13 december 2017
Opel Zafira (2005 - 2011)

Forum Opel Zafira (2005 - 2011)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 22 maart 2013

Ervaring met auto: Bij aankoop was net het inlaatgedeelte vernieuwd .Schijnt te scheuren.
Zelf heb ik bij de Fiat garage de restrictieplaatjes gekocht voor de EGR klep en ingebouwd. Dit scheelt vel roet in de inlaat. Fiat heeft nl dezelfde motor nl 1.9jtd.
Bij Zafira B kan de code eenvoudig uitgelezen worden zonder apparatuur:
1. sluit de portieren.
2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller...

Uitvoering1.9cdti 150pk Cosmo
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand243.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor9
  
 
Reactie van: Luc. Desmet5, datum: 10 juli 2013

Antwoord: Zafira Cosmo, 6 jaar oud. 128000 km.
Deze maand werd de derde ERG klep geplaatst.

  

, datum: 15 maart 2013

Ervaring met auto: Lak bij lijst op de achterklep (roest). EGR klep geeft ook wel problemen.

Uitvoering1.7 Cdti Business
Brandstofdiesel
Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
KM-stand160.000 km
DealerSprankhuizen

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor8
  
 
Reactie van: Arieklopstra, datum: 15 augustus 2013

Antwoord: Ik heb ook roest bij de sierlijst achterklep; 8 jaar roestgarantie auto 2006. Doordat ik de auto niet in onderhoud heb geen garantie.

  

, datum: 21 december 2012

Ervaring met auto: Absoluut niet tweedehands (en dus motor ook niet nieuw) kopen: veel ontwerpfouten / storingen in motor aanwezig (hoge druk benzinepomp en sensor, wervelkleppen en actuator, distributieketting en balansassenketting, zuigerveren). Opel laat klant voor rotzooi af fabriek opdraaien. Fouten zijn structureel aanwezig en openbaren zich in het derde jaar na verloop van garantie. Tevens zeer zwakke airco unit en snel zeer gevoelig voor roest bij achterklep en portieren.

Uitvoering2.2 Dgi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit5 jaar
KM-stand880.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort2
Motor3
  
 
Reactie van: Kamarinti, datum: 7 januari 2014

Antwoord: Kan ik me bij aansluiten: na 3 x een nieuwe Zafira gekocht te hebben mijn 4e uit een faillissementsverkoop. Een 2.2 Cosmo Direct uit 2006 met 38.000km op de teller. Ik rijd er nu 4 jaar in en ben inmiddels aan mijn 3e distributieketting toe. Auto heeft slechts 69.000 km gelopen. In de eerste 8 maanden na aanschaf was ik al ruim 1000 euro lichter.

Korte impressie van de afgelopen 4 jaar:
- vervangen brandstofpomp
- Remschijven/blokken voor
- kachelmotor
- stabilisatiependel (2 x)
- remblokken/schijven achter
- krukaskeerring
- poelie/distributieketting

Auto staat nu bij garage voor APK + beurt . Voorlopige diagnose oa: ABS systeem, distributieketting, accu en uitlaat. Geraamde kosten totaal: euro: 4.000! Ketsjenggg!

 
Reactie van: Kamarinti, datum: 28 november 2014

Antwoord: Update : Na januari de auto nog 3 keer naar de garage moeten brengen. Van de week de auto weer stil gevallen midden op de weg. Naar de garage gebracht, heb hem vanmiddag opgehaald. Wederom de brandstofpomp... grrr!

  

, datum: 26 november 2012

Ervaring met auto: Geweldig auto die goed zijn mannetje staat wanneer er een aanhanger of caravan achter hangt.

Uitvoering1.8 Cosmo
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar
KM-stand125.500 km
Dealer Centrale

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 13 oktober 2012

Ervaring met auto: Rijdend in een Opel Zafra 2.2 Direct heb ik rond de 13.00 0km een HD brandstofpomp onder garantie vervangen gekregen. Bij km-stand 57000 ben ik van de tolweg boven Annecy geevacuweerd door de ANWB en is de 2e HD brandstofpomp geplaatst (730 euro). Helaas is bij km-stand 113.000 het zelfde op de Duitse Autobahn bij Hockenheim gebeurd (kosten 730 euro).
De importeur doet dit af met een simpel briefje, dat telkens de pomp minstens 2 jaar oud was en dus de garantie verviel. Is dat normaal? Dat een pel-motor zoveel brandstofpompen nodig heeft? Toch rijd ik pas 38 jaar Opel.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Ojhekcireg, datum: 19 december 2012

Antwoord: Het is onbegrijpelijk dat er zo veel verschil kan zitten in de kwaliteit van onderdelen. Als je de prijs van onderdelen bekijkt, moet je toch denken dat de winst niet in de verkoop van de auto zit maar in de verkoop van reparatie en onderdelen. Die onderdelen kosten schandalig veel geld, ik kan er niets anders van maken dan dat er met opzet rommel geleverd wordt. Je kunt toch anno 2012 geen benzinepomp leveren die na korte tijd defect is. En als het dan toch eens mis gaat zijn ze nog te beroerd om het gratis te repareren. Ik zou mij schamen als ik dergelijke kwaliteit had geleverd.

 
Reactie van: K. H. Bilder, datum: 6 mei 2013

Antwoord: Pffff ben dus niet de enige met dit probleem. Ik heb dit probleem ook gehad met mijn Vectra. Welk probleem heb ik niet gehad 2x nieuwe brandstofpomp. 1x nieuwe versnellingsbak en nu moet ik een nieuw motorblok heb nu 142000 kilometer op de teller. En net als bij jouw schuift Opel Nederland en het Motorhuis Velserbroek het gewoon af met ach meneer heel normaal. Ik heb nog nooit zoveel problemen gehad met auto's.

  

, datum: 13 april 2012

Ervaring met auto: Na eerst een Zafira-A 4,5 jaar gehad te hebben, nu dus sinds 2007 een Zafira B. Naast het feit dat ie prima rijdt en heel functioneel is, heb ik nu ruim 5 jaar probleemloos gereden.
Wat details: nog steeds originele uitlaat, banden (!) en zelfs ruitenwissers allemaal nog goed. Enige probleempje dat ik heb gehad was een rammeltje in dashboard dat snel verholpen was. Na hiervoor jaren met een auto uit een ander europees land gereden te hebben en toch regelmatig problemen en extra kosten gehad te hebben, waardeer ik het zeer dat een auto ook zo degelijk en probleemloos kan zijn! Ik overweeg binnenkort de Zafira Tourer te kopen. Wat me tegenhoudt is het feit dat jonge Zafira-B's nu wel erg aantrekkelijk geprijsd zijn.

Uitvoering1.8 Enjoy
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit5 jaar
KM-stand92.000 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 16 januari 2012

Ervaring met auto: Ook ik rijd al 33 jaar opel. Rij nu in mijn tweede Zafira 2.0 DTI. Op deze auto staat nu 310.000 kilometer en is 9 jaar oud en zal ik volgende week inruilen voor alweer een Zafira (Tourer). Met mijn laatste twee Zafira's heb ik geen noemenswaardige problemen gehad. Behalve dat bij beide auto's na +/- 40000 km de remschijven voor versleten waren, deze Zafira had nog de eerste remblokken!!
Overigens gebruikten beide auto's geen druppel motorolie en/of koelvloeistof.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »