16 december 2017
 

Forum Land Rover Discovery III

Reacties van eigenaren

  

, datum: 26 november 2014

Ervaring met auto: Vele kilometers probleemloos gereden. Ik ben een echte aanhanger/karrijder en geen hardrijder.


Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
DealerVan Mossel

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 10 september 2014

Ervaring met auto: Auto met garantie gekocht bij ACS te Hilversum. Dealer heeft alle onderdelen vervangen die onder de garantie vielen. Gaat nu voor het aflopen van de garantie terug voor een check met nog wat aanvullende reparaties binnen de termijn.

UitvoeringTD V6 HSE
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand199 km
DealerACS

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Cvandijk, datum: 11 september 2014

Antwoord: ACS staat helaas al langer bekend als niet al te beste dealer. Versnellingsbak Range Rover dag na regulier uitgevoerd onderhoud bij ACS kapot. ACS zegt: toeval. Vervolgens blijkt de olie in de bak niet ververst te zijn die overigens wel op de rekening staat. Advies ACS: u moet uw olie vaker verversen!

Nu bij UAB Nieuwegein verademing!

 
Reactie van: Awmvandertas, datum: 18 oktober 2015

Antwoord: UAB is toch de zelfde eigenaar als ACS !

  

, datum: 27 juni 2013


Bouwjaar2005
In bezit6 jaar
KM-stand297 km
DealerThe Adventure

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor5
  
  

, datum: 19 juni 2013

Ervaring met auto: Super fijne auto. Wel goed onderhoud doen, echt super.

UitvoeringTdv6
Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
KM-stand121.451 km
DealerThe Adventure

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 3 maart 2013

Ervaring met auto: Ik heb hulp nodig voor mijn Landrover Discovery 3 TDV6 bj. 2006 om de elektrische kortsluiting op te lossen van de parkeerrem. Eerst 400 euro betaald aan de Landrover dealer voor de zgn. diagnose-onderzoek. Op advies van de Landrover dealer werd mij geadviseerd om een nieuwe handremmechanisme aan te schaffen, dit heb ik gedaan.
Zekering nr. 41 gaat stuk, geeft kortsluiting. Heb eerst de stekker van de handremmechanisme eruit getrokken om te controleren, heb een nw. zekering erin gedaan 5 Amp en deze gaf kortsluiting. Dus denk ik dat het niet aan de handremmechanisme let, maar dat er een kortsluiting wordt gemaakt van zekeringnr. 41 naar de stekker. Dus heb nu een handremmechanisme gekocht op fout advies van de Landrover dealer en weet nu nog niet de oorzaak, wie kan mij verder helpen? Let het aan de parkeerrem-schakelaar of...? Wie reageert met advies. Ik zoek dus niet iemand die auto's wil verkopen, maar mij kan helpen met het probleem op te lossen. Gr. Richard

UitvoeringTDV6
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand160.000 km
DealerJager

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Huinink, datum: 29 december 2013

Antwoord: Ga eens kijken bij autobedrijf robbert Janssen in Etten-Leur. Menig Landrover-dealer gaat naar hem als ze er niet meer uitkomen. Was de voormalige chef werkplaats bij Knook.

  

, datum: 21 februari 2013

Ervaring met auto: In de fik steken, verzekeringsgeld opstrijken en een Mercedes ML kopen.

Uitvoering2,7 Tdi
Bouwjaar2008
In bezit3 jaar
KM-stand130.000 km
DealerJager

Betrouwbaarheid1
Comfort3
Motor4
  
  

, datum: 13 november 2011

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Prima door Jansen en Jansen in NH den Berg

UitvoeringTdv6 Hse 2.7
Bouwjaar2005
In bezit3 jaar
KM-stand175.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: L. Nobel, datum: 21 februari 2013

Antwoord: Ruim een maand geleden is onze Disco 3 overleden. Op de terugweg van vakantie viel plots alles uit en kon de auto met moeite naar de vluchtstrook gestuurd worden.
Conclusie: vastgelopen motor. Kosten: minmaal 12.000,- maar waarschijnlijk dichter bij de 15.000,- euro. Alleen het onderblok -waarvoor geen losse onderdelen verkrijgbaar zijn- kost al 7.000,- excl. BTW en (de)montage. Dat na nog geen 5 jaar, 130.000 km. En dealerondehouden.

Navraag bij specialisten, dealers en enkele sleepbedrijven leerde dat de 2.7 diesel een probleemmotor is die veel fatale schades kent en erg dure reparaties met zich mee brengt. De auto staat, samen met de Freelander, regelmatig op de autoambulance van de ANWB.

Elk zichzelf respecterend merk kent dan toch een coulance-regeling zou je denken. Zeker als er blijkbaar een aantoonbare constructiefout in zit.

Niets is minder waar. Landrover Nederland blijkt een dubieuze reputatie te hebben aangaande aansprakelijkheid en maakt dat ook nu weer waar. Jammer maar helaas is de boodschap.

Dan de dealer, Jager uit Purmerend, nota bene de nummer 5 uit de LR-dealers. Na ons al eerder met een defect stuur binnen de extra garantietermijn (kosten 1.000,-) te hebben laten zitten, verwachtten we er niets van. En inderdaad volgde er een standaard briefje waarin nog even alle juridische voorwaarden van de Bovag uiteen gezet werden. Het grote Stern-concern geeft niet thuis.

Het stoere merk blijkt erg laf te zijn. Mooie woorden bij de verkoop maar geen daden bij problemen. Bah, bah, bah en nog eens bah.

Maar weer een Mercedes gekocht. Een ML. Ook duur in aanschaf maar wel betrouwbaar. Onderhoudskosten zijn gemiddeld de helft en ieder los onderdeel is verkrijgbaar. Dan maar iets minder stoere (of lompe?) uitstraling.

Een wijze raad aan eigenaren van Landrovers: als de motor er mee op houdt, steek 'm in de fik. Dan beur je nog wat van de verzekering. Of nog beter: zet 'm meteen in lichterlaaie en koop direct een japanner of duitser. Dan blijft alle bijkomende ellende je bespaart.

Bert

 
Reactie van: Wepro, datum: 19 maart 2013

Antwoord: Helaas ken ik het probleem. Ook mijn TDV6 eind 2007 bleek na 218.000 km een afgebroken spanbout van de distributieriem te hebben. Nieuw motorblok in goed overleg en met een nette regeling via mijn vaste dealer Jacob Schaap in lelystad gekregen. Weer klaar voor vele duizenden kilometers.

 
Reactie van: Easy, datum: 4 december 2014

Antwoord: Mijn TDv6 Disco HSE had trilling in de aandrijflijn, vooral bij extra belasting (gewicht) en het bergop rijden. 136k KM. Melding van gemaakt. Tijdens 12 maanden garantie niets aan gedaan. Na vervangen van de voorruit bij 190k KM, nogmaals melding gemaakt van de trilling. Chef werkplaats concludeerde dat er nieuwe olie in de versnellingsbak moest Eur 800,-. Gedaan. 1 week later totaal schade aan de motor bij 192k KM.

Motor onder coulance vervangen door Jager Purmerend en Landrover Benelux. Inmiddels weten we van vele andere LR eigenaren dat dit een veel voorkomend probleem is. Heb nog altijd trilling bij 90KM/uur. Eerste 10k KM zit er inmiddels op. Blijf me wel verbazen hoe mooi/luxe deze auto rijdt als alles tip/top is. We plannen nu vakantie IJsland voor aanstaande zomer, met de auto het echte werk doen waarvoor hij gemaakt is. Gravel en kleine riviertjes trotseren. Hopelijk geen al te grote vulkaan uitbarstingen :-) Mathijs

 
 
« 1 2 »