26 mei 2018
Feedback
Peugeot 407

Forum Peugeot 407

Reacties van eigenaren

  

, datum: 19 september 2016

Ervaring met auto: Altijd goed gelopen vanaf 80.000 km toen ik mijn diesel 2.0HDI kocht. Wel de fuseekogels elke 80.000 km oid vervangen. Distributiesnaar bij 230.000 km vervangen. Oude zag er nog goed uit trouwens.

Maar nu een probleem met de hogedruk pomp. Motor start gewoon niet. Had al maandje iets meer stotteren. Zoiets als bij de regeneratie. Dacht dat het geen kwaad kon. Totdat de auto uitviel en niet meer wilde starten onderweg. Al 3x stil gestaan langs de weg. Oliefilter zat er 60.000 km en 3 jaar in en nu dus vervangen (mag 30.000 - 60.000 km mee). Dacht nog aan diesel specialist Terlouw in ZH maar die vragen wel 1.200 euro voor revisie hogedruk diesel pomp en vervangen. Dus nog duurder dan de dealer. Nu bij de dealer eerst maar kijken wat het echt is. Wellicht slechts een sensor of draadbreuk.

Nieuw

Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit10 jaar
KM-stand260.000 km
DealerBoonstoppel

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Autozine, datum: 1 november 2016

Antwoord: Was toch de hogedrukpomp, 2dehands Siemens bij VOS besteld voor 250 euro incl. (70000km gebruikt). Vervolgens bleek ook 1 verstuiver defect. Voor 300 euro via de dealer besteld. Arbeidsloon 650 euro. Wel totaal 6u diagnose gerekend, terwijl de OBD al storing diesel hogedrukpomp aangaf. Ook nog 50 voor uitlezen betaald bij garage Schmidt en 130 voor vervangen van filters elders.

Nu, na inzetten nieuwe verstuiver / pomp, loopt de koude motor nog wat stotterend tussen de 1500-2000 toeren. Stationair onregelmatig. Warm gaat het met beiden wel. Ook optrekken geeft soms wat inhouden van de motor. Zou de motor software wel de laatste versie zijn?

Koppeling / 2-massa vliegwiel moet ook binnenkort (zit nu op 260000km), wordt 800 euro totaal als je de Valeo set voor 350 zelf bij MisterAuto besteld. En 2 banden Michelin CrossClimate 130 p/s incl opleggen/balanceren als je ze online bestelt. Zijn veilig te combineren met Michelin Energysavers die ik achter nog op 6mm heb zitten. Ongeveer dezelfde regen-, energie-, en geluidsklasse. Slijtage iets meer waarschijnlijk. Ook fuseekogels komen er weer aan voor de 3e keer in 200k km. Afgelopen 100k km al emissie storing gehad: een sensor vervangen / elektronica nagelopen en stekkers schoonmaken / inspuiten, 4u werk. ABS sensor achter en voor inmiddels vervangen.

Hopelijk houden de EGR klep en de turbo (vacuumslangen) het nog even uit.. Nu de afschrijving van 1500 euro per jaar naar 0 gaat, worden de garage kosten navenant hoger. Vorig jaar 1000 euro, dit jaar 2000 euro. Tis allemaal niet gratis.

Reageer
  

, datum: 13 juli 2015

Ervaring met auto: Deze auto is begin april 2015 aangekocht bij Nabuurs in Cuijk met een NAP km st. van 169.000. De auto is ingeruild op een 406 SRX HDI 2.0. met km st. 370.000. Inmiddels is begin juli 2015 probleemloos een km st. van 180.500 bereikt. De meeste km zijn op de snelweg afgelegd. Het gemiddeld verbruik licht rond 5,2 l bij snelheden variërend tussen 110-130 km/uur. Het weggedrag en comfort van de 407 is vergelijkbaar met dat van de 406 hetgeen inhoud dat dit bovengemiddeld is. In het oog springende nadelen ten opzichte van de 406 zijn de te kleine buitenspiegels en de beperkte beenruimte achterin. Conform de opgave in het onderhoudsschema dient binnenkort het FAP filter te worden vervangen. Een dure maar noodzakelijke servicebeurt.

Reageer Nieuw
UitvoeringXRPK HDIF2.0
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand180.000 km
DealerNabuurs

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 21 juni 2015

Ervaring met auto: Het is een perfecte auto. Ik heb 100.000 km in 6jaar de 2 onderste fuseekogels, remlichtschakelaar en remblokken vervangen, uitlaat altijd nog de eerste. Remlichtschakelaar gaf storing CC, en massadraden/stekker achterlichten storing defecte verlichting. Zelf verholpen: stekker eruit, inspuiten met WD40 geen problemen meer gehad. Allemaal te vinden op internet. Aan onkosten buiten jaarlijkse beurt, banden en distributieriem, totaal 335,= euro in 6 jaar. 1 jaar alleen APK, om het jaar kleine beurt, 120.000 km grote beurt inclusief distributie set compleet. De auto ziet er nog perfect uit nergens een roestpuntje te vinden, lederen bekleding alles nog prachtig.

Nieuw
Uitvoering2.2 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit6 jaar
KM-stand160.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Hannukjan, datum: 22 juni 2015

Antwoord: Ik heb ook een 2.2 van 2004, 160.000 op de teller. Zelfde verhaal: fuseekogels, remlichtschakelaar, enz. Daarnaast is 1 ABS sensor vervangen en 2 brandstofinjectors. Massa achterlichten heeft de dealer extra draad aangedaan, dit schijnt vrij standaard te zijn. Nooit grote problemen gehad, laatste regel van je verhaal hier ook van toepassing. En af en toe smerige handen omdat je de rubber strip onder de te lage voorbumper weer eens op de plek moet drukken :)

Reageer
  

, datum: 14 mei 2015

Ervaring met auto: Hebben auto net 3 maanden, van het ene probleem naar het volgende.

Reageer Nieuw
Uitvoering2.0 L
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand160.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort7
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 6 maart 2015

Ervaring met auto: Auto is zeer betrouwbaar. Ik vind hem alleen een beetje dweilen, vooral met een caravan erachter. Heeft iemand ook deze ervaring dan hoor ik het graag of een oplossing voor dit probleem. Auto mankeert niets. Ik ben bij 2 garages geweest; alles is goed, schokbrekers en veren en rubbers zijn goed ook de banden zijn goed en toch dweilt de auto.

Nieuw
Uitvoering2.0 HDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit3 jaar
KM-stand163.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: D. Spijkers, datum: 23 september 2016

Antwoord: Ik denk dat je de caravan verkeerd beladen hebt.

 
Reactie van: Cordegro, datum: 31 januari 2018

Antwoord: Hulpveren??

Reageer
  

, datum: 27 januari 2015

Ervaring met auto: Ik vind het een heel goede auto, de 4 versnellingen automatische versnellingbak is geweldig goed en echt geweldig comfortabel. Het probleem is dat als je boven 250.000 km gaat dan komen de storingen en mischien een raam dat niet meer open gaat of de GPS dat niet meer goed werkt ezv.... Met de motor heb ik nog geen een probleem gehad, de ondehoud altijd op tijd gedaan en zo heb je nooit problemen met die 407, maar wel met de turbo, die druft wel kapot te gaan, die egr klep is niet goed en raakt vestopt en als je zo blijft rijden zijn de gevolgen fataal voor uw motor, dus wie een 407 heeft met meer dan 250.000 km is de kans groot dat die klep niet meer goed werkt, dus laat het nakijken in een garage en reinigen als het nog kan. Voor de rest vind ik het een geweldig auto zowel rijgedrag als uiterlijk en betrouwbaarheid.

Reageer Nieuw
Uitvoering2.0 HDi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit9 jaar
KM-stand300.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort10
Motor9
  
  

, datum: 25 december 2014

Ervaring met auto: Mijn mening een perfecte auto, comfort beter dan menig nieuwe auto.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): 1 keer per jaar olie verversen en APK en verder normaal onderhoud als nodig is.

Nieuw
Uitvoering2.2 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit6 jaar
KM-stand151.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Michaeldevries55, datum: 8 januari 2015

Antwoord: Wacht maar als je over de 200.000 km gaat met deze auto. Dan piept menige Peugeot eigenaar wel anders.... problemen , problemen en nog eens problemen. Fisee kogels, ABS sensors defect,
aandrijfashoezen, motortjes van electrische ramen, ruitensproeiers, electrsch panoramadak die het begeven. Airco-pomp probleem (zeer dure vervanging!). Een zo gaat de lijst maar door.

Deze probleemauto kun je het beste zodra op het dashboard alle storingen zijn gerepareerd en verholpen, meteen verkopen. De reparatie-ellende wordt met iedere kilometer alleen groter.

Voor mij NOOIT MEER een Peugeot!

 
Reactie van: Jwoor, datum: 17 mei 2018

Antwoord: Voor mij nu de vierde Peugeot en rijd ze door tot 440.000 km. De tweede keer dat er een distributie verwisseld moet worden. Ben met de opmerking niet eens. Nog nooit hebben ze me in de steek gelaten. Tuurlijk wel eens een dingetje maar nooit dat je ervan schrikt. En ja, goed onderhoud en op tijd doet wonderen. Als je problemen hebt met een auto maakt niet uit welk merk ligt het voor een groot gedeelte aan jezelf.

Reageer
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »