13 december 2017
Toyota Aygo (2005 - 2014)

Forum Toyota Aygo (2005 - 2014)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 9 november 2012

Ervaring met auto: Tip: spaar of ga desnoods naar een bank voor een lening voor een betere auto, koop nooit een Aygo er rijdt nu al genoeg van deze troep rond. Ik heb helaas een Aygo, nieuw gekocht en vanaf het begin zit er een storing in de remmen auto trekt enorm naar rechts bij het remmen en daarbij komt dat de achterkant van de auto omhoog komt. Hiervoor heft de auto al weken bij de dealer gestaan en ook de inporteur kan of willen het niet oplossen. Ik zeg daarom: wil je niks anders dan ellende, koop dan je Aygo bij Beukers en z'n bende.

UitvoeringNow
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand12.000 km
DealerDijkstein

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Opnieuwbeginnen, datum: 5 januari 2013

Antwoord: Defcon, van welk jaar is jouw Aygo? Mijn dealer vertelde me vanmorgen dat alleen de auto's uit 2006 en 2007 vochtproblemen hadden.

Vanmorgen heb ik mijn nieuwe auto opgehaald.

 
Reactie van: G. M. Z, datum: 8 januari 2013

Antwoord: Sure, vetelt je dealer dat. Hij wil auto's verkopen. Bij alle bouwjaren kan het voorkomen. Het is kwestie of de auto is aangepast.

 
Reactie van: Caatje16, datum: 29 januari 2013

Antwoord: Mijn Aygo (uit 2011) had ook vocht in zowel de voor- als achterlichten. Deze zijn alle 4 binnen een week vervangen.

  

, datum: 8 november 2012

Ervaring met auto: Bouwjaar 2008, 42.000 km op de teller en ben toe aan vier nieuwe banden (zijn al eerder van achter naar voor verwisseld). Volgens de garage een Aygo-kwaal. Verder: vreemd geluid uit de uitlaat, klinkt alsof deze los zit, dit is niet het geval. Volgende week verder naar laten kijken. Klepjes in achterstuk van uitlaat werd gezegd? (sorry.. geen technisch verstand). Motor klinkt ook niet heel goed, draait niet goed stationair, lawaaierig, tikkend geluid. Beurten altijd gehad, eerste APK inmiddels ook.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 2 november 2012

Ervaring met auto: Regenwater komt snel binnen via remlicht en achterlichten.

Ervaring met onderhoud (zelf): Ga niet na een toyota dealer. Ze hebben vast prijzen voor onderhoud, maar het kost je altijd meer (extra werk).


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
DealerMengelers

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor9
  
 
Reactie van: Tom. Oosterloo, datum: 10 november 2012

Antwoord: Ik heb het zelfde probleem met het regenwater. Onderkant kofferbak nat. Remlicht en acherlichtunits al eens vervangen. Strippen bij de achterdeuren vervangen. Altijd beslagen ruiten.
In juni 20012 alles vervangen binnen de garantietermijn. Nu moet helaas de achterruit units en strippen helaas alweer vervangen worden. Nu net buiten de officiele garantietermijn. Dit zal komende week gebeuren.
Ik heb besloten geen nieuwe Aygo weer te nemen. Dit was mijn 2e Aygo, maar ik heb er schoon genoeg van. Probleem met het in ruilen is dat dealers van andere merken, dit probleem ook weten en daar rekening meehouden in de prijs.

 
Reactie van: Tom. Oosterloo, datum: 13 november 2012

Antwoord: Gisteren de strippen bij de achterruit en de achterlichtunits voor de 2e keer vervangen. Nu dus buiten de garantietermijn. Toyota wilde er niets van weten; de garantie was over. Mijn dealer heeft het nu zelf voor eigen rekening gedaan, wil geen ontevreden klant. Het is geen reclame.

Voor mij is het onbegrijpelijk dat Toyota-importeur de Aygo-rijders nooit op deze problemen heeft gewezen. Dit is verre van klantvriendelijk volgens mij, en respectloos tegenover de Aygorijder.

Voor mij geen Aygo/Toyota weer dus. Jammer voor de dealer, hij was van goede wil.

 
Reactie van: Tom. Oosterloo, datum: 13 november 2012

Antwoord: Ben reeds op zoek tocht gegaan naar een andere auto. Dealers van andere merken, weten precies wat er hand is en duiken gelijk de kofferbak in en controleren strips. Het is dus overduidelijk, het probleem is overal bekend.
Je krijgt geen topprijs voor je karretje. het gaat je gewoon dik geld kosten.

 
Reactie van: Iemeel, datum: 30 januari 2013

Antwoord: Mijn Aygo lekt (nu de kofferbak) en lekte ook aan alle kanten een paar jaar terug (portieren). Na vier jaar zegt de dealer doodleuk dat de kosten voor reparatie voor mij zijn.
Verder heb ik problemen gehad met de koppeling (ook al 2x vervangen). De dynamo stuk na 120.000km. Aygo, C1 en 107 van Peugeot allemaal hebben ze dezelfde problemen. Koop ze niet, betaal liever iets meer voor een betere auto.
Robert, Amsterdam

 
Reactie van: Tom. Oosterloo, datum: 30 januari 2013

Antwoord: Het is nu bijna februari en het probleem is groter na de vorst. Alles voelt nat aan. Ruiten altijd beslagen. Heb het idee dat de auto ook steeds meer benzine neemt. Van zuinigheid geen sprake meer. Heb inmiddels een garage gevonden die dealer is van een ander merk, die nu alles goed naloopt wat er nog meer mis is. Heb van mijn eigen dealer niets meer gehoord na november. Ook Toyota blijkt af te laten afweten.

Ga zeer binnenkort met de niewe garage in gesprek voor een deal. Dat ding moet zo snel mogelijk weg. Ik weet ik krijg geen topprijs bij inruil. Het gaat dus dik geld kosten, maar hopelijk zijn we dan van alle ellende af. Mijn advies aan anderen is: Denk goed na voor je een Aygo koopt. Laat je goed voorlichten en kijk op Internet na voor alle minpunten van dit type.

  

, datum: 16 oktober 2012

Ervaring met auto: Auto is met hetzelfde gebruik van 1:20 naar 1:17 gezakt. Zou zijn door ouder wordende motor. Afstand en manier van rijden niet veranderd.

UitvoeringM MT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit5 jaar
KM-stand59.000 km
DealerDIGO

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor4
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 7 augustus 2012

Ervaring met auto: De kwaliteit van de auto valt ons eerlijk gezegd tegen. Gekocht met een kilometerstand van 28.000. Bij 35.000 moest de startmotor, de waterpomp (onder coulance) en 2 versleten voorbanden vervangen worden. Toch wel erg snel.
Bij 40.000 de eerste APK laten doen. Alleen zat er een lekkage aan de uitlaat die dichtgekit moest worden. We hebben lichtmetalen velgen op de wagen. De wielbouten zijn inmiddels roestig.
Wat positief is: auto stuurt en schakelt lekker (soms wat lastig in de achteruit). Zit voorin is ruim voldoende, makkelijk te parkeren. Verder weinig rammeltjes of kraakjes. Geen lekkage zoals in andere revieuws. Onderhoud laten we niet meer door de Toyota-dealer doen. De auto bestaat uit veel universele onderdelen i.p.v. originele onderdelen, dus kun je onderhoud net zo goed door een universele garage laten doen.

Uitvoering1.0 Sport
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand41.000 km
DealerSchaik

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor8
  
 
Reactie van: Freekvanmotman, datum: 23 september 2012

Antwoord: Wat de banden betreft, klopt dit helemaal. Vorig jaar oktober een nieuwe Toyota Aygo gekocht. Ik heb een 30.000 km beurt gehad en ben aan nieuwe voorbanden toe. Dat is wel heel erg snel.

  

, datum: 2 juli 2012

Ervaring met auto: Ik heb een vraag.... Met regelmaat sta ik met een lege accu als mijn Aygo een paar dagen heeft stil gestaan.
Nieuwe accu er in maar geen verbetering Accucheck etc gedaan, is prima. Stroom gebruik laten doormeten, ze kiunnen niks vinden. Heeft nog iemad dit bij de hand gehad of weet iemand een oplossing??


Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit2 jaar
KM-stand51.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort5
Motor8
  
 
Reactie van: Ron-geerts, datum: 27 december 2012

Antwoord: Esther,

Wellicht dat je probleem inmiddels is opgelost, en zo niet kan het volgende een uitkomst voor je zijn. Wanneer je de auto in een garage kan zetten of op een plek waar je stroomvoorziening hebt, kun je een druppellader aan sluiten. Ik zelf heb een CTEK MXS 5.0 druppellader, die ik voor mijn Volvo cabrio gebruik, die ik enkel met goed weer rijd. Bij dit apparaat zit o.a. een contrastekker voorzien van 2 stekkertjes die je aan de accu bevestigt, en die permanent kan blijven zitten. Aan de druppellader zit een stekkertje, die je wanneer je het apparaat wil aansluiten, in het contrastekkertje steekt. Vervolgens het apparaat aan de stroom, en klaar is Kees. Deze handeling kost je 15 seconden.
Wanneer je de auto dagen na elkaar gebruikt hoef je dit niet te doen, daar de accu zich dan zelf bijlaadt, maar wanneer je weet dat je je auto diverse dagen niet gebruikt, sluit je even de druppellader aan, en blijft je accu in perfecte conditie.
Met deze oplossing heb je de oorzaak niet opgelost, maar ben je wel van het probleem van de lege accu af. Het opsporen van het stroomlek kan een tijdrovende, dus kostbare aangelegenheid zijn. Dan is indien mogelijk, het gebruik van de druppellader een uitkomst die vele malen goedkoper is.

Ron

  

, datum: 23 juni 2012

Ervaring met auto: Na 34000 km en nog geen 4 jaar oud koppeling moeten vervangen en Toyota Nederland schuift het af. Valt net buiten de garantie. Vanaf het begin veel gezeik. Eerst lekkage en daarna een kapotte blower van de kachel.
Kortom: veel extra kosten en niet Toyota waardig. Heel erg jammer. Ik rijd al 15 jaar Toyota! Dealer doet zijn best, maar het kost veel geld.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand34.000 km
DealerCar Net

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »