4 december 2016
Peugeot 407

Forum Peugeot 407

Reacties van eigenaren

  

, datum: 1 november 2016

Ervaring met auto: Had een probleem met de hogedruk pomp. Motor start gewoon niet. Al een maandje iets meer stotteren. Zoiets als bij de regeneratie. Dacht dat het geen kwaad kon. Totdat de auto uitviel en niet meer wilde starten onderweg. Al 3x stil gestaan langs de weg. Oliefilter zat er 60.000 km en 3 jaar in en nu dus vervangen (mag 30.000 - 60.000 km mee). Dacht nog aan diesel specialist Terlouw in ZH maar die vragen wel 1.200 euro voor revisie hogedruk diesel pomp en vervangen. Dus nog duurder dan de dealer Boonstoppel.

Was uiteindelijk toch de hogedrukpomp, 2dehands Siemens bij VOS besteld voor 250 euro incl. (70000km gebruikt). Vervolgens bleek ook 1 verstuiver defect. Voor 300 euro via de dealer Boonstoppel besteld. Arbeidsloon 650 euro. Wel totaal 6u diagnose gerekend, terwijl de OBD al storing diesel hogedrukpomp aangaf!

Nu, na inzetten nieuwe verstuiver / pomp, loopt de koude motor nog wat stotterend tussen de 1500-2000 toeren. Stationair onregelmatig. Warm gaat het met beiden wel. Ook optrekken geeft soms wat inhouden van de motor. Zou de motor software wel de laatste versie zijn?

Uitvoering2.0 HDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit10 jaar
KM-stand260.000 km
DealerSchmidt

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Nicobeen, datum: 20 november 2016

Antwoord: Heb laatste maanden problemen bij het langzaam rijden/stoppen. Bij het gas geven om verder te gaan komt hij niet op toeren. Moet de motor uitzetten en opnieuw starten. Al veel kosten gehad. Onderdelen vernieuwd/schoongemaakt maar probleem niet opgelost. Heeft iemand een idee?

  

, datum: 21 oktober 2016

Ervaring met auto: Na lang twijfelen (blijft Frans!) toch gekocht. Wat een fijne auto, niets mis mee. Het enige minpunt is het traag reageren op het gasgeven na gas loslaten, weet iemand hier een oplossing voor of hoort dit zo?

Uitvoering2.2 16v Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand194.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 25 september 2016

Ervaring met auto: 407 2.0 HDI 16V gekocht bij autodealer. 177.000 km. Alle filters, olie enz zouden vernieuwd zijn. Na 5 maanden en 7000 km verder al problemen. Vermogen naar nihil, blauw/zwarte rook uit uitlaat en onder motorkap ook rook. Pool met uitlees app erbij gehad en zegt dat het een melding gaspedaal probleem is. Herkenbaar? Iemand eerder zoiets gehad?
Groeten, Stef

Uitvoering2.0 HDi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand187.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor5
  
  

, datum: 19 september 2016

Ervaring met auto: Altijd goed gelopen vanaf 80.000 km toen ik mijn diesel 2.0HDI kocht. Wel de fuseekogels elke 80.000 km oid vervangen. Distributiesnaar bij 230.000 km vervangen. Oude zag er nog goed uit trouwens.

Maar nu een probleem met de hogedruk pomp. Motor start gewoon niet. Had al maandje iets meer stotteren. Zoiets als bij de regeneratie. Dacht dat het geen kwaad kon. Totdat de auto uitviel en niet meer wilde starten onderweg. Al 3x stil gestaan langs de weg. Oliefilter zat er 60.000 km en 3 jaar in en nu dus vervangen (mag 30.000 - 60.000 km mee). Dacht nog aan diesel specialist Terlouw in ZH maar die vragen wel 1.200 euro voor revisie hogedruk diesel pomp en vervangen. Dus nog duurder dan de dealer. Nu bij de dealer eerst maar kijken wat het echt is. Wellicht slechts een sensor of draadbreuk.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit10 jaar
KM-stand260.000 km
DealerBoonstoppel

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Autozine, datum: 1 november 2016

Antwoord: Was toch de hogedrukpomp, 2dehands Siemens bij VOS besteld voor 250 euro incl. (70000km gebruikt). Vervolgens bleek ook 1 verstuiver defect. Voor 300 euro via de dealer besteld. Arbeidsloon 650 euro. Wel totaal 6u diagnose gerekend, terwijl de OBD al storing diesel hogedrukpomp aangaf. Ook nog 50 voor uitlezen betaald bij garage Schmidt en 130 voor vervangen van filters elders.

Nu, na inzetten nieuwe verstuiver / pomp, loopt de koude motor nog wat stotterend tussen de 1500-2000 toeren. Stationair onregelmatig. Warm gaat het met beiden wel. Ook optrekken geeft soms wat inhouden van de motor. Zou de motor software wel de laatste versie zijn?

Koppeling / 2-massa vliegwiel moet ook binnenkort (zit nu op 260000km), wordt 800 euro totaal als je de Valeo set voor 350 zelf bij MisterAuto besteld. En 2 banden Michelin CrossClimate 130 p/s incl opleggen/balanceren als je ze online bestelt. Zijn veilig te combineren met Michelin Energysavers die ik achter nog op 6mm heb zitten. Ongeveer dezelfde regen-, energie-, en geluidsklasse. Slijtage iets meer waarschijnlijk. Ook fuseekogels komen er weer aan voor de 3e keer in 200k km. Afgelopen 100k km al emissie storing gehad: een sensor vervangen / elektronica nagelopen en stekkers schoonmaken / inspuiten, 4u werk. ABS sensor achter en voor inmiddels vervangen.

Hopelijk houden de EGR klep en de turbo (vacuumslangen) het nog even uit.. Nu de afschrijving van 1500 euro per jaar naar 0 gaat, worden de garage kosten navenant hoger. Vorig jaar 1000 euro, dit jaar 2000 euro. Tis allemaal niet gratis.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 13 juli 2015

Ervaring met auto: Deze auto is begin april 2015 aangekocht bij Nabuurs in Cuijk met een NAP km st. van 169.000. De auto is ingeruild op een 406 SRX HDI 2.0. met km st. 370.000. Inmiddels is begin juli 2015 probleemloos een km st. van 180.500 bereikt. De meeste km zijn op de snelweg afgelegd. Het gemiddeld verbruik licht rond 5,2 l bij snelheden variërend tussen 110-130 km/uur. Het weggedrag en comfort van de 407 is vergelijkbaar met dat van de 406 hetgeen inhoud dat dit bovengemiddeld is. In het oog springende nadelen ten opzichte van de 406 zijn de te kleine buitenspiegels en de beperkte beenruimte achterin. Conform de opgave in het onderhoudsschema dient binnenkort het FAP filter te worden vervangen. Een dure maar noodzakelijke servicebeurt.

UitvoeringXRPK HDIF2.0
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand180.000 km
DealerNabuurs

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 21 juni 2015

Ervaring met auto: Het is een perfecte auto. Ik heb 100.000 km in 6jaar de 2 onderste fuseekogels, remlichtschakelaar en remblokken vervangen, uitlaat altijd nog de eerste. Remlichtschakelaar gaf storing CC, en massadraden/stekker achterlichten storing defecte verlichting. Zelf verholpen: stekker eruit, inspuiten met WD40 geen problemen meer gehad. Allemaal te vinden op internet. Aan onkosten buiten jaarlijkse beurt, banden en distributieriem, totaal 335,= euro in 6 jaar. 1 jaar alleen APK, om het jaar kleine beurt, 120.000 km grote beurt inclusief distributie set compleet. De auto ziet er nog perfect uit nergens een roestpuntje te vinden, lederen bekleding alles nog prachtig.

Uitvoering2.2 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit6 jaar
KM-stand160.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Hannukjan, datum: 22 juni 2015

Antwoord: Ik heb ook een 2.2 van 2004, 160.000 op de teller. Zelfde verhaal: fuseekogels, remlichtschakelaar, enz. Daarnaast is 1 ABS sensor vervangen en 2 brandstofinjectors. Massa achterlichten heeft de dealer extra draad aangedaan, dit schijnt vrij standaard te zijn. Nooit grote problemen gehad, laatste regel van je verhaal hier ook van toepassing. En af en toe smerige handen omdat je de rubber strip onder de te lage voorbumper weer eens op de plek moet drukken :)

  

, datum: 14 mei 2015

Ervaring met auto: Hebben auto net 3 maanden, van het ene probleem naar het volgende.

Uitvoering2.0 L
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand160.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort7
Motor8
  
 
 
< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 >