21 mei 2018
Feedback
Peugeot 407

Forum Peugeot 407

Reacties van eigenaren

  

, datum: 22 juni 2014

Ervaring met auto: Ik heb nogal problemen met de koppelingsplaten. De vorige set heeft 40.000 km gelopen, net geen garantie. Er zit dus nu een tweede set in 15.000 km gelopen en begint alweer te slippen. Er schijnt een ombouwset voor te zijn.

Verder de gewone slijtage. Laatst een egr klepje, ja, jammer ben je 300 lichter. Maar voor de rest mag ik opzicht niet klagen. Ja, een airco slangetje, maar die kan je ook hebben met een Opel, BMW of Ford. Voor de rest gewoon normale onderhoud en nog geen gekke dingen mee gehad tot nu toe dan alleen geouehoer met de koppelingsset.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Het is een autofirst gerage in vrouwenparochie (fr)
erg goed met dingen oplossen en komt 9 van de 10 tegemoet

Nieuw
Uitvoering2.0 Hdif
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand357.600 km

Betrouwbaarheid4
Comfort10
Motor9
  
 
Reactie van: Adverschoor, datum: 6 januari 2016

Antwoord: Voor de koppeling is de hulpcilinder het probleem. Nieuwe olie erin en het probleem is weg.
Bij 60d slipte ineens olie vervangen nu 200.000 verder met zelfde koppeling nooit vervang en voelt nog goed.

ps: mijn auto is niet op visite die moet hard werken maar alles top verder

Reageer
  

, datum: 22 juni 2014

Ervaring met auto: Ik rijd nu sinds juni 2008 met een 407 SW 2.0 (nieuw gekocht) en heb alleen nog maar iets aan de airco gehad. Dat was bij een kmstand van ca 90.000 maar kostte wel 525 euro. Inmiddels al weer 106.000 km gereden, probleemloos sinds de aircostoring. Gewoon een comfortabele auto met goede rijeigenschappen en een fraai uiterlijk (vind ik). Goede ervaringen met mijn dealer, Auto Palace in Heerde.

Reageer Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 6 mei 2014

Ervaring met auto: Als je naast de aanschafprijs en afschrijving jaarlijks nog wat extra geld (gemiddeld euro 1250) over hebt voor reparaties (naast onderhoud) is de 407 zeker een aanrader...

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): 407 is inmiddels een echte probleemauto geworden. Gemiddeld jaarlijks 1250 extra aan reparaties naast het reguliere onderhoud. Hier moet ik maar eens mee gaan ophouden...

Reageer Nieuw
Uitvoering1.8 XR Pack
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit9 jaar
KM-stand145.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor5
  
  

, datum: 30 januari 2014

Ervaring met auto: Ik heb in 5 jaar geen problemen gehad. Aan onderhoud heb ik een fuseekogel en remlichtschakelaar. Remlichtschakelaar geeft bepaalde storingen, vervangen geen storing. Storing lampen defect achterlicht stekker losnemen inspuiten met WD 40 over. In deze 5 jaar alleen distributieriem vervangen verder nog niets. Aan onkosten ongeveer 100 euro excl distributieset.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Kijk op internet kan je zelf 98% vinden over storing en zelf verhelpen,

Reageer Nieuw
Uitvoering2.2 16v Xs Pack
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit5 jaar
KM-stand143.250 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor10
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 4 januari 2014

Ervaring met auto: Ben zelf Peugeot en Citroen technisch specialist en werk al ongeveer 12 met het merk. Ik heb de introductie meegemaakt van de 407.

Er is altijd wel wat aan te merken op elke auto. De bekende fuseekogels, is verlengde garantie opgegeven mits je dealer onderhouden ben, En waarom geen dealer? Zoals de meeste dat hier aangeven? Duur? Nee, 3x naar een bosch of andere garage terug moeten gaan omdat ze niet weten wat er mis is dat is leuk. De dealer weet en kent de problemen. En daar kom je dan maar 1x per jaar... als het goed is.

Reageer Nieuw
Uitvoering2.0 HDif
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand205.235 km
DealerHunnik

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor10
  
  

, datum: 2 november 2013

Ervaring met auto: Niet kopen!

Reageer Nieuw
Uitvoering2.0
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit2 jaar
KM-stand135.000 km

Betrouwbaarheid1
Comfort7
Motor1
  
  

, datum: 25 oktober 2013

Ervaring met auto: Sinds het begin alleen maar ergernis met deze auto (ca. 92.000 km). Het begon allemaal, net 2 weken in bezit, met een kapotte motorsteun. Deze hebben ze netjes onder garantie vervangen, na veel overleg.
Hierna problemen met de fuseekogels (ca. 97.000km), na veel wikken en wegen toch maar garantie, dus laten vervangen. Meteen kwam ook al aan het licht dat er koelvloeistof weglekte, was snel gevonden klemmetje zat niet vast. De auto is ook al terug geweest voor 2 nieuwe LPG injectoren. LPG was in september 2008 ingebouwd (gas is er om op te koken en niet voor autorijden!)
Olie verbruik is ook al hoger bij deze auto, houdt er rekening mee.
Nu ben ik ca 20.000 km verder sinds de koop, begint de auto ook al te stotteren zowel op LPG en benzine. Dit euvel dachten ze te verhelpen door alleen wat andere olie. Dus niet! Heb er al een andere bobine in geplaats zelfde euvel. Volgens mij is er een benzine injector kapot! Of alweer iets anders. De kosten rijzen de pan uit!! Het vertrouwen is geschaad.
Zelfs al rijd ik sinds dat ik het rijbewijs heb Peugeot, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. VOOR MIJ DUS NOOIT MEER PEUGEOT!

Reageer Nieuw
Uitvoering2.2 16V LPG
Brandstoflpg
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand113.000 km
DealerJanssen

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor3
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »