13 december 2017
 

Forum Volvo V40 (1995 - 2004)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 3 juni 2011

Ervaring met auto: Perfecte auto met weinig onderhoud en veel luxe en vooral prima rijgedrag. Al heel wat vakanties verre reizen mee gemaakt en na 1500 km uitstappen zonder pijn in mijn rug.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit5 jaar
KM-stand200.000 km
DealerRoosmalen

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor6
  
  

, datum: 8 april 2011

Ervaring met auto: Lifestyle combi. Bij geringe belasting zakt hij achter snel door. Een stel extra (gas)veren is dan noodzakelijk.

Ervaring met onderhoud (zelf): Op tijd oliefilter en distributie vervangen! Bij V40's is dat zowat bij elk jaar/model anders en varieert van 60.000 tot 120.000 km.

Uitvoering1.9 Di
Brandstofdiesel
Bouwjaar2000
In bezit4 jaar
KM-stand308.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 18 januari 2011

Ervaring met auto: Veel voorkomend probleem bij de V40 is de ventilatie. De leidingen achter het dashboard gaan vaak lekken door slechte onderlinge montage. Hierdoor neemt de blaaskracht (sterk) af, waardoor de lucht voor een groot gedeelte achter het dashboard wordt geblazen. Gevolg: beslagen voorruit. Het kan zeker in vochtige periode lang duren voordat ruit ontwazemd is (zonder airco onmogelijk).

UitvoeringD
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit6 jaar
KM-stand134.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: H. Dejong01, datum: 17 april 2012

Antwoord: Wat is er aan te doen en wat zou het kosten?
Is het van invloednoop de APK?

  

, datum: 7 oktober 2010

Ervaring met auto: Ik heb een Volvo V40 2.0 uit 2000, heb er 5 jaar met veel plezier in gereden. Ik heb nu een remprobleem, kan het pedaal te ver indrukken. Volgens de garage is het een lekke hoofdremcilinder. Kosten: 350 euro, maar helaas geen effect, bijna altijd is de oorzaak een defecte ABS pomp, doe er je voordeel mee!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2000
In bezit5 jaar
KM-stand10.000 km
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 22 september 2010

Ervaring met auto: Kopen mits ie goed onderhouden is

koppeling en distributie zijn aan de dure kant

UitvoeringD
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand207.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 24 augustus 2010

Ervaring met auto: Gekocht bij een zaak die voornamelijk in Zweedse auto's doet, bleek het een ex lease (werd niets over losgelaten, maar hebben we zelf ontdekt). Er was geen onderhoudsboekje maar wel uitdraaien van onderhoud vd laatste 2 beurten.
Overige onderhouds info via Volvo-dealer zo kunnen opvragen en gekregen.
Standaard uitgerust met een radio/casseterecorder van Volvo. Dit is zo vorige eeuw bij deze moderne car.
Minpuntje: - achteruit uitzicht is matig
- let op versnellingsbak
- vocht in lichten
- as afdichtingen van homokineet en steekas

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Bij deze auto goed zelf te doen behalve elctronica. Roest is geen item bij deze auto.

Ervaring met verkoop: - Let op onderhoudsboekje aanwezig en ingevuld
- Let op juiste KM stand (week 3000 af) doordat men er mee was blijven rijden
- Inspecteer zelf op de brug
- Maak goede, stevige proefrit
- informeer zelf via kenteken op geschiedenis en 2e hands prijs
- Informeer zelf bij dealer op onderhoud

UitvoeringEuropa Lpg G3
Brandstoflpg
Bouwjaar2002
In bezit1 jaar
KM-stand163.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 4 juni 2010

Ervaring met auto: Kijk voor een versie van 2001 of later. Deze heeft al een groot aantal verbeteringen gehad m.n. aan het onderstel.
In de basis versie al redelijk uitgerust, maar een Europa is altijd goed.

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Auto is in onderhoud bij een zeer betrouwbaar autobedrijf. Ze staan altijd voor je klaar, je wordt niet beduveld en er wordt overlegd over de beste oplossing.

Uitvoering1.8
Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit1 jaar
KM-stand200.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor7
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »