14 december 2017
 

Forum Volvo V40 (1995 - 2004)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 29 november 2012

Ervaring met auto: Koop auto inclusief onderhoudsbeurt, let op vervangen distributieriem.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit3 jaar
KM-stand139.500 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 25 oktober 2012

Ervaring met auto: Het is een station, maar alleen als je kinderen nog op de basisschool zitten heb je wat aan de achterbank. Hulpveren achter zijn een must als je regelmatig zwaar spul meeneemt.

Ervaring met onderhoud (zelf): Voorremschijven en -blokken slijten snel.

Uitvoering1.9D
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit3 jaar
KM-stand220.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor5
  
 
Reactie van: Theo. Arts13, datum: 27 juli 2013

Antwoord: Hallo Exrabies, ik vervang de blokken voor om de 100.000km en de schjven rond 150.000km. Ik heb ook versterkte hulpveren ivm met de G3-tank.

  

, datum: 30 september 2012

Ervaring met auto: Start altijd wel, maar heeft nu die wat ouder is wat probleempjes met oranje lampjes die de garagisten niet kunnen oplossen. Toch wel duur in onderhoud: gemiddeld 1200 euro per jaar.

UitvoeringT4
Brandstofbenzine
Bouwjaar1997
In bezit6 jaar
KM-stand233.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor5
  
  

, datum: 12 augustus 2012

Ervaring met auto: Ik heb mijn Volvo V40 pas 3 weken. Het is 1 met bijna 4 ton op de teller en dat is voor LPG G3 begrippen toch wel heel erg veel. Ik rijd al 8 jaar G3, en heb nog nooit een auto gehad die zo lekker rijdt, zonder te stotteren/uitslaan/en alle normale G3 kwaaltjes. Ik hoop dat ik nog veel plezier mag beleven. Leuke en sterke auto.

Uitvoering1.8
Brandstoflpg
Bouwjaar1997
In bezit1 jaar
KM-stand397.845 km

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Theo. Arts13, datum: 27 juli 2013

Antwoord: I heb mijn Volvo V40 1.8 G3 10/1996 sinds 1999. Hij loopt als een tierelier, 1 op 12 km, bij airo gebruik 1 op 11 km. Ik heb hem bij een stand van ca. 350.000 km door de LPG specialist te Baarlo laten checken. Het blok is droog, geen olieverbruik en nog goed voor een volgende 300.000 km. Ik gebruik Beru-LPG bougies en 185/55/15 Hankook banden, beiden in Duitsland gekocht.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 7 april 2012

Ervaring met auto: Zeven jaar probleemloos mee gereden. Door Volvo de Beemd Oirschot onderhouden. Nooit grote problemen gehad, alleen gangbare reparaties die ook in de handleiding voorgeschreven staan op de kilometerstanden die er voor aangegeven worden. Nooit pech gehad alleen banden, accu dat soort dingen soms tijdens de grote beurt. Top wagen, voor betrouwbaarheid een 10! Nu ingeruild voor V50.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Geen klachten!

Ervaring met verkoop: V40 gekocht bij Autopolar in Oirschot. Alle beloftes zijn nagekomen. Garantie helemaal top geen problemen. Het was prettig zaken doen. Garantie en onderhoud werd aan Volvo de Beemd uitbesteed.

Uitvoering1.9 Europa
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit7 jaar
KM-stand235.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 31 januari 2012

Ervaring met auto: Voorbij 200.000 km komen meeste slijtage kosten, motor is goed ondergouden tot minstens 500.000 km houdbaar.
Slecht zijn ophanging delen, stabilisatie kogels etc. Voor de rest fijne station en zeer erg betroubaar.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Heel veel onderhoud probeer ik zelf uit te voeren maar niet altijd kan ik het zelf doen.
Daarom regelmatig kom ik langs bij Bleukens in Halsteren.
Heel erg vriendelijke dealer. Luistert naar de klant, komt met tips en oplossingen. Laat de klant zelf beslissen over hoe de reparatie zou uitgevoerd worden (zelf, bij andere garage of de dealer zelf)
Ze geven veel backup wanneer men besluit zelf de reaparaties uit te voeren.
Ook info betreft onderdelen en prijsopgave zijn geen probleem bij deze Dealer.
Ik kan alleen dikke duim opsteken naar deze Dealer.
P.S. En zelf bij een fout (komt bij iedereen voor) heeft de dealer goede oplossing.

Ervaring met verkoop: Auto zou afgeleverd worden met verse APK en de mankamenten zouden verholpen worden.
Helaas week later stabilisatie stang laten vervangen onder garantie. (wel verbaasd, 2 manden later rekening gekregen voor vervangende onderdeel) daarna binnen 2 weken hulpkoppelingcilinder en vulpjipen van de benzinetank ook vervangen.
Zo denk je auto te koopen die technisch in orde is (ga je vanuit met verse APK) en in werkelijkheid word je belazerd waar je erbij staat

Uitvoering2.0 140PK
Brandstofbenzine
Bouwjaar1996
In bezit3 jaar
KM-stand256.150 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 8 juni 2011

Ervaring met auto: Ben nu 8 jaar V40 rijder. Mijn eerste Volvo en zeker niet de laatste. Heb probleemloos gereden. Auto gekocht met 94.000 km op de teller. Nu dik 202.000 met als enige (vroegtijdig) ontdekte storing de startmotor. Oorzaak: erg veel korte stukken rijden, vandaar. Startmotor is vervangen bij ca 120.000 km. Ben nu opzoek naar een goede V50. Volvo ga zo door!

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Auto is tot 2007 dealer ondehouden door Volvo Rutten te Weert. Prima vaktechnische garage. Nu in onderhoud bij merkonafhankelijke garage. Onderhoud geschiedt naar mijn inziens net zo goed ... alleen stukken voordeliger. Er worden wel originele Volvo onderdelen gebruikt.

Ervaring met verkoop: De autohandelaar waar de V40 is gekocht heeft alleen een afleveringsbeurt incl. nieuwe distributie riem. Het is een ex-lease dus onderhoud altijd door officiele dealer gedaan. De autohandelaar staat als zeer bertouwbaar te boek in de omgeving waar ik woon en handelt veel in ex-lease Volvo's.

Uitvoering1.8
Brandstofbenzine
Bouwjaar1999
In bezit8 jaar
KM-stand202.500 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »