11 december 2017
Volvo V50

Forum Volvo V50

Reacties van eigenaren

  

, datum: 23 december 2010

Ervaring met auto: Fantastische auto om in alle omstandigheden mee te rijden.

Uitvoering2.0 D
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit2 jaar
KM-stand21.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 23 december 2010

Ervaring met auto: Wat een heerlijke compacte station! Mijn shortlist voor een jonge occaission bestond uit een VW Golf Variant, Passat Variant of de V50. Na langdurige testritten bleek de V50 de meest complete en verstandige keus. Niet in de laatste plaats door de perfecte zittingen. Maar ook het degelijke interieur is niet te vergelijken met auto's uit de VW stal.
Wat ik fijn vind aan de V50 is de 1.6 diesel die alle verwachtingen overtreft. Zolang je geen caravan gaat trekken is dit een motor die over het hele toerenbereik voldoende power heeft. Start zonder problemen, is stil en ontzettend zuinig: 1 op 20. Zolang je de auto niet als verlengd scheurijzer gebruikt, de beurten niet overslaat, is het een tijdloze auto waar je lang en veel plezier van kunt hebben.

Uitvoering1.6d
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand50.000 km
DealerNiham

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 21 november 2010

Ervaring met auto: Wie kan ons helpen? Auto van mijn dromen gekocht blijkt een nachtmerrie. Schiet voordurend in limp mode, de verkopende garage weet het niet en de Volvo dealer staat met zijn handen in het haar. In feb. aangeschaft 3 maanden ellende. Zonder enige aanpassing!? Vanaf eind april zonder storing to begin oktober. Ben je net de slechte start vergeten begint de ellende van voren af aan. En natuurlijk geen garantie meer. Levensgevaarlijk rijden overigens, wel eens geprobeerd op de A15 met 60 km per uur. Nee geen feest. Iemand ook gelijke ervaring, tips, trucs?

Uitvoering2.0
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand172.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Boris5153, datum: 28 november 2010

Antwoord: Dit verhaal herken ik. Belgische kennis heeft met haar Volvo V50 2.0 diesel dezelfde klachten, al een paar jaar. Brieven, gesprekken, "dreig"-gesprekken, zowel met haar (Belgische) dealer als met importeur mochten niet baten. Onlangs voor de zoveelste keer wederom noodloop op snelweg, toen de auto op mijn advies als het ware bij de dealer neergezet met sleutels en papieren en gezegd, dat hij alleen DEFINITIEF gerepareerd weer welkom was. Anders zouden nadere stappen genomen worden.
Volvo Zweden heeft toen monteur overgevlogen! Deze probeerde fouten te creeeren, maar constateerde helemaal niets en besloot uiteindelijk tot, jawel! inbouw van geheel nieuwe motor!! Nu helemaal geen problemen meer en volledig tevreden klant! Zo hoort het mijnheer of mevrouw VOLVO! Toch?
Sterkte P. Bette, maar deze "aanpak" heb ik zelf ooit zelf ook succesvol toegepast bij Ford en blijkbaar wil men alleen op deze manier luisteren. Klant is toch koning, zeker voor meerdere tientallen duizenden euro's spaargeld?

 
Reactie van: Daanmars, datum: 30 december 2010

Antwoord: Kan het niet zijn dat de vorige eigenaar de motor heeft laten tunen? Het gebeurt dan wel eens dat de motor in limp-mode schiet. Lees je anders in op het Volvo-forum. Veel succes!

 
Reactie van: Hans-timmermans, datum: 19 september 2012

Antwoord: Herken dit, heb een volvo V50 2.0D, gekocht met 100.000 km op de teller. Opsomming reparaties: vliegwiel-koppeling 1200 euro, airco condensor 650 euro, dynamo 600 euro, roetfilter 600 euro, remklauw plus cilinder 700 euro. En dan de beurten niet meegeteld. Ik heb deze auto 2 jaar, het is genoeg, voor mij nooit meer een Volvo.

 
Reactie van: C. D. Steenhuis, datum: 8 mei 2013

Antwoord: Mogelijke oplossingen die meestal het probleem relatief goedkoop oplossen:

- accupolen losmaken en 5 minuten wachten, dan weer vastmaken. (Let op, beslist niet korter, computer heeft die tijd nodig om te resetten)
- indien storing gloeibougies is gemeld, ook altijd het relais vervangen, dit wordt vaak vergeten.
- Als je geen retrofit roetfilter hebt, elke 120k vervangen, slibt gauw dicht. (tip: voor de rustige rijders, regelmatig even op zijn flikker geven, om het geheel wat schoon te branden, is goed voor het filter en EGR klep)
- onderhoudsinterval is 20k, bij weinig snelweg, ga elke 15k, spaart je turbo en EGR klep.
- tunen is geen probleem, mits je het door een prof laat doen. Olie elke 15 k een must! Niet schrikken van iets hoger onderhoud, sommige onderdelen slijten harder (toch Ford-kwaliteit) airco is daar 1 van. (sowieso een zwak punt bij dit type)
- K&N luchtfilter wil ook bijdragen aan een betere verbranding (is beter voor o.a. EGR en Roetfilter). Beste is een auto te kopen zonder roetfilter affabriek, retrofit is geen probleem!

Voor de rest, als je niet van onderhoud houdt en het je geen bal interesseert of je goed zit en of de wagen mooi is. Koop dan een Toyota of een Mazda!

  

, datum: 28 oktober 2010

Ervaring met auto: Heel prettige rij-eigenschappen, goede caravantrekker, maar let op je koppeling. Helaas bij 180000 km achterlager vervangen en defecte dynamo. Van tijd tot tijd slecht starten als gevolg van slecht functionerende EGR klep. Gisteren heeft de EGR klep het begeven. Al met al in een jaar tijd meer dan 4000 euro onderhoudskosten gehad.

Uitvoering2.0d
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand205.000 km
DealerRoosmalen

Betrouwbaarheid4
Comfort7
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 8 augustus 2010

Ervaring met auto: Mooie auto, ligt goed op de weg, stuurt fijn en voelt solide aan. Rijd zuinig 1.18.
Tweede zit rij niet helemaal makkelijk toegankelijk, en lastig met kinderzitjes.

Ervaring met verkoop: Let op voor die louce handelaren kenteken bleek niet te kloppen.

Uitvoering1.6D
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand200.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor9
  
  

, datum: 26 juli 2010

Ervaring met auto: Ik rijd deze auto sinds 2006 en hij moet er tot mijn grote spijt deze maand uit. Ik rijd al 13 gemiddeld 45.000 km per jaar en deze V50 is de auto met de minste storingen. Na 2 weken was wel de turbo slang losgeschoten op vakantie in Zwitserland, de lokale Volvo dealer heeft deze er in zijn middagpauze vastgezet nog geen half uur oponthoud gehad. Daarnaast 1 keer in Nederland een startblokkering die kapot ging. Mijn dealer was er binnen een half uur met een vervangende auto en binnen een dag had ik mijn auto weer terug. Bij onderhoud altijd goede vervangende auto's. Complimenten voor het team van Volvo Hooftman in Schoonhoven. Zij maken Volvo for Life waar. Perfecte service!

Uitvoering1.6D
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit4 jaar
KM-stand178.000 km
DealerHooftman

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: M. De. Bat, datum: 5 augustus 2011

Antwoord: Zelfde probleem gehad. Na 1 week turboslang losgeschoten, maar verder geen problemen meer gehad. Inmiddels 27.000 km vanaf april 2011.

  

, datum: 13 juli 2010

Ervaring met auto: Wees alert op de EGR klep en de turbo. Lijken zwakke punten van de 1.6 diesel motor te zijn. Airco heeft het ook begeven en ook daar hoor ik meer berijders over.

Uitvoering1.6D Edition I
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar
KM-stand148.400 km
DealerRoosmalen

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Ruben_vandecasteele, datum: 2 februari 2011

Antwoord: Uw post intereseert me. Airco probleem kan ik bevestigen werkte na 2 jaar en enkele maanden niet meer (70.000 km), bijvullen was de oplossing.

Waarop dient men alert te zijn om EGR/turbo problemen te voorkomen?
(nu 3 jaar en 108 000 km)

 
Reactie van: Denniskooij1, datum: 6 maart 2012

Antwoord: Een EGR probleem kan zomaar gebeuren. Wel is bekend dat bij het "nieuwe rijden" de EGR eerder verstopt zit. Soms is doortrekken tot 3500 toeren (alleen als de motor goed warm is) best even handig. Dan blaas je de motor even "schoon".

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 »