13 december 2017
Kia Picanto (2004 - 2011)

Forum Kia Picanto (2004 - 2011)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 26 juli 2015

Ervaring met auto: Alle jaren een goede ervaring, behalve nu opeens na de grote beurt 2 keer achter elkaar (zat 10 dagen tussen)de brandstoffilter moest worden vervangen omdat 'ie vervuild was en de auto slecht reed en startte en nu doet ie na laatste vervanging niets meer... tja nu weer brandstofpomp stuk. Beetje snel na 61000 km.

Uitvoering1.0 Seven
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit5 jaar
KM-stand61.000 km
DealerVaneman

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor6
  
 
Reactie van: Densilschaap, datum: 23 september 2016

Antwoord: Toen pas? Onze brandstof pomp was al stuk na 1950 km. Inmiddels is de katalysator vervangen. De computer. De cartnerpanklep 2x. De schokbreker. Gaan zomaar de ramen omhoog omlaag omhoog omlaag omhoog omlaag. Nee, dit is geen typefout. Het alarm soms spontaan af als je de auto uitzet en de deur opent. Is dan alleen maar uit te krijgen door de deur weer te sluiten en meerdere malen te starten.

Gaat hij regelmatig NIET in de achteruit versnelling? Dan moet je eerst naar voren rijden (als er ruimte voor is anders moet je aan een paar mannen vragen de auto naar achteren te duwen)

Is er geen file te rijden met warm weer en airco aan hij slaat bij het remmen bijna af om het toerental weer omhoog te gooien. Hortend en stotend de file in.
Het olieverbruik hebben we gemeld bij de grote beurt vorig jaar. Nu 1 liter op 300 km! Het hele schoolplein stond blauw.

Van de importeur hoef je niks te verwachten. Angela de bruin staat je te woord. Vreselijke oncoulante vrouw!

Hij is nu weer "gemaakt", maar wij geloven er niet meer in. Deze auto heeft met een jaar zo'n hoog olieverbruik verbruik heeft meer schade. Overigens hebben we al 9x stilgestaan! Nog ruim 2 jaar garantie te gaan. Nu wel de Das rechtsbijstand ingeschakeld. Er zullen nog veel reparaties volgen. Ze willen niet helpen laat ze dan maar betalen voor de ellende die nog gaat komen. Wat een blamage voor een merk. En slechte service wordt eerder doorverteld op feestjes en bij je werk. Kia 7 jaar garantie 7 jaar ellende. Voor ons dan.

  

, datum: 23 november 2013

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Wie kan mij helpen of heeft ervaring met het volgende probleem. Zodra de auto gestart wordt hoor je een hard hoog geluid, alsof er een centrifuge hard aanslaat en blijft draaien op hoge toeren. Dat geluid blijft ongeveer 4 a 5 km of 5 minuten hoorbaar en verdwijnt dan. Doet dit alleen als je een koude motor start. Tot nu toe kunnen wij niet vinden waar het probleem ligt. Tijd dat het geluid hoorbaar is is tekort om goed te zoeken.

Uitvoering1.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit7 jaar
KM-stand76.500 km
DealerOever

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor10
  
 
Reactie van: Leostelt, datum: 29 december 2015

Antwoord: v snaar vervangen

  

, datum: 21 januari 2013

Ervaring met auto: Mij Kia Picanto heeft na 7.5 jaar problemen met de krukas, er moet een nieun moterblok in. En dat na 90000 km. Had ik de auto maar weggedaan. Waarom? Omdat de montuer van de Kia-garage mij attendeerde dat de krukas weleens kan begeven, dit is bij ons bekend. En ja hoor, na twee maanden was het zo ver. Dit is een contructiefout bij Kia. De Picanto hoort in princiepe niet stuk te gaan. Dit is ook bij Kia-dealers bekend, maar als je aan de deur belt zij ze niet thuis. Mijn kosten: nieuwe motor a 2.500 euro, dus geen Kia meer.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Annemiekdewaard, datum: 12 februari 2013

Antwoord: Ook bij mijn Picanto is gisteren een kapotte krukas geconstateerd. Mijn auto is 7 jaar oud, 43.00 op de teller. Kosten: zo'n 1900 euro!
Ik heb net een fragment terug gevonden van Vara Kassa, waarin Kia Nederland toezegt de kosten voor hun rekening te nemen bij kapoote krikassen, ook na de garantietermijn van 3 jaar. Ik ga morgen eens kijken bij de dealer wat hij daarop te zeggen heeft...

 
Reactie van: Dabc, datum: 20 maart 2013

Antwoord: Dus inderdaad: nog steeds breken die krukasjes met fabricagefout: te korte poelieasbout. Je hebt recht, niet alleen op kosteloze vervanging, maar op schadeloosstelling. Dus bijv. ook op kosten van deen vervangende auto. Zie de Kassa uitzending "pas op, breekbaar!" van voorjaar 2008.

 
Reactie van: Madelief24, datum: 10 mei 2013

Antwoord: Goedenavond, Ook ik heb hetzelfde probleem als door u beschreven. Kunt u me aangeven of u inderdaad genoegdoening van de dealer heeft ontvangen?

Dank voor uw medewerking!

 
Reactie van: Annemiekdewaard, datum: 11 mei 2013

Antwoord: Ja, de dealer begon er eerst over dat Kia Nederland alleen de kosten voor zijn rekening zou nemen als de auto altijd bij een dealer in onderhoud zou zijn geweest. Onzin natuurlijk een kapotte krukas heeft niets met onderhoud te maken, maar alles met een constructiefout!
Ik heb de dealer op de uitzending van Vara Kassa gewezen, zelfs gedownload op mijn telefoon om eventueel te kunnen laten zien, maar dat was niet nodig. De dealer heeft de auto kosteloos gerepareerd.
Wat ik nog steeds erg vreemd vind is waarom Kia Nederland niet alle Picanto's terug heeft geroepen. Een kapotte krukas kan echt ongelukken veroorzaken!
Mijn geloof in Kia heeft wel een flinke deuk opgelopen...

 
Reactie van: Madelief24, datum: 12 mei 2013

Antwoord: Hartelijk dank zowel Annemiek als Dabc voor uw reactie. Ik ga morgen direct bekijken wat er gedaan kan worden. Zal de uitslag later nog even melden.
Nogmaals dank!

 
Reactie van: Dabc, datum: 12 mei 2013

Antwoord: Annemiek,

Het optreden van KIA heeft mij ook verbaasd. BW17 is overduidelijk vwb. je rechten in deze situatie. De verkoop van Picantootjes is de eerste jaren na die VARA-uitzending gehalveerd. Ik heb aangedrongen op een terugroepaktie. Zou wel duur geworden zijn. Blijkbaar heeft KIA een ander rekensommetje gemaakt, gokt men erop dat ze niet allemaal stuk zullen gaan, en laat men het er -nog steeds!- op aankomen. Uitermate ergerlijk. Er is ook gehakketak geweest tussen KIA Nederland en Korea over de kosten. Waarschijnlijk vond Korea dat KIA Nederland de nieuwe poliesasschroeven niet goed genoeg had aangebracht.
Ik heb me aardig druk moeten maken om ervoor te zorgen dat op de KIA-site in elk geval info te vinden blijft over de in de KASSA!-uitzending van maart 2008 door KIA gedane toezeggingen.
Je hebt overigens ook recht op bijv.de kosten van een vervangende auto: er is schadeloosstelling toegezegd, dus niet alleen kosteloos herstel.

Succes!

 
Reactie van: Madelief24, datum: 2 augustus 2013

Antwoord: Mijn auto is tot volle tevredenheid gerepareerd. ATS Zeist heeft, in tegenstelling tot mijn eigen garage gezorgd dat Kia Nederland de kosten van een nieuwe krukas voor haar rekening heeft genomen. Geen enkel probleem, ze hebben direct de koe bij de horens gevat en de zaak geregeld. Mijn auto rijdt weer als een zonnetje en de Kia dealer in Amersfoort ziet mij nooit meer terug. ATS Zeist: perfecte behandeling, vriendelijk, voortvarend en nog echt klantvriendelijk en service gericht!
Dames en Heren van dit forum, nogmaals bedankt voor uw reacties!

 
Reactie van: Gwenny1984, datum: 11 november 2013

Antwoord: Ditzelfde probleem is mij een paar weken geleden ook overkomen. Mijn Kia dealer zegt nu echter dat Kia Nederland maar 8 uur vergoed (terwijl het zeker 2 dagen in beslag neemt) en wilde dat ik in eerste instantie 645 euro bij zou leggen, maar dat is intussen al naar 450 euro gezakt.
Weet iemand misschien hoeveel uur Kia Nederland aan de Kia dealer vergoed en/ of hoe lang het werkelijk in beslag neemt dit krukas probleem te maken? Ik vind het namelijk allemaal maar wat raar dat er zomaar ineens bijna 200 euro van de prijs af kan.

 
Reactie van: Hendriks. Base, datum: 25 februari 2014

Antwoord: Onze Pikanto van 2006 en 55.000 km op de teller maakte eerst vreemd bijgeluid dat soms opkwam en dan weer verdween. Bij de garage aangekomen natuurlijk niets te horen. Doorgereden en geluid bleef weg. Enkele weken later: schokkend rijden in zijn 2 en 3. Naar de garage: kapotte krukas. Auto gaat nu op transport naar Beverwijk ter reparatie op kosten van Kia. Of ik alles vergoed krijg laat ik het hopen zonder konkellefoetsies (denkend aan de Kassa-uitzending). Mij is door de ex-Kia dealer Autopalace, morgen een gratis leenauto toegezegd.
Wordt vervolgd.

 
Reactie van: Dabc, datum: 7 mei 2014

Antwoord: Hoe is het afgelopen? Je hebt recht op schadeloosstelling, dus gratis herstel plus vergoeding van alle bijkomende kosten als een vervangende auto, zoals door KIA toegezegd in de Kassa-aflevering "Pas op: breekbaar" van maart 2008. Zo niet: meld het even bij KASSA!, dan zullen die je vast helpen of er anders een nieuw item van maken. Succes!

  

, datum: 16 januari 2013

Ervaring met auto: Gewoon leuke auto,

UitvoeringExecutive
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit5 jaar
KM-stand131.000 km
DealerTroost

Betrouwbaarheid8
Comfort5
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 15 september 2012

Ervaring met auto: Ik heb 2 jaar geleden een tweede hands Kia Picanto gekocht. Wat een heerlijk autootje is dat! Hij is lekker pittig. Bagage ruimte is wat klein maar daar heb ik hem ook niet voor nodige. Zit lekker, goed zicht ook al wordt wel eens anders beweerd. ik heb zeker geen last van het remlicht op de deur.
Mocht deze er ooit mee stoppen dan weet ik het wel. Koop dan weer een pittige Picanto!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 22 maart 2012

Ervaring met auto: Na 6 jaar en 106000 km zonder enige probleem toch maar ingeruild voor Kia Cerato. Ik zou hem nog niet weg doen maar door verandering in mijn gezinssituatie was dat een moest. Over Picanto alleen de beste. Brandstofverbruik altijd rond 5,5 - 6,2 l/100 km. En ik rijd niet bepaald zuinig.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Nooit probleem gehad. Meedenkende personeel overlegt alles met de eigenaar.

Ervaring met verkoop: Van Mannekes in Waddinxveen: eerlijk, professioneel en behulpzaam. Zeker een aanrader

Uitvoering1.0 LX
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit6 jaar
KM-stand106.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor8
  
  

, datum: 5 november 2011

Ervaring met auto: Probleemloos, zuinig en vlot...al 106.000 km

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Altijd gedaan wat gedaan moest woorden.

Ervaring met verkoop: Een dikke 10 voor de dealer.

Uitvoering1.0 LX
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit5 jaar
KM-stand106.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »