23 juli 2017
Opel Zafira (1999 - 2005)

Forum Opel Zafira (1999 - 2005)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 14 juli 2017

Ervaring met auto: Auto gekocht toen hij ongeveer 4 jaar oud was met 190.000 km op de klok. Nu is hij net de half miljoen gepasseerd. Altijd het standaard onderhoud zelf gedaan. Bijzondere storingen buiten standaard onderhoud waren:
* Olielekkage km 260.000: defecte oliekoeler, dit laten vervangen 1000 euro
* Airco werkt niet KM 390.000: defecte condensor en droger zelf vervangen, ongeveer 150 euro laten vullen voor 60 euro
* Stuurkogels en stabilisatoren voorkant zelf vervangen totaal 100 euro, stabilisatoren gaan maar ongeveer 100.000 km mee, dus al 3x vervangen, makkelijk klusje en kost 40 euro per keer!
* motor in noodloop KM415.000 EGR vervangen en inlaattraject schoongemaakt, heel veel roetaanslag. EGR zelf geplaatst en gekocht in England bij "Saabtech Parts" voor 235 euro. In de Saab 9-5 ligt dezelfde motor!
* Airco defect KM430.000: compressor defect, laten vervangen in Kroatie voor 600 euro
* Veel rook uit de uitlaat KM455.000: defecte slang van de intercooler zelf vervangen, in Nederland kost deze slang bij Opel 100 euro, via Ebay in Polen besteld voor 40 euro incl verzendkosten
* Olielekkage KM460.000: defecte olieniveausensor die in de carterpan zit zelf vervangen door orgineel, bij Opel gekocht voor 180 euro
* APK:handrem rechtsachter werkt niet, handremkabel zelf vervangen 45 euro
* tevens in dezelfde APK de voorste en achterste chassieveren zelf vervangen, waren gebroken. Totaal 170 euro
* koppeling werkt niet meer goed KM475.000 complete koppeling laten vervangen tevens gloeibougies en oliedruksensor laten vervangen. Totale kosten 950 euro
* Accu wordt slecht KM475.000 zelf vervangen door Varta 100 euro

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Ik vind het gewoon heel leuk om aan mijn eigen auto te sleutelen, dus puur als hobby.

Ervaring met verkoop: Prima afgehandeld

Uitvoering2.2 Dti
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit10 jaar
KM-stand501.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 18 januari 2016

Ervaring met auto: Ik heb in het jaar 2000 een Opel Zafira gekocht, nieuwe motor 2000 tdi. Toen ik na 6 maand eneen kapote servo had en zeer hoog olieverbruik en na 8 jaar nog een kapote mazoutpomp op 88000 km. Voor mij nooit nog een Opel.

Ervaring met verkoop: Geen tweede kopen.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2000
In bezit1 jaar
KM-stand88.000 km
Dealer Goethals N.V.

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor4
  
  

, datum: 11 februari 2015

Ervaring met auto: Bij 220.000 km koppelingsplaten vervangen, nieuwe EGR klep, motor vaak in noodprogramma.

EGR klep vervangen 700 euro.
koppelingsplaten etc vervangen 1350 euro.

Voor de rest gewone onderhoud, wel dat motor in beveiligde modus sloeg, bleek slang poreus te zijn. Nu weer en koelmanagement brandt, toerental op 0, slaat af. Aparte dingen.

Uitvoering2.2 DTI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2002
In bezit8 jaar
KM-stand360.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Pdsmossel, datum: 13 juni 2017

Antwoord: Veiligheids modus betekent het dat de auto bij een bepaalde snelheid terug viel en een paar seconde geen gas meer kon geven

  

, datum: 1 november 2013

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): We hebben een Zafira uit 2001 en hebben lekkage waarbij het foam bij de bestuurderskant erg nat is. Bijrijderskant is vochtig. Volgens de garage zit het afvoerpijpje van de airco dan verstopt. Kan dit, en waar zit deze dan? En kan het dan zijn als de afvoer verstopt zit het water zo de auto in kan lopen?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Frits, datum: 25 april 2014

Antwoord: Hebben wij ook gehad. Klopt wat de garage zegt. Een vriend van ons heeft ons ermee geholpen. Later was auto weer droog. Kan je helaas niet zeggen waar het zit.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 8 juni 2013

Ervaring met auto: No nonsense auto.
Reparatie geschiedenis: 3x eenlekke koelslang, een vervuilde sensor waardoordoor de auto op noodloop ging. 7 jaar geleden door dealer schoongemaakt nooit meer last gehad, 200000 km een nieuwe koppeling voor de rest het gebruikelijke.

Uitvoering2.0 Dti
Brandstofdiesel
Bouwjaar2002
In bezit10 jaar
KM-stand230.000 km
DealerMotorhuis

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor5
  
  

, datum: 7 maart 2013

Ervaring met auto: 6 jaar gereden, EGR klep is nu 2 x vervangen. Koppelingsplaat e.d. bij 230.000 km eruit, vervangen kostenplaatje ruim 1.300 euro. Nu doet de turbo niets meer, bij 120 km/u of heuvel op slaat die weer in noodstop. Garage getest, niet duidelijk wat er vervangen moet worden. Ben op technisch gebied leek, ga er niet voor duizend of meer euro's aan verspijkeren. Iemand ervaring?
Rij ruim 35 jaar diverse auto's, slechtste tot nu (meeste onkosten).

Uitvoering2.2 DTI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2002
In bezit6 jaar
KM-stand315.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 24 september 2012

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): De auto krijgt zijn onderhoud bij Vakgarage Sietsema te Hefswal. Een jonge, maar 'ouderwetse' monteur met verstand van zaken. Dat wat nodig is wordt gedaan, tegen een scherpe prijs. Met Opel-onderdelen, maar stukken goedkoper dan de Opel-dealer.

Uitvoering1.6 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit4 jaar
KM-stand223.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »