12 december 2017
Kia Sportage (2004 - 2010)

Forum Kia Sportage (2004 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 18 september 2011

Ervaring met auto: Pas bij gas inbouwen op. De kop moet je laten vervangen om later problemen te voorkomen. De motor is standaard niet geschikt.

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Geen vetrouwen meer in de dealer. Auto is nu in onderhoud bij de man die mij waarschuwde voor komende schade waarop de dealer niet reageerde. Gelukkig kwam de schade 3 weken voordat de garantie verliep.

UitvoeringAdventure 2,0 Cvvt
Brandstoflpg
Bouwjaar2007
In bezit4 jaar
KM-stand108.800 km
DealerWassink

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor6
  
 
Reactie van: Blbl1959, datum: 15 oktober 2011

Antwoord: Ik kreeg vandaag te horen van de dealer dat de uitlaatkleppen van mijn Sportage 2.0 van 2008, altijd op LPG gereden, met 62.000 km maximaal gesteld zijn. Ik heb de auto gekocht bij 22.000 km, en naar mijn weten zijn ze nog niet eerder gesteld geweest. Een volgende keer moet de kop er af en weggebacht worden, etc. Kosten zo'n 1.000,- Ik moet nog even weer met de dealer praten, maar valt dit niet onder de garantie? Kan dit maar zo? Zoveel kosten op een auto die dan maar zo'n 80.000 km heeft gereden?

  

, datum: 17 september 2011

Ervaring met auto: Ik heb een Kia Sportage Adventure uit 2007. Nieuw gekocht met LPG installatie. Over de auto ben ik redelijk tevreden. De service was in zoverre goed dat ik altijd netjes geholpen werd. Bij de Kia zijn ze niet op LPG ingesteld. Het heeft bij mij 1,5 jaar geduurd voordat de zaak goed afgesteld was.
Verbruik op gas ongeveer 1:7,5 Na tuning werd dat 1:7,8 tot 1:8.
Omdat ik rond de 40.000 km een bericht kreeg van het motormanagement, kreeg ik toen pas bij bij de dealer te horen dat bij gas de kleppen om de 40.000 km gesteld moeten worden ipv bij 90.000 a 300 euro. Ik heb altijd last gehad van een gevoel alsof de motor een slag oversloeg. Hierop kon men geen antwoord geven en het zit er nog steeds in.
Rond de 60.000 km moest ik weer voor een grote beurt naar de dealer. Een bekende automonteur vertelde mij dat ik een probleem had in de derde of vierde cilinder. Hij hoorde daar een vreemd geluid. Doorgegeven aan de dealer bij het afleveren van de grote beurt en zij zouden kijken. Tijdens het ophalen vertelde men mij dat er niets aan de hand was. Ongeveer 2 weken later en 3 weken voor de afloop van de garantie weer motorproblemen. Bleek dat de klep verbrand was in de derde cilinder. Op hun kosten een nieuwe kop, nu een gasblok, maar zij wilden niet de distributieriem vervangen tegen kostprijs. Moest daarvoor nagenoeg de volle prijs betalen. Na een klacht bij de importeur werd dit toch gratis gedaan.
Nu 40.000 km later heb ik een lekke koppakking en weer is men niet thuis met een mooi aanbod, kosten 750 euro verhoogd door de kosten van een diagnose onderzoek hoogte onbekend was afhankelijk van de uren die men eraan besteedde.
De importeur geeft nu ook niet thuis, want heeft mijn mail doorgestuurd naar de dealer die in het geheel daar niet op gereageerd heeft. Zoals jullie wel begrijpen is de auto niet meer bij hen in onderhoud en zoek ik mijn eigen weg al dan niet met behulp van de juridische dienst van de ANWB of mijn rechtsbijstand.
Ik woon trouwens in Nijmegen.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Veerleentom, datum: 21 september 2011

Antwoord: Dus niet goed op gas als ik het zo hoor?
groetjes,
Veerle

  

, datum: 24 januari 2011

Ervaring met auto: Benzineverbruik veel te hoog in deze automaat: 1:6/1:7
Regelmatig valt de motor stil bijvoorbeeld bij afremmen of snelheid terugnemen. De stuurbekrachtiging werkt dan ook niet en dat leidt soms tot hachelijke situaties (motormanagement-probleem).


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand130.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor8
  
  

, datum: 12 augustus 2010

Ervaring met auto: Ik heb de auto nu een jaar en heb er bijna 9000 km mee gereden. Ik heb geen enkel probleem gehad en geniet nog steeds vollop van de veel confortabele rijervaring in vergelijking met mij vorige auto. Tot nu toe dus geen spijt dat ik hem heb gekocht, zeker niet voor de gunstige (actie)prijs.
Uiteraard is de auto niet perfect, voor mij is het meer dan voldoende. Benzine verbruik is constant rond 1:10/1:11. Ik gebruik hem voor dagelijks woon werk verkeer en dat bestaat uit een ritje van 10 minuten gedeeltelijk over de snelweg. En af en toe om er op uit te trekken en dan heb ik het over ritten van 5 tot 8 uur waarbij de auto echt tot zijn recht komt als comfortabele auto.
Als ik de stad in ga pak ik bij voorkeur mijn andere kleinere auto omdat parkeren lastiger is. (ik heb ook niet het parkeersysteem met de piepjes als je bijna iets raakt).


Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Bobwillemsen, datum: 30 augustus 2010

Antwoord: Vandaag heeft mijn Sportage zijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Het was makkelijk om een afspraak te maken en de beurt ging redelijk snel, ik kon er op wachten. Ik had hem om 8:45 aangeboden voor het onderhoud en ze vertelde me dat het rond 12:00 maximaal klaar zou zijn maar om 10:30 was het al zover. Mij werd verteld dat hij in goede staat is, "als nieuw" en ik kreeg een zonnescherm mee voor achter de ramen voor als ik hem in de zon parkeer als attentie en ze haalde hem nog even voor me door de was straat. Prima service dus.
Wat me wel een beetje tegenviel is dat ik tijdens het wachten de nieuwe Sportage en Sorento wilde bekijken en dat de verkoper, die me de auto destijds verkocht had maar me nu niet herkende, me het idee gaf dat ik hem tot last was. Dit terwijl er niemand anders in de showroom aanwezig was. Dat was niet echt commercieel maar ik heb toch de nieuwe modellen even bekeken en dat zag er goed uit!

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 9 augustus 2010

Ervaring met auto: Verbruikswaarde benzine onder 1:10. Zelfs bij zeer rustig rijgedrag is bovenstaande waarde niet te verbeteren.
Wagen heeft moeite met berg op. Snelle inhaalactie moet U uit uw hoofd laten.
Sollide uitstraling.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Verkoop is 1, onderhoud is twee. Snapt U wat ik bedoel?

Ervaring met verkoop: Koop nooit een oud of een uitlopend model. Voordat U het weet is er weer een nieuwe update. Dan vist U achter het net.

UitvoeringX-Tra
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand16.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Bobwillemsen, datum: 12 augustus 2010

Antwoord: Ik rijd over het algemeen korte stukjes met airco aan en ik zit toch echt altijd boven de 1:10 met mijn benzine motor. Heb ik nu geluk of ligt het aan de rijstijl van anderen?
Dat de wagen moeite heeft met klimmen ben ik wel met u eens. Ook met de stelling dat je niet snel kan inhalen ben ik het met wereldontvanger eens. Zelf bij het invoegen op de snelweg accelereert de auto niet heel erg. Dit zijn echter dingen waar ik persoonlijk wel mee kan leven.

  

, datum: 19 juli 2010

Ervaring met auto: Deze auto 2.5 maand gereden in het buitenland (huur). Wat een flutauto! Goedkoop speelgoed dashboard, herrie van de motor, amper trekkracht en een schrikbarend benzineverbruik.
Ik begrijp wel dat je van deze budget 'net-niet terreinwagen' niet veel kunt verwachten voor dat geld, maar dan kun je toch beter voor een occassion van een ander merk kiezen.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Ericveldeman, datum: 8 november 2010

Antwoord: Dit is helemaal geen flutauto. Hebben zojuist een Sportage challenger diesel gekocht als 2de wagen. We hebben ook een volvo XC90. Wel de afwerking is mooi, lederen zetels alles erop en eraan. Stukken zuiniger dan de Volvo. Als de volvo 2 jaar wordt, denken we eraan hem weg te doen en een Kia Sorento in de plaats te kopen.

  

, datum: 7 juli 2010

Uitvoering2.0 Cvvt
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand69.200 km
DealerBurg

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor7
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »