17 december 2017
Peugeot 407 SW

Forum Peugeot 407 SW

Reacties van eigenaren

  

, datum: 1 februari 2010

Ervaring met auto: Vervang distributie materialen tijdig niet op advies km 240000, mijne op 180000 defect, was net op tijd erbij.

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Van Rossem en van Vliet Schagen, perfecte service.

Uitvoering1.6 HDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand180.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor5
  
  

, datum: 31 december 2009

Ervaring met auto: Heb de auto nu 1 jaar en nooit problemen met electronica of wat dan ook. Alles zit erop en aan en het is gewoon een prachtige auto om in te rijden.
Een nadeel vindt ik de armsteun; had hem liever in de stoel zelf gehad, maar goed dat is ook het enige minpunt.

Uitvoering1.6 HDIF
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand75.000 km
DealerNefkens

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 19 december 2009

Ervaring met auto: Ik heb deze auto nu 4 jaar. Vorig jaar moesten er enkele electronische kleppen vervangen worden omdat ik (te) regelmatig een emissie probleem (melding) had. Computer schakelde dan de turbo uit en ging over op een noddprogramma. Irritant wanneer er met een caravan gereden wordt. Vervangen en alles werkt prima. Fuseelagers voor hebben nu wat speling en worden vervangen. Echter er is een coulanceregeling (moet je wel naar vragen). Peugeot neemt alle materialen voor zijn rekening (ca. 300 euro). Ik moet wel montage betalen, maar dat valt te overzien.

UitvoeringSW-SR
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit4 jaar
KM-stand113.000 km
DealerVisscher

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Ricoud, datum: 24 maart 2010

Antwoord: Wat is er precies vervangen? Ik heb dit probleem ook.

  

, datum: 2 december 2009

Ervaring met auto: De electronica is niet genoeg: het display op de middenconsole houdt er mee op na 190.000 km. wordt warm en de lettertjes verdwijnen na 20 minuten auto rijden. Heb het laten vervangen (kost 300,- ofzo bij elkaar ) nu dus weer prima.
Het is met name de duurzaamheid van onderdelen die bij mij vraagtekens oplevert: interne schuiflamellen van het dak (kapot na 80.000 km), fuseekogels versleten na 60.000 km, remmensensor gaf alarm na 3.000 km v/a nieuw, raammechanisme rechtsachter kaputt na 200.000 km en amper gebruikt, want no kids en lang solo geweest. Tja... en de vorige auto was Duits, maar die had ook een probleem dat lang aanhield en niet snel kon worden opgelost, na nieuwkoop en 2.000 km. Frans of Duits, blijft een auto en een product van mensen (ook al geschiedt de assemblage door robots ).

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Auto is nu 4 jaar bij hen in de service. Was altijd tevreden, maar het blijft mensenwerk. Moest ze soms wijzen op dingen die toch niet gedaan waren of half afgemaakt.
Service aan welke auto dan ook staat of valt bij de mensen die het doen (lees uitvoeren). Het merk auto doet er niet toe.
Naar mijn idee leveren de mechanische defecten nog de minste problemen voor monteurs op. De electronica is een probleem apart, hoe minder electronica i/e auto des te makkelijker het voor de servicemensen indien zich een probleem voordoet.
Sensor 'remmen versleten' brandde na 3000 km vanaf nieuwstand > de truuk: Knaap maakte de verbinding los, of haalde ze eruit. Levertijd was 3 maanden later (een fabriekprobleem, kwaliteit van component dubieus).

Uitvoering2.0 Hdi 136 Pk
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit4 jaar
KM-stand208.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 14 november 2009

Ervaring met auto: Ik heb nu problemen met mijn auto, egr-klep vervangen maar hij stottert nog steeds en hij geeft niets aan als je 'm uitleest! Het lijkt net of het op bepaalde momenten geen diesel krijgt? Wie heeft hier een oplossing voor?

Uitvoering2.0 Sw Diesel
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit2 jaar
KM-stand230.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: J. Purvis, datum: 2 december 2009

Antwoord: Heb precies hetzelfde probleem: stotteren, waardoor je naar voren en naar achteren beweegt door dat gekke (motor) gehaper.
De peugeot dealer heeft inmiddels diverse zaken vervangen: ERG klep (+/- 400,- incl montage), URG klep (+/-400.- incl montage). Een hele kabelboom 680.- excl montage. Het probleem blijft en we (bedrijf) betalen nog niks tot het probleem is opgelost.
Alles begon nadat na 208.000 km zonodig de koppeling vervangen moest worden. Nadat daarbij de keerringen beschadigd waren en de auto olie lekte als een incontenent oud vrouwtje. Na lang zoeken en op aanwijzing v/e vriend van mij (Mercedes monteur) het euvel van de keerring was gevonden. Kon ik weer op weg: maar toen begon het emissiestoringslampje en het gestotter.
Met name als je een constante snelheid probeert aan te houden: 50 / 120 dan merk je dat de auto inhoudt en dan weer niet, en dan weer wel. Helemaal gek wordt je er van ... nu is het einde zoek!

 
Reactie van: Ricoud, datum: 24 maart 2010

Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem gehad. Brandstofsensor, drukregelaar en hogedrukpomp vervangen: mocht niet baten. Vervolgens de bekabeling gechecked (by-pass) toen was het probleem nog niet opgelost. Vervolgens bleek de stekker die de computer in gaat sluiting te maken. De stekker is vervangen en vanaf november tot vorige week zonder problemen gereden, maar tot mijn schrik begint de auto sinds vorige week weer te stotteren. De garage wil nu de EGR gaan vervangen. Wat is wijsheid? Weet u inmiddels al wat meer?

  

, datum: 10 oktober 2009

Ervaring met auto: Perfecte buffelaar. Ligt als een blok op de weg. Rijd op
snelwegen in N-Holland en Frl. altijd nog minstens 150 km/u
kruissnelheid.Aanrader. Lekker scheurijzer.

Ervaring met verkoop: Heb goede deal gedaan. Na duitse merken de 5e P.

Uitvoering407 Sw Xs Pack
Brandstofdiesel
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand118.589 km

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 6 september 2009

Ervaring met auto: Ik rijd al een poos met mijn 407 SW met alle denkbare opties.
Dikke caravan er achter naar frankrijk enz. deze auto is gewoon
een super auto zonder wat dan ook voor problemen. In de bergen
komen dan ook weinig auto's ons voorbij en verbruik is dan ook
goed. Kortom: de beste reisauto die tot nu toe heb gehad, en dat
zijn er nog al wat (t/m V6 Passat 4x4, enz).

Uitvoering2.0 Hdif
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit2 jaar
KM-stand158.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »