16 december 2017
Peugeot 407

Forum Peugeot 407

Reacties van eigenaren

  

, datum: 29 juni 2012

Ervaring met auto: Niet kopen: hoge onderhoudskosten, slecht uitgeengineerde technieken.
-Bobine 2x vervangen
-Bij lage toeren steeds neiging tot afslaan
-Motormanagement 2x laten resetten
-Opnieuw in laten lezen van data (geen effect)
-condensorblok van airco defect (vervangen)
- Uitlaatbocht (1e deel) gescheurd
- Versnellingskabel 1+2 kapot

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Uren worden dik geschreven

Uitvoering1.8
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
KM-stand140.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor4
  
  

, datum: 31 mei 2012

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Emissielampje blijft branden. Ook ik kamp al van vrijwel begin met dit probleem. Eerst hielp andere brandstof, nu brandt emissielampje permanent, zonder enige merkbare gevolgen overigens.
Bij Peugeot een keer laten uitlezen: zou Luchtpomp aansturing zijn?

Las reactie: Reactie van: Petrakuiken, datum: 27 januari 2011
Antwoord: Wij hebben het zelfde probleem gehad. Geeft hij ook storing emissiesysteem aan?
Zo ja, dan is het een kwestie van 2 sensoren schoonmaken met remreiniger. Deze zitten bij de driewegklep. Het gaat om een groene en een zwarte sensor. Deze raken namelijk vervuild met olie. Even schoonmaken dus en het probleem is verholpen!

Is dit misschien oplossing voor mijn probleem? Waar zit die driewegklep?
Ben benieuwd, bedank voor reacties vast.

Uitvoering2.2 16V
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit7 jaar
KM-stand120.000 km
DealerNefkens

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Info, datum: 12 oktober 2012

Antwoord: Ik heb ook een 407 diesel met veel emissieproblemen. Heeft al veel geld gekost, rond de 5000 euro. Ik heb mijn buik er vol van en hij loopt als een trekker, dus geen Peugeot weer.

  

, datum: 10 maart 2012

Ervaring met auto: Heb mijn tweede 407 hdi 2.0 automaat. Heerlijke auto. Beiden gaven soms storingen, maar hebben tot op heden niet tot dure reparaties geleid. Dealers heb ik te dure ervaringen mee. Ga liever naar een goeie Peugeot monteur van een kleine garage.

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Is onafhankelijk garage maar wel iemand die gespecialiseerd is in franse auto's. m.n. peugeot.

Ervaring met verkoop: Was een garage/handelaar die bij een peugeot dealer had gewerkt en de auto altijd in onderhoud had gehad.

Uitvoering2.0 Hdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand173.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor7
  
  

, datum: 14 december 2011

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Ik heb een 407 uit 2005 met nu iets meer dan 200.000 km. Nu is vorige week de turbo kapot gegaan. De garage zegt dat het 1600 euro gaat kosten + 400 voor APK/beurt + 400 voor achterremschijven.

Nu is mijn vraag is dat deze auto nog waar? een kostenpost van +- 2500 euro. Wat er nog bij komt is de distrubutieriem die over een jaar vervangen moet worden.

Alvast bedankt voor de reactie.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit3 jaar
KM-stand200.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: R. Avak, datum: 2 februari 2012

Antwoord: Beste Jolmer, dumpen die auto! Zo snel mogelijk, nog voordat ie andere mankementen gaat vertonen, dat is mijn advies... Ik heb er vorig jaar ook een gehad, een diesel, prachtig ding met maar weinig kilometers, rijdt heerlijk. Ik weet het: heeft alles, dacht een goede koop te hebben, maar ik stond echt om de dag in de garage, geloof me, turboklep stuk, piep, filter, piep, banden die lek zouden zijn (niet waar...toch piep)... storing, piep, weer een ander duister onderdeel: piep...
Kortom: nooit zoveel ellende gehad met een auto. Ik hoor het gepiep nog in mijn hoofd. Ik had hem in totaal zeven maanden, wat een miskoop! Ik heb nu een gewone Golf... zo ontzettend veel beter. Maar....hij ziet er prachtig uit, ik geef het toe! veel succes!

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 2 juli 2011

Ervaring met auto: Heeft iemand ervaringen met de melding: ABS pomp defect en als deze vervangen is nog steeds diverse andere storingen aangeeft? Zoals ESP defect en een melding over de emissie?

Uitvoering2.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand135.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Stefanvanrossum, datum: 6 juli 2011

Antwoord: Bij mijn 407 de sensoren bij de achterwielen vervangen, probleem opgelost.

 
Reactie van: Adverschoor, datum: 14 december 2011

Antwoord: Ik wil het geen commetaar noemen: ik heb nu 150dzd achter de rug op slechte roemeense wegen. En verbaas je niet geen enkel (echt) probleem gehad. Een keer slippende koppeling bij 45 duizend olie cilinder vervangen zeiden ze in roemenie en dat was het dus echt. Dus slippende koppeling, olie cilinder vervangen 15 euro en alles voorbij. Gevuld met dot 5 en probleem opgelost!

  

, datum: 27 juni 2011

Ervaring met auto: Let op de fusees, deze gaan maar 40.000 km mee.

Uitvoering2.0xs
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit4 jaar
KM-stand88.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Thepe27, datum: 29 maart 2013

Antwoord: Wat een onzin. Auto bij 112.000 km verkocht, nog steeds met de eerste fusees.

  

, datum: 30 september 2010

Ervaring met auto: Sinds enkele jaren bezit ik een Peugeot 407. Heb deze gekocht bij Peugeot Davo in Ridderkerk, maar ben na een hoop ellende daar bij Nederhof in Dordrecht in onderhoud gegaan,waar ik nu nog steeds erg tevreden over ben. Nadat mijn zoon een keer (een flinke) voorschade heeft gereden is deze bij autoschade nederhof keurig gerepareerd. Alles is toen gewoon netjes geregeld. Ik kreeg een huurauto mee en toen ik me auto weer op kon halen was deze werkelijk weer als nieuw! Mijn volgende auto wordt zeker weer een Peugeot, maar dan wel gelijk bij Nederhof vandaan.
Mvg een zeer tevreden klant.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Zoals net al omschreven gebeurd mijn onderhoud naar alle tevredenheid nu bij Nederhof in Dordrecht. Net als de schade die me zoon heeft gereden is deze bij hun schade afdeling keurig gerepareerd en was me auto weer als nieuw! Kortom, ik ben gewoon zeer tevreden.

Ervaring met verkoop: Nadat ik de auto had gekocht, viel ik van de ene in de andere ellende. Klachten werden niet serieus genomen en ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Ik kom er nooit meer.

UitvoeringSw
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand54.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Coka, datum: 23 december 2010

Antwoord: Mijn ervaring is ook heel slecht: regelmaig storing, volgens de dealer een vuile gasklep. Al diverse malen schoon laten maken. Ook het display van de boordcomputer na een tijdje niet meer te lezen.
Als de gasklep blijft hangen, stopt de wagen, rijd twel maar 25 km per uur, motor afzetten enkele seconden wachten starten en dan rijdt hij weer. Probleem niet echt te vinden. Een raadsel. Wie weet hoe of wat?

 
Reactie van: Petrakuiken, datum: 27 januari 2011

Antwoord: Wij hebben het zelfde probleenm gehad. Geeft hij ook storing emissiesysteem aan?
Zo ja, dan is het een kwestie van 2 sensoren schoonmaken met remreiniger. Deze zitten bij de driewegklep. Het gaat om een groene en een zwarte sensor. Deze raken namelijk vervuild met olie. Even schoonmaken dus en het probleem is verholpen!

 
Reactie van: Cdcvd, datum: 20 mei 2011

Antwoord: Ik weet niet of jullie altijd dezelfde brandstof tanken, wij hebben dit probleem ook gehad. Wij zijn overgegaan van Shell naar Esso en probleem opgelost. Shell heeft andere octaans gehaltes.
Ik moet wel vermelden het probleem is pas na 3- of 4 tank beurten verholpen.

 
Reactie van: Hcoops, datum: 24 mei 2012

Antwoord: Emissielampje blijft branden. Ook ik kamp al van vrijwel begin met dit probleem. Eerst hielp andere brandstof, nu brandt emissielampje permanent, zonder enige merkbare gevolgen overigens.
Bij Peugeot een keer laten uitlezen: zou Luchtpomp aansturing zijn?

Las reactie: Reactie van: Petrakuiken, datum: 27 januari 2011
Antwoord: Wij hebben het zelfde probleem gehad. Geeft hij ook storing emissiesysteem aan?
Zo ja, dan is het een kwestie van 2 sensoren schoonmaken met remreiniger. Deze zitten bij de driewegklep. Het gaat om een groene en een zwarte sensor. Deze raken namelijk vervuild met olie. Even schoonmaken dus en het probleem is verholpen!

Is dit misschien oplossing voor mijn probleem? Waar zit die driewegklep?
Ben benieuwd, bedank voor reacties vast. eis dit

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »