13 december 2017
Toyota Aygo (2005 - 2014)

Forum Toyota Aygo (2005 - 2014)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 19 juni 2014

Ervaring met auto: Heb 6 jaar lang Aygo gehad. 42.000 km mee gereden. Nieuwe waterpomp, nieuwe koppeling. Lekkage bij achterdeuren. Uitlaat ineens op straat afgebroken en ben gewaarschuwd voor slechte zuigerveren. Maximaal 100.000 km dan kan er nieuw blok in. Met al deze klachten bij Toyota geweest, Aygo was toen 5 jaar met 38000 km. Ze deden niets, want garantie was om en toen ik zei dat de te verwachte levensduur van deze onderdelen niet gehaald werd en ik wettelijk beschermd ben kwam er een sr verkoper die zei: zet hem maar neer. Doe dit nooit! Pas na tussenkomst advocaat was de aanbieding voor de helft, maar dan nog was het net zo duur als bij een onafhankelijke garage.
Om een lang verhaal kort te maken: de Aygo is kwalitatief absoluut Toyota onwaardig en de arrogante houding van Toyota is wanstaltig. Ik heb met plezier afscheid genomen van de Aygo en voel me zwaar genaaid. 11.000 euro uitgegeven aan een zeer slechte auto! Mijn enige advies is koop hem niet!

M vr gr
Dre


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: L. Laverman, datum: 29 november 2014

Antwoord: Er is altijd wel 1 op 50.000 Aygo's die net even minder goed uit e fabriek komt. Onze aygo heeft 95.000 km gelopen de enige duurste onkosten zijn de banden. Oh ja, wij rijden al 15 jaar Toyota's. Ik bedoel maar.

  

, datum: 8 april 2014

Ervaring met auto: Heb 15.000 km gereden. Nieuw gekocht nu zijn de koppelingsplaten versleten.
Hoe kan dit? Ik rijd niet met voet op koppeling, nooit zwaar geladen en geen trekhaak. Verder een rustige rijder.

Uitvoering1.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand15.000 km
DealerBoxtel

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Mark, datum: 8 april 2014

Antwoord: Zijn het 15.000 stadskilometers of snelwegkilometers? Als de auto voornamelijk voor korte afstanden is gebruikt, is dit een heel normale slijtage.

 
Reactie van: Ajg. Claessen, datum: 17 mei 2014

Antwoord: Wat ik nog vergeten was te vermelden: mijn km-teller staat op 465.000 km...

 
Reactie van: Ajg. Claessen, datum: 17 mei 2014

Antwoord: Belachelijk... ik heb een Corolla diesel uit 1994 en daar ziiten nog de originele koppelingsplaten in. Als jullie platen echt versleten zijn, heeft dat toch te maken met de FRANSE inslag!

 
Reactie van: Infowouter, datum: 2 juli 2014

Antwoord: Franse inslag? De Aygo wordt in tsjechie gebouwd hoor!

 
Reactie van: Rene. Brink, datum: 1 augustus 2014

Antwoord: Iedereen die ook maar een klein beetje verstand heeft van auto's weet dat een auto
maar 1 koppelingsplaat heeft en geen "koppelingsplaten".

  

, datum: 31 maart 2014

Ervaring met auto: Op 28 februari 2014 heb ik mijn nieuwe Aygo opgehaald. Na het lezen van de gebruikershandleiding heb ik een week later de motorkap opengemaakt en tot mijn verbazing zag ik roestige onderdelen. Ik zag roest bij de ophanging, de uitlaat en de versnelling. De dealer zei dat het een bekend verschijnsel is bij de Aygo, maar dat het geen gevolgen heeft voor de levensduur van de auto en dat de importeur er niets aan doet. Ik vind dat een nieuwe auto roestvrij hoort te zijn en geen inferieure onderdelen hoort te bevatten. Mijn vraag is of er Aygo eigenaren met hetzelfde probleem zijn en hoe zij het hebben opgelost. Wellicht kunnen we gezamenlijk Toyota aansprakelijk stellen?

UitvoeringNow
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand500 km
DealerCar Net

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Ajg. Claessen, datum: 17 mei 2014

Antwoord: Ik ben bang dat dat toch de FRANSE inslag is!

 
Reactie van: Akeijn, datum: 26 februari 2015

Antwoord: De dealer is aansprakelijk. Hij wist ervan en heeft dat bij de verkoop NIET gemeld. Hoe kan hij in vredesnaam willens en wetens een nieuwe (?) roestbak verkopen? Daar klopt iets helemaal niet. Dat is beslist geen nieuwe auto geweest!
Ik zou hem dus zeker aansprakelijk stellen. Welke dealer was het eigenlijk?

  

, datum: 11 februari 2014

UitvoeringComfort Navigator
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar
KM-stand59.313 km
DealerDorst

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Hannekeperez, datum: 4 maart 2014

Antwoord: Tweede keer nu dat ik waterschade had aan mijn Aygo. Vorig jaar stond mijn hele achterbak vol water, met alle gevolgen van dien. Nu stond er steeds wat water in de raamkozijnen aan de binnenkant. Een deurrubber is vervangen en twee raamrubbers. Kosten: 403 euro. Hij is vier jaar oud, dus ook geen garantie termijn.
Ik weet niet waar ik dat geld vandaan moet halen. En als ik op Google zie hoeveel mensen laat hebben van lekkage houd ik mijn hart vast. Over hoeveel tijd kan ik weer deze rubbers laten vervangen?
Ik lees her en der over een 'coulance regeling'. Wat is dat en tot wie moet ik me dan wenden?
Een heel bedroefde Aygo rijdster

 
Reactie van: Pquist1962, datum: 20 maart 2014

Antwoord: Wij hebben een Aygo van 2008 en hebben een paar keer vocht op de achterbank en kofferbak gehad. Dit was beiden keren het geval na een wasbeurt in de wasstraat. Dat doen we nu niet meer, maar wassen de auto met de hand. Sindsdien geen vochtproblemen meer gehad. Auto is dus blijkbaar niet geschikt voor de wasstraat.

 
Reactie van: Ajg. Claessen, datum: 17 mei 2014

Antwoord: Bij onze Aygo staat er na elke regenbui ook flink wat water in de kofferbak, of wat daar voor moet doorgaan. Dit is ECHT de laatste keer dat ik een auto koop waar ook maar EEN FRANS onderdeel in zit.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 5 februari 2014

Uitvoering1.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit4 jaar
KM-stand20.000 km
DealerLouwman

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 13 november 2013

Ervaring met auto: Ik rijd sinds jan 2011 in een nieuwe Toyota Aygo (Dynamic Navigator). In verband met woon-werk verkeer heeft het beestje nu 201.000 km op de teller.

Ik heb behalve elke 15.000 km (elke anderhalve maand) geen bijkomende kosten gehad. De auto is reuze goed bevallen en heb deze nu ingeruild. De dealer heeft er zelfs meer voor geboden dan ik had gedacht. Hoefde 2.500,- bij te tellen voor een nieuwe. (Nov 2013).

We gaan weer een klokje rond doen met de bug.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 13 oktober 2013

Ervaring met auto: Spartaans karretje, doet precies waarvoor het gemaakt is maar ook niet meer dan dat. Deze serie auto's zijn technisch eenvoudig en zo licht mogelijk ontworpen om aan de C02-norm te kunnen voldoen wat o.a. condensvorming en lawaai tot gevolg heeft (slechte isolatie). Carrosserie is ook erg dun en zacht.
Lange afstanden rijden is met deze auto niet prettig, wel voordelig. Vooral de stoelen, de herrie en de beperking in vermogen gaan opspelen als je verder dan 100 km moet. In de Ardennen moet ik in de derde versnelling aanhaken tussen de vrachtwagens met max zo'n 60 km/uur... Twijfel soms over een grotere en veiliger auto met meer comfort maar krabbel terug als ik denk aan het parkeergemak, de lage kosten en de gebruiksvriendelijkheid op korte afstanden. Neem altijd een uitvoering met airco...die heb ik namelijk niet en moet op vochtige dagen, de kachel op vol vermogen en het hoofd buiten (!) het raam de eerste kilometer afleggen om iets te kunnen waarnemen... Best wel link dus en ziet er een beetje dom uit. Ontwasemen lukt niet in stilstand bij auto's zonder airco: de motor moet eerst warm worden door de weerstand van het rijden. Airco is bij de latere modellen dan ook niet voor niets gestandaardiseerd. De dikke raamstijlen naast de voorruit ontnemen soms zicht.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Ga voor reparaties van Aygo, C1 en 107 naar een goede universele garage i.p.v. merkdealers: deze auton's zijn technisch eenvoudig en zo algemeen in gebruik dat onderdelen snel en voordelig leverbaar zijn.
Een grote beurt bij een merkdealer (regio Rotterdam) heeft mij achteraf onnodig veel geld gekost (1.000 euro).

Uitvoering1.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar
KM-stand93.000 km
DealerOudshoorn

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Jank, datum: 29 januari 2014

Antwoord: Schakel advies in de Ardennen: blijf in z'n 2 rijden. Het motortje moet toeren maken voor een beetje vermogen. Je kunt bij 80-90 overschakelen naar z'n 3 en dan blijft hij op toeren en trekt wel goed door.

Ik race met de Aygo op het circuit. Dan leer je pas goed wanneer het motorblokje goed presteert. Dus in de Ardennen niet rijden als een dieseltje!

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »