18 december 2017
Chrysler 300C

Forum Chrysler 300C

Reacties van eigenaren

  

, datum: 20 januari 2012

Ervaring met auto: Gewoon doen, wereldauto. Verbruik diesel 1 op 13 gemiddeld en heerlijk snel en stil.

Uitvoering3.0 Crd V6
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand111.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 13 november 2011

Ervaring met auto: Heerlijke auto. Wat een kracht! Stil en snel, verbruik 1 op 12.7 en dat niet alleen op de snelwegen, nee gemiddeld. Wegenbelasting is hoog, maar ik betaal het graag om deze auto te rijden.

Uitvoering3.0 Crd V6
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand110.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 25 september 2011

Ervaring met auto: Ik heb de 300C awd Hemi nu ruim 1,5 jaar geheel probleemloos gereden. Ik heb er direct LPG van Prins er in laten zetten (kosten ca EUR 1800,-).

De onderhoudskosten zijn in vergelijking met andere merken wel duurder. Olie moet vaak ververst worden en ook de andere zaken (oliefilter etc.) moeten vaak vervangen worden.

Ook het verbruik 328 km met 57 liter LPG vindt ik wel aan de hoge kant (en ik ben geen agresieve rijder).

Grappig is wel dat de auto bijzonder hard kan rijden, maar ook 90 km per uur op de snelweg is ook fijn in deze auto (paste eigenlijk nooit bij mij). Dan is het verbruik wel lager (ca. 1 op 9). En natuurlijk bij het stoplicht eventjes vol gas optrekken (ahhhhh....heerlijk).

Voor diegene die overwegen om deze auto aan te kopen: DOEN!

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Heb de eerste grote beurt in Polen gedaan. Ik moest daar toevallig wezen en bleek aanzienlijk goedkoper te zijn (50%). Dus die gok heb ik maar genomen.

Voor de rest bij een onafhankelijke bovag garage in Soest. Prima en niet duur.

O ja nog wat: de lampjes in het interieur gaan soms kapot (logies). Maar in NL wil men je gelijk een nieuwe unit verkopen. Dat hoeft niet! De interieur lampjes kunnen eenvoudig uit de units (bv aircounit etc) gehaald worden en er nieuwe in gezet worden. De dealer (Mercedes)in Amersfoort wilde gelijk nieuwe units verkopen en bij een andere vervingen zij de lampjes.

Gr
David

Uitvoering5.7 Awd HEMI
Brandstoflpg
Bouwjaar2005
In bezit6 jaar
KM-stand140.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Chefrijk, datum: 14 december 2011

Antwoord: Waar haal je die lampjes ik zoek me gek! Ik bedoel doe kleine lampjes op de printplaat.

 
Reactie van: Rknl, datum: 19 januari 2012

Antwoord: Ook ik ben benieuwd waar je die lampjes vandaan haalt. Ik zag dat het kleine blauwe LED'jes zijn die erop gesoldeerd zitten.

 
Reactie van: Chefrijk, datum: 20 januari 2012

Antwoord: Ok heb ze besteld bij Conrad. Het zijn LED lampjes. Je moet dus de fitting ook van de printplaat halen; beetje draaien en ze zijn los. Wel alle 5 vervangen, anders ziet het er niet uit. Bij mij is het goed gelukt en het spaart je 260 euro uit aan een nieuwe unit.

 
Reactie van: Rknl, datum: 20 januari 2012

Antwoord: Bedankt voor de reactie, ik neem aan dat je die 5 kleine blauwe LEDs bedoelt. Die lampjes met die blauwe plastic kapjes er overheen. Ik zal eens op de website van Conrad kijken.

Ook wou ik graag weten of de asbak ook verlichting heeft, bij die van mij is het namelijk pikke donker...

 
Reactie van: Porsche-944turbo, datum: 19 februari 2012

Antwoord: Ik heb een serieus probleem met mijn 300c 2.7i v6. De motor loopt perfect geen geluid te merken of vibratie. Alleen loopt het overloopbakje te koken als ik gereden heb, maar de temperatuur blijft normaal. Ook wordt de uit van binnen niet meer warm alleen als ik versnel. Ik heb gemerkt dat 1 waterleiding niet meer warm wordt alleen als ik versnel en dit is tijdelijk. Ik heb nu een nieuwe waterpomp en thermostaat besteld voor de zekerheid. Ik heb ook de stop van het water er afgehaald en de motor laten warm lopen en toen gas gegeven. Het water spuit er niet uit, dus zou mijn koppakking niet stuk moeten zijn of toch? Ben ten einde raad. Vind het jammer, want de auto is te gek.

 
Reactie van: Porsche-944turbo, datum: 13 juni 2012

Antwoord: Ik moet wel zeggen: de problemen bleven komen. Eerst ontluchtingshuis stuk, daarna oliedruksensor, daarna thermostaat, daarna de kettinspanner, toen bleek een temperatuursensor stuk en het laatste bleek de koppaking en toen was het afgelopen.
Maar hebben jullie vragen ivm met de 2.7i v6 24klepper vraag maar na 4 jaar ken ik deze van binnen en buiten jammer op zo een manier maarja. Ik hoop dat mijn nieuwe motorblok dit niet meer heeft want een 2de keer zoveel tijd en geld erin steken doe ik niet meer.

 
Reactie van: Bbkuiper, datum: 2 november 2015

Antwoord: Heb ook een 2.7 op LPG. Beetje te weinig vermogen voor een zware auto. Zeker met auto ambulance in de bergen.

Heb nu voor het eerst problemen. Ook de koppakking lek waarschijnlijk. Beetje mayonaise in de olie dop, meestal geen goed teken. Koelvloeistof spuit idd terug de overloop bak. 3 liter koelvloeistof op 10.000 km. Begin van het einde zeg maar.

Voor de rest super auto, rijd lekker, relaxed, meeste doe ik zelf, remmen , olie bougies. Goed te doen, makkelijk te sleutelen. 1 x deurhandel buiten afgebroken bestuurderskant. Dealer prijs voor dit stukje plastic 120 euro. Beetje googelen, 30 euro uit china, werkt prima (nog duur).

De volgende wordt een 3.5 op LPG.

  

, datum: 23 augustus 2011

Ervaring met auto: Weet iemand een goed adres in het midden van het land waar een specialist voor deze auto zit?

Uitvoering5.7 Hemi
Brandstoflpg
Bouwjaar2006
In bezit5 jaar
KM-stand165.000 km
Dealer Jeep Freeroad

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 7 juli 2011

Ervaring met auto: Deze 3.0 Crd is in Oostenrijk bij Daimler in elkaar gezet. Werkelijk nog niets met deze auto gehad, dus ruim 60000 km zonder problemen!
Comfort, souplesse en rijgedrag in het algemeen zijn bijzonder goed. Alleen... doordat de auto zo stil is heb je niet in de gaten dat je af en toe eens te hard rijdt. Maar ok, het zij zo.
Dus mijn aanbeveling: gewoon kopen als je de kans nog krijgt.

Ervaring met verkoop: Auto gekocht bij Douwe de Beer uit Dronten, gewoon perfect. Jarenlange ervaring met Mercedes, Audi en BMW, dus is de Chrysler 300C 3.0 Crd geen probleem voor ze, allemaal Mercedes-techniek.

Uitvoering3.0 CRD
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand83.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
 
Reactie van: Porsche-944turbo, datum: 8 september 2011

Antwoord: Heb net mijn eerste sserieus probleem aan de hand: het ontluchtingskanaal van voor op de motorblok is de rubber beginnen te schuren en nu liepde motorblok warm en spoot het koeivloeistof onder de motrkap. Nu vrijdag een nieuw onderdeel plaatsen en het is opgelost.

Hopelijk heb ik geen motorschade vanwege de paar keren te stoppen en water bij te vullen er zat compleet niks in, maar de temperatuur is nooit in het rood gelopen. Nu hopen op een wonder dat er niks is ik denk van wel.

mvg davy

  

, datum: 28 februari 2011

Ervaring met onderhoud (zelf): Als je net als ik maar 7000 km per jaar rijdt, hoeft deze outo maar om de 3 jaar in onderhoud. Dus gewoon lekker blijven rijden en genieten van deze SUPER auto. En mensen die dit soort auto's afkraakt, zijn gewoon jaloers.

Uitvoering5.7 HEMI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit2 jaar
KM-stand85.000 km
DealerRuttchen Personenwagens

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Porsche-944turbo, datum: 12 maart 2011

Antwoord: Ik vind dat je gelijk hebt. Ik heb ook een 300C met 170000 km en ik heb tot nu toe geen enkele klacht. Niks stuk, alleen een kleine storing gehad in de versnellingbak te wijten aan mijn rijstijl (te veel optrekken enzo).
Voor de rest vind ik hem super. Mensen die de auto afbreken kunnen er niet mee omgaan denk ik. Mijn garagist zit al 40 jaar in de race wereld en ik hoef na een onderhoudsbeurt nooit terug te gaan voor verkeerde olie of zo, dus vraag ik me af waar jullie gaan?
Ik vind de wagen super en ik hoop da ik op het einde van dit jaar de nieuwe SRT in de states kan gaan halen.

 
Reactie van: Hmdewilde, datum: 8 april 2011

Antwoord: Ik wil een 300c crd 2008 aanschaffen met bijna een een ton op de teller. Weet iemand wat de onderhoudskosten zijn van deze auto? (dus niet het simpele overzichtje op de chrysler site) Wanneer de distributieriem moet worden vervangen en remschijven en wat dat kost? Ik heb daar geen verstand van en wil graag na aanschaf zorgeloos kunnen rijden. hij is wel super mooi. Ik rij ongeveer 50 dkm per jr.

hoor graag reacties.gr hans

 
Reactie van: Geerard, datum: 9 april 2011

Antwoord: Ik heb 2 jaar met een 300c crd touring gereden. Ingeruild bij circa 150000 km en een nieuwe Chevrolet Avalanche gekocht op gas. Ik reed met de 300c in de buurt ongeveer 1 liter 10 km. Op de lange afstand, dus riten van 1000 km bij toch wel max. 150 km per uur ongeveer 1 liter 14 km. De auto is echt wonderbaar.

Ik heb nooit remschijven vervangen en ook nooit problemen met de versnellingbak ondervonden. De auto was in onderhoud bij Munsterhuis in Hengelo, moet zeggen echte speciaalisten op dit gebied. Mijn vrouw heeft altijd 300m gereden en voor haar zoek ik op dit moment weer een 300c.

Ik heb de avalache alleen gekocht voor de hoge zit en de grijs kenteken voordeel. Dus wees niet bang en koop gewoon een goede 300c met weinig kilometers. En wat mercedes betreft: ik ken vele mensen met een boel problemen met mercedes. Ik heb zelf een Mercedes S-Klasse 300 diesel nieuw gekocht, 2 x zoduur als de 300c maar heb in 3 jaar tijd ongeveer de aanschafprijs aan onderhoud betaald. Dus al die verhalen, het is maar hoe ga met de auto om.

groetend g de haan .

 
Reactie van: Dirk. Vdzaan, datum: 3 december 2015

Antwoord: Ik heb een 300C 2.7i 6 cilinder met een km stand van 73.000. Ik heb nog geen probleem met hem gehad. Het rijd super. Dit is een benzine automaat, alleen wordt er volgende week linksvoor een draagarm vervangen (de kogel heeft ruimte).
Maar als je intresse hebt en je prijs is, goed dan is hij te koop. Er zitten winterbanden om en in de zomer gaan er 22 inch velgen op verchroomd. Laat maar wat weten als je wil en anders succes.

  

, datum: 28 februari 2011

Ervaring met auto: Gewoon kopen. Wij hebben een 300C 5.7 HEMI welke direct is voorzien van een Prins LPG G3 installatie. De huidige km stand is 345.000km.
We hebben echt nog nooit een probleem met deze auto gehad, alleen de Chrysler dealer moet je vermijden. Deze hebben echt geen verstand van deze auto's
Ook de zogenaamd bekende problemen met het kromtrekken van de remschijven heb ik nog niet ervaren. De 1e set voor remschijven is er bij +/- 200.000km vanafgegaan omdat deze te dun waren.

Mijn advies is gewoon kopen, niet op andere mensen letten. De meeste mensen die negatief zijn, willen er zelf ook graag in rijden maar durven de stap niet te nemen. Bang voor de reactie's van anderen. In het begin had ik dit ook wel, maar ik heb tot nu toe alleen maar positieve reacties gekregen.

Succes.

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Laat het onderhoud niet uitvoeren door de Chrysler dealer. De CRD is Mercedes en geen Chrysler. De Hemi is echt Amerikaans.
Bij de dealer tot 3x toe verkeerde olie in de motor gedaan.

Uitvoering5.7 Hemi
Brandstoflpg
Bouwjaar2006
In bezit5 jaar
KM-stand345.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Porsche-944turbo, datum: 12 maart 2011

Antwoord: Ik weet wel da de 3.0 CRD een beetje onbertouwbaar is met de ophanging en versnellingsbak. De 2.7l V6 is op dat vlak stukken beter en geen problemen. Je moet lekker 5.7 HEMI rijden, ik vind die prachtig.
Wat heeft je die LPG instalatie gekost, en heb je er problemen meegehad of merk je er niets van?

 
Reactie van: Burner, datum: 17 mei 2014

Antwoord: Ondertussen 475.000km op de teller. Enige echte probleem wat ik ondertussen heb ervaren is een defecte Prins LPG verdamper. Bij circa 435.000km liet deze LPG door aan het koelsysteem van de motor. Deze is vervangen en verder is alles nog origineel.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »