15 december 2017
 

Forum Renault Laguna II

Reacties van eigenaren

  

, datum: 3 juni 2007

Ervaring met auto: De rijkwaliteiten, ruimte en comfort van de Renault Laguna zijn bijzonder goed. De auto is zeer luxe uitgevoerd en zeer handig in gebruik. Helaas is de kwaliteit van deze auto teleurstellend en is hij niet erg betrouwbaar. Jammer dat Renault niet meer aandacht voor kwaliteit heeft gehad anders was het de perfecte auto.

Uitvoering1.9 DCI GT Privilege
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit2 jaar
KM-stand196.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 12 mei 2007

Ervaring met auto: Auto rijdt prima, voldoende ruimte aan boord. Alleen na een ritje naar Frankrijk bleken beide aandrijfassen beschadigd. Is onder fabrieksgarantie gerepareerd, is dit een bekend euvel?

Uitvoering1.9 Dci Grand Tour
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit3 jaar
KM-stand125.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor6
  
  

, datum: 23 april 2007

Ervaring met auto: Ik kan alleen maar zeggen: dit is echt waar voor je geld hebben. Alleen: rijd er rustig mee. En bij de aanschaf van een nieuwe Laguna: kom de eerste 3000 km gewoon niet boven de 3500 toeren. Dan kun je echt heel lang plezier hebben van je Laguna. Ik kan met een gerust hart zeggen: een koopje voor je leven.

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Ga gewoon standaard 4 x per jaar naar de garage (wel een betrouwbare). Laat alle kleine dingetjes bijvullen en nakijken, dan heb je geen problemen met deze super sterke, maar vooral krachtige wagen.

Ervaring met verkoop: Ik zag de auto staan en vond m wel erg duur.. de daeler vertelde me dat dit echt een goeie auto was.. ik deed een proefrit en was meteen verkocht.. de dealer heeft er nog 1000 euro van af gedaan.. heb me vorige auto daar gelaten (audi 80, 2.0, 1992)

Uitvoering1.9 Dci
Brandstofdiesel
Bouwjaar2001
In bezit3 jaar
KM-stand19.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 21 april 2007

Ervaring met auto: Alleen de snelheidsbegrenzer en het navigatie systeem zijn perfect, de rest is een droevenis! Uitlijning lukt niet. Schakelen gaat harkerig. Laatste model heeft veel windgeruis. 2.0 motor maakt veel herrie. Het autorijden is nu niet leuk meer.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Een probleem wordt nooit in een keer opgelost, je moet altijd blijven zeuren

Ervaring met verkoop: Je moet zelf overal naar vragen

Uitvoering2.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort4
Motor3
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 9 april 2007

Ervaring met auto: Hij ziet er mooi uit, zit lekker, ruim. Voor de rest NIKS. Problemen met de motor. Ik reed op de autosnelweg 130 km/h in eens gaat een gele lampje aan GLOEILAMPJE en meteen ook weer uit en 2 seconden later ging de snelheid terug zonder dat ik iets deed. Meteen van de snelweg af en binnendoor. En toen kwam pas de grote probleem PLANK GAS ZONDER DAT IK IETS DEED en ROOK meer dan wat DSM ontwikkelt per jaar, en dat maar in 7 of 8 minuten met mijn LAGUNA. Uitzetten met stop knopjeLUKT niet hij bleef gewoon aan MAAR wel de KEY-CARD uitgekregen, en meteen brandweer gebeld. WAT ZOU DAT ZIJN?
WEET IEMAND VAN DIT PROBLEEM?
A.U.B wat is dit.

Uitvoering1.9dci
Brandstofdiesel
Bouwjaar2001
In bezit2 jaar
KM-stand220.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor2
  
  

, datum: 14 maart 2007

Ervaring met auto: Geen Renault Laguna II kopen. Zonde van je geld. En het blijft ook heel veel geld kosten. Je staat gemiddeld eens in de 3 maanden in de garage. En zijweten ook niet wat ze eraan moeten doen. Bijna zielig.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): De garage waar de auto in onderhoud is, is heel goed. De reparatiekosten aan de auto belopen echter dit jaar (maart 2007) al bijna € 3000,- De kilometerstand is 57.000.
Het is mijn laatste Renault. Koop liever een Audi of een Japanner.

Uitvoering1.600
Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit4 jaar
KM-stand57.000 km
DealerVelserbeek

Betrouwbaarheid2
Comfort4
Motor5
  
 
Reactie van: Info, datum: 9 februari 2010

Antwoord: Ik snap het niet. Ik heb zelf vier jaar lang met de Laguna 2 gereden bouwjaar 2004 en daarvoor Laguna 1. Hij kwam alleen in de garage voor onderhoud en 2 x voor een defecte keycard, maar dat was mijn eigen schuld, ik had een gaatje in geboord zodat hij aan mijn sleutelbos paste. Tegenwoordig zijn alle kaarten voorzien van een gaatje voor de sleutelbos. Verder gewoon een fijne auto, ik ga na 3 jaar Peugot weer in een Renault Megane Estate rijden.

  

, datum: 26 januari 2007

Ervaring met auto: Deze auto is beter dan de introductie v.d. nieuwe Laguna in 2001, alleen heb ik al de derde bobine vervangen (iedere cylinder heeft een eigen bobin ). Dit was wel iedere keer gratis, ook na de garantie periode. Voor de rest is dit een prima reisauto ook het verbruik is goed op de Duitse autobaan bij een gemiddelde snelheid van 150 km/ per uur een verbruik van 1L op 10 km (3 liter V6 motor).

Uitvoering3 Liter V6 Initiale
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit4 jaar
KM-stand48.000 km
DealerKerres

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: R. Halfar, datum: 16 april 2009

Antwoord: Wacht maar tot je distributieriem vervangen moet worden ... kost je minimaal 1300 euro. Maar ja, ze zijn er dan ook lang mee bezig. De motor hoeft er nog net niet uit ... Heb eerst grote beurt laten doen met alle toetsers en bellen: 763 euro.
De garage meldde meteen dat de dis.riem vervangen moest worden en dat er speling zat aan de linker zijde van het stuur (kogellager stuk ?). dat gaat 1500 euro kosten. Auto staat nu (as I speak) bij de garage voor bovengenoemde werkjes.
Het is veel geld, maar er is dan ook een shit load aan zaken vervangen / gecheckt of aangedraaid.

Auto rijdt fantastisch en gaat als de brandweer. Heb nog nooit enig mankement gehad met deze auto. Gezegd moet dat deze auto geimporteerd is uit Duitsland. Misschien zijn ze daar iets kritischer? Maar ik moet toegeven dat een bezoekje aan de garage wel erg duur is. Het zal mijn hobby niet worden.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »