13 december 2017
Volvo V50

Forum Volvo V50

Reacties van eigenaren

  

, datum: 18 april 2010

Ervaring met auto: Zeer goede, sterke en betrouwbare auto. Zelfs de strenge winter in Nederland dit jaar zeer goede ervaringen mee gehad, de zonder de techniek had ik hem niet meer gehad. Kortom: de auto naar mijn hart.

Uitvoering2.0d
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit2 jaar
KM-stand211.365 km
DealerArendsen

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
  

, datum: 17 april 2010

Ervaring met auto: Sinds de aankoop in maart 2010 moet ik mijn dynamo vervangen, en de aandrijfriem van de behuizing van dynamo is net vervangen. Hopelijk blijft het bij deze storingen en kan ik hierna gaan genieten.
Voor de rest qua wegligging en een knopje dstc voor de snelle bochten. In een woord grandioos. Een hele ervaring die je zelf moet voelen. Ook het zitcomfort is al een reden voor mij persoonlijk dat ik de V50 aangeschaft hebt. Suplesse!

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): In de regel om toch voor een degelijke wagen een meerprijs te betalen en zeker voor garantie te gaan. Goedkoop is meestal duurkoop.

Ervaring met verkoop: Wacht tot het laatste moment met kopen. De prijs zakt gegarandeerd, vooral nu.

Uitvoering2.0d Summum
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand222.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 5 maart 2010

Ervaring met auto: Prima auto, geweldige wegligging, zuinig. 1 op 17 en niet goedkoop maar goed vakmanschap bij dealer. Volgende auto zeker wee Volvo

Uitvoering1.6 Edition 1
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit4 jaar
KM-stand130.000 km
DealerHooftman

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 26 februari 2010

Ervaring met auto: Een keurige auto. Geen grote problemen. Ik rijd ook niet zo hard.
Ik heb wat opmerkingen over de V50:
- gaspedaal moet erg diep ingetrapt worden voordat er iets gebeurt.
- de buitenspiegels worden bij een spatje regen meteen onbruikbaar.
- de rolhouder van het bagage-afdekscherm is veel te groot en van slap goedkoop plastic gemaakt, waardoor het slecht in en uitgeklikt kan worden.
- Maar mijn grootste probleem betreft de A-stijl. Die is zo dik en ligt zo vlak dat er hele auto's en fietsers achter verdwijnen. Ik heb al menig bijna-botsing gehad. Veilig? Nou nee. Ik heb een nieuwe rijgewoonte moeten aannemen: met m'n hoofd als een soort vogel heen en weer en op en neer wiegend als ik een kruising nader, anders zie ik het verkeer schuin links en rechts voor me niet.
- de verf op de plastic deurgrepen en op de console naast de versnellingspook is afgesleten. Oogt slordig. Goedkoop.
- als ik iets groots vervoer kan ik aan de half openstaande 5e deur nergens een touw vastmaken.

Ervaring met verkoop: Alles ging goed, maar de verkoper verzuimde mij te melden dat bij deze auto naderhand geen extra's die electriciteit verbruiken konden worden gemonteerd. Dat zou ik in zijn plaats altijd zeggen. Er is nu (naderhand) een Parrot gemonteerd door een onafhankelijke leverancier. Die Parrot leeft toch niet van de wind, zou ik zeggen. De Parrot doet voor 350 Euro incl. montage waar Volvo 850 euro voor vraagt: handsfree Bluetooth + MP3-aansluiting.

Uitvoering1.8
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit4 jaar
KM-stand125.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Aronlingier, datum: 19 december 2010

Antwoord: Je kan bij regen toch de spiegelverwarming aanzetten d.m.v de achterruitverwarming.

 
Reactie van: Robinson. Vdl, datum: 14 april 2012

Antwoord: Meer mensen zouden iets verder vooruit moeten kijken dan hun motorkap lang is...
Erger me dood aan zulke *** opmerkingen en heb regelmatig last van zulke figuren; stilstaan voor (lege) rotondes en dan als een gestoorde kanarie in de ronte kijken. Voor je een kruising nadert hoor je te weten wat er voor en achter je gebeurt, je doet alleen nog een laatste check!

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 13 februari 2010

Ervaring met auto: Krukas olie dichting lekt, vervangen bij 130.000 km.
Regelmatig wisselend brandstofverbruik, 7,8 ltr. per 100 km op snelweg 120 km/uur.
Motor stuk gelopen bij 136.000 km, op hol geslagen. Waarschijnlijk door defecte verstuiver(s), onverbrande diesel in olie welke via carterventilatie weer in de motor komt. Niet verwacht van een merk als Volvo, auto heeft genoeg gekost!

Uitvoering2.0 D
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit3 jaar
KM-stand136.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor4
  
 
Reactie van: Arnobogaert, datum: 24 september 2010

Antwoord: Beste, dat is toch normaal; een Franse motor van Renault in een goede zweedse wagen. Nu gaat volvo eindelijk weer met zijn eigen motoren werken, nadat het Franse speelgoed de naam van Volvo heeft besmeurd. Koop nooit een wagen waar Franse motoren in zitten!

 
Reactie van: Andel526, datum: 17 december 2010

Antwoord: Wat een onzin! Franse diesel motoren zijn bijzonder goed! Mits je er fatsoenlijk mee om gaat. Ik rijd zelf Scenic 1.9 dci. En inmiddels 180.000 km zonder enig probleem. Maar ja, ik behandel mijn auto en motor dan ook goed.
Helaas is mijn ervaring met Volvo niet best. V70 TDI waardeloos, V70 AWD nog meer ellende. Niet om de koets, maar vanwege de motor. AWD systeem van Volvo lekte voortdurend olie en gaf tijdens het rijden vreemde geluiden. En dat bij km stand van nog geen 100.000 km! Dus lof Renault motor!
Nu naar acht jaar wil ik een V50 aanschaffen maar twijfel. Is dat mijn geld wel waard?
Dieter van Andel

 
Reactie van: Jack, datum: 5 april 2012

Antwoord: Na 180.000 km te hebben gereden, is tijdens een testrit door de garage de motor van mijn Volvo V50 ook ophol geslagen. Toeval? Wel erg zuur! Nieuwe motor met 90.000km erin sept 2011. Blijkt bij deze ook het oliepeil te stijgen. Tot nu toe is het de garage niet gelukt dit op te lossen. Sinds sept: nieuwe dynamo, nieuwe schokdempers, nieuwe wiellagers.
Conclusie: V50 bestaat uit inferieure onderdelen. Duidelijk dat Volvo niet meer is wat het geweest is!

  

, datum: 6 januari 2010

Ervaring met auto: Nieuwe brandstofpomp aangebracht bij km stand 44922, kosten 984,84 euro. Volgens de Volvo dealer geen coulance regeling mogelijk. De slogan Volvo for life gaat hier dus beslist niet op. Wat staat mij nog meer te wachten qua storingen etc. Reden om hoofdkantoor in Beesd te gaan benaderen over coulange regeling.

Ervaring met verkoop: Als je een uitnodiging krijgt voor de introductie van een nieuw model, wordt er niet naar je geinformeerd over hoe de gekochte wagen bevalt laat staan dat ze je nog kennen, jammer.

Uitvoering2,4
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit4 jaar
KM-stand45.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Ennema41, datum: 28 maart 2011

Antwoord: Verwacht van Vovo Beesd maar niets. Ik heb geprobeerd enige coelance te krijgen voor de turbo van mijn V50 op km 179500. Dus helemaal niets.
Gelezen de antwoorden van Vovo vinden ze het heel normaal dat een turbo stuk gaat op die km stand.

  

, datum: 22 december 2009

Ervaring met auto: Mijn V50 nieuw gekocht. Inmiddels 3 nieuwe wiellagers, nieuwe dynamo, verschillende elektro-units vervangen, sleutelstoringen etc. Overigens: perfecte service van de dealer in Nijverdal S. van der Veen

Uitvoering1.8
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit5 jaar
DealerVeen

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Peter_schut, datum: 29 december 2009

Antwoord: Mijn 2.0d nu ruim 2 maanden en 18.000km verder. De versnellingsbak rammelde bij 80 in de drie. Dit is na een paar duizend km perfect verholpen door de dealer in Emmen. Hiervoor Toyota Avensis maar de V50 rijdt veel beter.
Beter dan ik had verwacht na de proefrit, na inrijden is het de auto geworden.
Verbruik +- 1 op 16, maar ik rij alleen snelweg dus prima.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 »