15 december 2017
Toyota Aygo (2005 - 2014)

Forum Toyota Aygo (2005 - 2014)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 3 februari 2011

Ervaring met auto: Mei 2009 nieuwe Toyota Aygo gekocht. Vanaf begin rond de deuren/portieren kletsnat. Dealer geweest constructie Toyota. Aangenomen dat er niets aan te doen is. Ik heb nu een doek in de auto om telkens de randen/deur/rubberen rand droog te maken.
Jan. 2011 onder de mat bestuurderskant kletsnat! Dit is niet normaal meer. Ook ontdekt condens koplampen voor- en achter. Kortom mijn nieuwe Toyota Aygo is zo vochtig als wat!
Nu bij de dealer. Brief geschreven naar Toyota Nederland. Ik heb geen nieuwe auto gekocht om nu al het 1 en ander te laten maken en wat brengt de toekomst?

Uitvoering1.0 VV-1 Comfort
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit2 jaar
KM-stand6.500 km
DealerLouwman

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Fberkenpas, datum: 14 februari 2011

Antwoord: Beste heer/mevrouw,
Ik zou graag willen weten of u inmiddels een reactie van Toyota Nederland heeft mogen ontvangen? Ik heb mijn auto nieuw gekocht in jan 2010. In juli 2010 begonnen de eerste problemen. Nu ben ik inmiddels vandaag een mijn 4de lekkage probleem begonnen. Ik wordt vandaag gebeld door een accountmanager, maar ik ben het eigenlijk erg zat. Bijrijderskant is kletsnat..

Mvg,

Fleur

 
Reactie van: SilviaMorten, datum: 21 februari 2011

Antwoord: Onze dealer heeft het probleem opgelost door er een BISON vochtvreter in te zetten. Soms moeten we hem legen en dat witte zakje vervangen. Werkt prima en is een aanrader!

 
Reactie van: Fberkenpas, datum: 22 februari 2011

Antwoord: Ik ben het met Patje eens, waarom ga je accoord met een vochtvreter? Is te belachelijk voor woorden. Ik moet morgen mijn auto weer naar de garage brengen en we zien wel hoe het gaat. Zal zeker wel even een berichtje posten.

 
Reactie van: Guushartwig, datum: 24 februari 2011

Antwoord: Laat de deurrubbers vervangen en probleem is opgelost. Het is een Aygo-probleem en toyota meldt het niet.

 
Reactie van: Fberkenpas, datum: 24 februari 2011

Antwoord: Ik had graag gewild dat het zo makkelijk was, maar dat is inmiddels nu al drie keer vervangen. Ze hebben een bepaalde protocol om dit op te lossen bij Louwman en eindelijk gaat de garage dit opvolgen. Mijn auto staat daar nu vanaf woensdag en nog niks gehoord. Laten we maar hopen. Ik laat me echt niet zomaar weg sturen.

 
Reactie van: SylviaMorten, datum: 26 februari 2011

Antwoord: Nu snap ik het ook niet meer. Ik vond het eigenlijk ook wel een beetje raar van die vochtvreter. Maar de dealer deed net of het de gewoonste zaak van de wereld was. Ben naar een andere garage gegaan en deze man begon te lachen. Deurrubbers moesten inderdaad vervangen worden.

 
Reactie van: Fberkenpas, datum: 27 februari 2011

Antwoord: Ben blij dat je toch nog een second opinion hebt aangevraagd. Een vochtige auto hoort gewoon niet. Als het goed is weet ik dinsdag meer over mijn auto.

 
Reactie van: Fberkenpas, datum: 1 maart 2011

Antwoord: Garage wacht nu op onderdelen. Kan nog een week duren.

 
Reactie van: Fberkenpas, datum: 16 maart 2011

Antwoord: Gelukkig rijd ik alweer in mijn autootje.. so far so good, nog niks gezien, maar het is natuurlijk ook wel lekker weer geweest.

  

, datum: 20 januari 2011

Ervaring met auto: Deze dealer komt zijn afspraken niet na. Hij zou een offerte maken en bij terugkomst werd ons verteld dat hij nog diverse mensen moest bellen om een prijs te maken voor onze auto. Dit is vreemd, want bij alle dealers wordt er meteen een bod gedaan.
Wij zouden het zaterdag of uitelijk maandag weten. Gewacht tot dinsdag en nog steeds geen witte rook. Wij een e-mail gestuurd, geen reactie. Dit is geen zaken doen en je wordt als klant NIET serious genomen door Auto Plaza. Mijn advies is ga nooit met auto Plaza in zee
Fam de Boer


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
DealerAutoplaza

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
  

, datum: 16 januari 2011

Ervaring met auto: Ik rijd sinds mei 2010 een Aygo Comfort met sportpakket, en extra's zoals TMS stuurtje, toerenteller etc.

Ik heb er zelf xenon in gezet en daardoor heb ik soms wel eens last heb van wat vocht in de lampen, maar dat is er altijd vrij snel wel weer uit. Verder haalt de auto de beloofde 1 op 20 bij lange na niet, ongeveer 520 km dan knippert het laatste blokje toch echt wel. Mijn rijstijl is dan wel weer pittig, dus als ik het vergelijk met mijn vorige auto haal ik net zoveel km's maar dan voor 50 euro ipv de 90 die in mijn BMW ging.

Lekkage is iets wat naar mijn ervaring tot het verleden behoord, de auto is al meerdere keren door de wasstraat geweest en ik heb nergens last van water wat naar binnen zou komen.

Rijeigenschappen: hij stuurt best aardig, maar vanwege zijn gewicht is het op de snelweg oppassen. Je wordt redelijk snel weggeblazen door wind of voorbijgangers.
Motorisch: het duurt even voordat je op snelheid bent, maar in de stad is het meer dan voldoende.

UitvoeringComfort
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand11.100 km
DealerLunenborg

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Marc_de_cock, datum: 25 januari 2011

Antwoord: Mijn Aygo heeft nu sinds eind december 538 km op de teller, en ik heb nu voor de eerste keer 30 liter getankt. 5 liter voor 100 km of 1 op 20? Ik rijd waarschijnlijk te vaak tegen de wind in.

 
Reactie van: R. Roos74, datum: 12 april 2011

Antwoord: Antwoord voor Fleur:
Ik heb op 3 februari antwoord ontvangen Toyota Nederland: het is inderdaad vervelend dat er vocht in de cabine terechtkomt. Oplossing is vrijgegeven aan de Toyota dealers. Met die gegevens kunnen alle vormen van cabinelekkages worden opgelost. Hier moet je het maar mee doen. De rubbers zijn vervangen en de koplampen. 2 weken later had ik weer condens in de koplampen. Ik heb de auto weg gedaan. Geen vertrouwen in Toyota Aygo!

  

, datum: 14 december 2010

Ervaring met auto: Mijn Aygo, net 1 jaar oud, is al tig keer terug geweest ivm vochtprobleem. Ik heb een duurdere uitvoering en heb tevens airco, maar helaas. Het duurt idd erg lang eer de vochtige ramen droog worden, meestal ben ik dan al op mijn werk.
Nu in deze tijd, vriesweer, is mijn voorruit aan de binnenkant bevroren en daar word ik zo kriegel van, is echte en ellende om dat te krabben. Ook daar is hij al voor teruggeweest. Ik heb al overal nieuwe rubbers, mijn achterlichten zijn al vervangen. Laatst liep er water in mijn auto langs de passagiersdeur met als gevolg dat heel mijn auto blank stond.
Ik heb Toyota Nederland al gemaild en dan krijg je een mailtje terug dat mijn dealer alles elke keer goed afhandelt. Ja, daar heb ik dus niets aan als ik om de zoveel tijd terug moet! Ik koop geen nieuwe auto voor dit soort klachten.
Voorheen reed ik altijd Fiat (en er waren er bij die goedkoper waren dan de Aygo) en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Ik baal als een stekker en zit er echt aan te denken hem in te ruilen. Hoe stoer ik mijn Aygootje ook vind...


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Raymond_isdebom, datum: 3 januari 2011

Antwoord: Ervaring met auto: beslagen binnenkant komt denk ik doordat de matjes nat zijn
als je een stukje gaat rijden voetverwarming op max en raam stukje open en voila, werkt wel bij mij tenmiste.

 
Reactie van: Jacqueline, datum: 20 januari 2011

Antwoord: Dit is natuurlijk symtoombestrijding. De oorzaak moet de dealer wegnemen. Of wil je dit dag in dag uit blijven doen?

 
Reactie van: Dello1969, datum: 30 januari 2011

Antwoord: Ligt misschien aan lekkage van de derde remlicht. Is de moeite waard om na te kijken. Succes!

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 2 december 2010

Ervaring met auto: Ik heb mijn Aygo nu sinds 24/11/2010. Er was van de tweede dag al een irriterend gerammel te horen aan de passagierskant. Simpelweg een schroefje onder de zonneklep beter aandraaien, en opgelost. Eigenlijk eerder een positief punt, het is allemaal heel eenvoudig bij de Aygo. Meccano-achtig. Vandaag ook aangenaam verwonderd over de baanvastheid in de sneeuw. De regenbanden zijn wel nog gloednieuw.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Marc_de_cock, datum: 4 december 2010

Antwoord: De binnenverlichting gaat enkel aan als je de voordeur aan de passagierskant opent. Als je ook een BMW hebt met LEDjes onder de handgrepen van alle vier de deuren, dan vergt dit enig inlevingsvermogen.

 
Reactie van: Frans, datum: 19 juni 2011

Antwoord: Wat een onzinnig commentaar, als je net zoveel voor je Aygo zou betalen als voor je BMW.........

  

, datum: 27 november 2010


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand25.000 km
DealerGent

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 17 november 2010

Ervaring met auto: Mijn 2de Aygo tot nog toe geen enkel probleem gehad. Bij de eerste was wel hel slot van de achterklep niet meer te gebruiken, maar is door dealer vervangen.

Echter bij de 2de begint bij de voorraamstijlen de bekleding ter hoogte van speakers los te laten. Heb dit bij andere Aygo's van na mei 2009 ook gezien. Wie heeft hier meer last van? Dealer zoekt naar een oplossing. Verder geen problemen met de Aygo echter de afwerking is hier en daar toch wel wat op aan te merken.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »