

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 3 januari 2014

Ervaring met auto: Zwakste onderdelen aan de 2.2 direct motor, zijn de brandstofregelaar en de brandstofpomp. Ik heb deze onderdelen al na 2.500 km te hebben gereden moeten laten vervangen. Dit 8 dagen nadat de 6 maanden Bovag-garantie was afgelopen. Van de garage, erkende Opeldealer uit Eindhoven, 50% coulance gekregen. Wanneer er meer met de auto was gereden, was dit een respectabele regeling geweest.

Nieuw
Uitvoering2.2 Direct
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand86.875 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Jgverhoeff, datum: 4 januari 2014

Antwoord: Ervaring met dealer wordt bedoeld Auto Corsten in Mariahout, waar de Zafira nu in onderhoud is.

Reageer
  

, datum: 4 juni 2013

Ervaring met auto: 2 keer problemen versnellingsbak gehad. Van Opel Nederland geen hulp ontvangen. Opel Smitsnull in Aduard daar tegen alleen maar lof tot nu toe!

Reageer Nieuw
Uitvoering12
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit2 jaar
KM-stand55.000 km
DealerSmits

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 22 maart 2013

Ervaring met auto: Bij aankoop was net het inlaatgedeelte vernieuwd .Schijnt te scheuren.
Zelf heb ik bij de Fiat garage de restrictieplaatjes gekocht voor de EGR klep en ingebouwd. Dit scheelt vel roet in de inlaat. Fiat heeft nl dezelfde motor nl 1.9jtd.
Bij Zafira B kan de code eenvoudig uitgelezen worden zonder apparatuur:
1. sluit de portieren.
2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller...

Nieuw
Uitvoering1.9cdti 150pk Cosmo
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand243.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor9
  
 
Reactie van: Luc. Desmet5, datum: 10 juli 2013

Antwoord: Zafira Cosmo, 6 jaar oud. 128000 km.
Deze maand werd de derde ERG klep geplaatst.

Reageer
  

, datum: 15 maart 2013

Ervaring met auto: Lak bij lijst op de achterklep (roest). EGR klep geeft ook wel problemen.

Nieuw
Uitvoering1.7 Cdti Business
Brandstofdiesel
Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
KM-stand160.000 km
DealerSprankhuizen

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor8
  
 
Reactie van: Arieklopstra, datum: 15 augustus 2013

Antwoord: Ik heb ook roest bij de sierlijst achterklep; 8 jaar roestgarantie auto 2006. Doordat ik de auto niet in onderhoud heb geen garantie.

Reageer
  

, datum: 21 december 2012

Ervaring met auto: Absoluut niet tweedehands (en dus motor ook niet nieuw) kopen: veel ontwerpfouten / storingen in motor aanwezig (hoge druk benzinepomp en sensor, wervelkleppen en actuator, distributieketting en balansassenketting, zuigerveren). Opel laat klant voor rotzooi af fabriek opdraaien. Fouten zijn structureel aanwezig en openbaren zich in het derde jaar na verloop van garantie. Tevens zeer zwakke airco unit en snel zeer gevoelig voor roest bij achterklep en portieren.

Nieuw
Uitvoering2.2 Dgi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit5 jaar
KM-stand880.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort2
Motor3
  
 
Reactie van: Kamarinti, datum: 7 januari 2014

Antwoord: Kan ik me bij aansluiten: na 3 x een nieuwe Zafira gekocht te hebben mijn 4e uit een faillissementsverkoop. Een 2.2 Cosmo Direct uit 2006 met 38.000km op de teller. Ik rijd er nu 4 jaar in en ben inmiddels aan mijn 3e distributieketting toe. Auto heeft slechts 69.000 km gelopen. In de eerste 8 maanden na aanschaf was ik al ruim 1000 euro lichter.

Korte impressie van de afgelopen 4 jaar:
- vervangen brandstofpomp
- Remschijven/blokken voor
- kachelmotor
- stabilisatiependel (2 x)
- remblokken/schijven achter
- krukaskeerring
- poelie/distributieketting

Auto staat nu bij garage voor APK + beurt . Voorlopige diagnose oa: ABS systeem, distributieketting, accu en uitlaat. Geraamde kosten totaal: euro: 4.000! Ketsjenggg!

 
Reactie van: Kamarinti, datum: 28 november 2014

Antwoord: Update : Na januari de auto nog 3 keer naar de garage moeten brengen. Van de week de auto weer stil gevallen midden op de weg. Naar de garage gebracht, heb hem vanmiddag opgehaald. Wederom de brandstofpomp... grrr!

Reageer
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »