16 december 2017
Hyundai Tucson (2004 - 2010)

Forum Hyundai Tucson (2004 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 13 juni 2017

Ervaring met auto: Auto sinds 1 april in bezit. Tijdens aankoop-proefritten probleemloos, maar het weekend direct na leverung viel de motor zomaar uit. Met name bij uitrollen richting stoplichten, rotondes e.d Best gevaarlijke situaties want de auto was dan onhandelbaar. Door de automaat kon je ook niet even snel koppelen/schakelen en de motor herstarten op zijn eigen gewicht en rolsnelheid.

Gelukkig is het door de leverancier naar 3 weken zoeken en proberen opgelost. Diverse sensoren waren vervangen na raadplegen van andere Hyundai forums/fora. De clue bleek de gaspedaal sensor die in een paar "blinde vlekken" had en in bepaalde standen niet wist hoeveel gas die moest geven. De motor viel daardoor uit.

Ik ben op buitenlandse websites vrij vaak deze storing tegen gekomen en voor veel eigenaren en monteurs was het een trial en error en ergernis probleem dat soms niet kon worden opgelost. In mijn situatie en van diverse andere eigenaren wel. Heb je pech, dan heb je een probleemauto, dat is een minderheid van de gevallen. Behoor je tot de gelukkigen dan denk ik dat bij juist onderhoud deze auto je jarenlang rijplezier kan geven.

Ik hoop met mijn exemplaar minstens 5 jaren te doen zelfs met de hoge brandstofprijzen. Het AWD systeem zorgt voor relatief hoog brandstofgebruik. Maar ook de grotere 2.7 motor. Maar de power van de 2.7 maakt een hoop goed en maakt deze wat zware auto echt lichtvoetig. groet tucson 2005 2.7 AWD automaat.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Diverse sensoren van het motormanagement systeem geven na korte of na langere tijd, de geest. Dit leidt tot bijna onverklaarbare motorstoringen. Noodloop, uitvallen om niks, Erg hoog verbruik. etc

Met een beetje pech moet je om de 50.000 km bepaalde sensoren vervangen.

Onderzoek wees uit via diverse internationale websites , dit blijkt de achilleshiel van deze auto die verder weinig kuren heeft.

De huidige SUV's worden allemaal met een 1.6 of kleinere motor uitgerust die ze door de techniek weten op te peppen tot bijvoorbeeld 137 pk. Maar dat is voor een SUV zodra je wat moet trekken een beetje weinig en moet je bij de benzineversies hoog in de toeren zitten. (Ervaring met KIA Sportage 1.6 benzine 6 bak - bouwjaar 2011)

Ervaring met verkoop: Vooral motorisch goed testen . Zie verder commentaar over motormanagement systeem en kwetsbare sensoren.

Uitvoering2.7 Style Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand142.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 23 oktober 2016

Ervaring met auto: Goede caravantrekker. Net bij 244.000 km onder garantie achterste subframe vervangen. Moest naar de garage vanwege een terugroepactie van Hyundai. Wilde net zelf de achterste rubbers van de achterwielophanging vervangen. Heb deze nu liggen en de dealer neemt ze niet terug mogen weg tegen elk aannemelijk bod. Hyundai-onderdeelnummers 55543 - 2 stuks en 55215 - 4 stuks

Uitvoering2.0 CRDi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit9 jaar
KM-stand244.000 km
DealerWittenberg

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Toonhermsen, datum: 20 februari 2017

Antwoord: 400.000 km eigen onderhoud, iedere 10 tot 12.000 km olie en filter vv. Auto heeft ook nog ongeveer 2000 draai uren er bij. Ik ben echt een koriaanen vriend super auto's.

  

, datum: 12 juni 2014

Ervaring met auto: Heb sinds 2005 een 2.0 liter dynamic version. Prima caravantrekker. Heb wel na 100.000 km verschillende ophangrubbers en stabilisators moeten vangen. Totale kosten inmiddels ca 500 euro. Volgens de dealer te wijten aan drempels, etc.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Jan1947, datum: 14 september 2014

Antwoord: Mijn Tucson meer dan 200k 1 keer stabilisatorrubbrs vervangen: rubbertjes 19 euro zelf vervangen. 20 minuten werk: rammelt verder nooit.

  

, datum: 17 mei 2014

Ervaring met auto: Springt wel erg vaak in noodloop, zelfs direct na een grote beurt. Monteur van dealer in Hoorn zegt dat dit geen kwaad kan en vaak voorkomt.
Jammer dat het brandstoffilter onder de achterbank zit. Na verwisseling ruikt het auto interieur een week naar benzine.
Stevige auto, na aanrijding was opponent total-loss, Tucson vrijwel schadeloos.
Heeft vijf in plaats van vier-bak automaat. In de specificaties vergeet men de hydrostatische koppeling (goed voor 500 toeren).

Uitvoering2.7i V6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand42.000 km
DealerFakkert

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Karel. De. Mol, datum: 6 november 2014

Antwoord: Het engine failure lampje bleek een partieel defecte MAF-sensor te zijn. Na vervanging hiervan schakelde de automaat ruw van 2 naar naar 3. Toen bleek dat de MAF-sensor gevolgschade heeft veroorzaakt aan de hydrostatische koppeling. Schade minimaal 1.000 euro.

Iemand geinteresseerd in een Tucson met weinig km?

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 6 maart 2014

Ervaring met auto: Probeer voor het kopen goed of je kan.

Uitvoering2 L
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit4 jaar
KM-stand66.667 km
DealerTrigt

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor5
  
  

, datum: 18 februari 2014

Ervaring met auto: Zeer lastig om bougies te vervangen. Bij een cilinderbank moet inlaatspruitstuk gedemonteerd worden. Springt vrij vaak op motorstoring (noodloop). Even pluspool los van accu en het is weer goed.

Uitvoering2.7i V6
Brandstoflpg
Bouwjaar2004
In bezit2 jaar
KM-stand150.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor5
  
  

, datum: 27 september 2012

Ervaring met auto: Totaal tevreden.

Uitvoering2.0i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand61.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor9
  
 
Reactie van: J. Veekman, datum: 8 oktober 2012

Antwoord: Beste Tucson rijder: ik rijd nu op Bancook banden. Deze vind ik niet optimaal, juist met slecht weer heb ik het gevoel dat de auto bij bochten uit wil breken. Zijn er meerdere personen die hier last van hebben gehad en welke banden zijn er toen genomen en hiermee het probleem niet meer hebben? Tucson 2005-235x60x16

 
Reactie van: Voeteke, datum: 30 december 2012

Antwoord: Ik heb Michelin vooraan en Bridgestone achteraan. Beide niet veel duurder dan Hancook.

 
Reactie van: Lifting_power, datum: 18 september 2014

Antwoord: Hoewel ik de auto in 2012 heb ingeruild op de nieuwe i30 I-Catcher, was ik ook vrij snel na aanschaf niet meer tevreden over de Hancook. Net als uw bevindingen hiermee was de remweg op nat wegdek te lang naar mijn gevoel.

Volgens mij heb ik ze in de herfst vervangen door een nieuwe Bridgestone winterbanden op nieuwe sportvelgen en daarna nog een set Bridgestone zomerbanden aangeschaft op 19 inch MAK-velgen. Echter, was 18 inch achteraf een betere keus geweest.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »