17 december 2017
Volvo V50

Forum Volvo V50

Reacties van eigenaren

  

, datum: 24 maart 2015

Ervaring met auto: Ik rijd al een aantal jaren met deze V50, zonder problemen. Alleen de EGR-klep is vervangen, duur grapje trouwens. Deze D5 trekt als een gek, en onderweg naar Oostenrijk rijdt 'ie ook nog eens redelijk zuinig ook. (1 op 15/16 bij een snelheid van 150 op de cruise).
Inderdaad, bagageruimte had er wel wat meer in gemogen. Trouwens, onze Golden Retriever hoor ik ook nooit klagen, die ligt rustig 1150 km achterin. Kortom, fijne reiswagen.

UitvoeringD5 Geartronic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit3 jaar
KM-stand250.000 km
DealerSchaaf

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor9
  
  

, datum: 16 november 2014

Ervaring met auto: Tot op heden geen enkel probleem gehad met mijn Volvo. Starten/lopen. En mensen: op tijd je beurtjes geven. Ga niet naar al die beunhazen in Nederland die 200 verschilende merken willen verkopen, maar ga na de dealer.

Uitvoering2/0
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand322.000 km
DealerSchaap

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor7
  
  

, datum: 18 augustus 2014

Ervaring met auto: Weinig op deze auto aan te merken. Rijdt prima, lekker veel kracht onderin, wegligging subliem, bagageruimte voldoet voor normaal gezin, zuinig. Dus weinig op aan te merken en ik rijd hier nog wat jaren meer door.

Uitvoering1.6 D Edition
Brandstofdiesel
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand143.000 km
DealerServa

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 16 maart 2014

Ervaring met auto: Lang verhaal! In 2013 nog noodzakelijke vervanging onderdelen (bijna 3.000 euro). Begin november alle electroniaca op hol: konden niet wegkomen bij luchthaven Charleroi (Garage alles opnieuw ingesteld -gratis-!!!?) In november APK keuring. Dan in februari naar CH bijna ter plekke na ong. 800 km (5 meter uit tunnel!) begint de motor te loeien/razen en giga rook-ontwikkeling, toerenteller extreem hoog. Motor valt 'dood'.
Heel de riedel van Swiss ANWB/Volvo Assistance, uiteindelijk op truck Volvo-garage in Chur: eerste diagnose 4 verstuivers kapot, reparatie niet binnen 2 dagen mogelijk dus repatriëring naar xxxx-garage te xxxx, daar is de V50 steeds in onderhoud geweest.
Er gaan 2 weken overheen, diagnose: de motor is verbrand! Reparatie wordt afgeraden gezien de leeftijd/KM-stand en kosten! Dag heerlijke, lekker rijdende auto!! Oorzaak? Vage verhalen waar je als leek niks mee kunt. De motor zou teveel olie hebben ingenomen, daardoor is de motor oververhit etc. Op Internet gedegen artikel gevonden over de noodzaak van het regelmatig checken van de verstuivers is dat gebeurd? (Ik heb mijn twijfels)
En daar sta je dan met een auto waarvan je dacht dat je er nog een paar jaar mee verder kon (streven was 10 jaar met deze V50). Eerste bod op de auto in deze staat 1500 euro! Is er iemand met vergelijkbare ervaringen?
Graag bericht aan huubjurgers@gmail.com


Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit9 jaar
KM-stand280.000 km
DealerOLOV

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 22 januari 2014

Ervaring met auto: Auto gekocht bij 180.000 km bij een BOVAG aangesloten autobedrijf, toen zat er al een andere

Uitvoering2.0d
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand203.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 2 november 2013

Ervaring met auto: Volvo V50 1.6 D uit 2006: rampzalige auto. EGR klep vervagen voor 500 euro. Airco reparatie voor 400 euro. Turbo plus intercooler vervangen voor 1.900 euro. Nu weer storing uitlaatgassen.
Kortom: geen succes.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Danny_eerens, datum: 2 januari 2014

Antwoord: Ik heb dezelfde ervaringen. Heb de V50 nu 2,5 jaar en inmiddels heb ik de EGR klep laten vervangen, turboslang, roetfilter, een of ander ADM vloeistof. En nu op moment een kapotte turbo. De wagen heeft pas 146.000 km op de teller voor een diesel.
Conclusie: Na 2,5 jaar 3700 euro lichter, en dan heb ik niet eens de reguliere beurten erbij geteld. De VOLVO dealer Biermans in Maastricht wilt me niet tegemoet komen bij mijn laatste reparatie (kapotte turbo). Kosten: 1.600 euro.

 
Reactie van: Wouterdieters, datum: 20 januari 2014

Antwoord: Ik weet niet of je onderhand de turbo hebt laten vervangen? Een gereviseerde turbo is vaak ook een goed alternatief. Daarnaast vele malen goedkoper. Als nieuw verkochte turbo's zijn ook vaak gereviseerd. Een dergelijke turbo kost voor een 1.6 diesel ongeveer 300-350 euro.

Laat de turbo plaatsen door bijvoorbeeld een regionale Bovag garage (Vakgarage). Dit scheelt veel geld, maar doet niet onder voor dat van een Volvo dealer.
Een Volvo specialist is vaak een aanrader.

 
Reactie van: Hans-timmermans, datum: 17 maart 2016

Antwoord: Bij mij is de motor op hol geslagen, gelukkig kreeg ik hem op tijd uit. Verstuivers laten testen en alles laten uitlezen. Conclusie: 477 euro armer en nog steeds zelfde probleem. Verbruik 1:10 ltr? Vandag bij de Audi-dealer een nieuwe Audi gekocht, die k*t Volvo gaat eruit, voor mij nooit meer een Volvo. Ik ben 5.000 euro in twee jaar kwijt geweest aan reparaties en onderhoud, kortom het is genoeg nu.

  

, datum: 26 oktober 2013

Ervaring met auto: Fijne auto. Grote problemen heb ik niet gehad afgelopen acht jaar. Alleen een kapotte dynamo, vacuumklep, lambdasonde. Verder alleen reguliere beurten.

Uitvoering1.8 Kinetic
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit8 jaar
KM-stand218.000 km
DealerScholten

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 »