20 september 2017
Peugeot 407

Forum Peugeot 407

Reacties van eigenaren

  

, datum: 30 april 2017

Ervaring met auto: Het slecht naar links sturen dat is de stuurbekrachtigingspomp. Hier is toen een oproep voor geweest dat je dit gratis kon laten maken bij de Peugeot. De retourleiding schijnt niet in orde te zijn. Het display van het middenconsole werd helemaal zwart. Staat standaard op zwarte achterkant en oranje letters. Je kunt dit het beste omdraaien oranje achterkant met zwarte letters.

Verder is dat meteen het enige probleem in 6.5 jaar tijd, nooit storingen of meldingen gehad of fusee kogels ik wil het liefste nooit meer een ander auto met 16.000 km gekocht en zit nu op 96.432 km rijdt heerlijk misschien beetje lomp maar dat is juist leuk lekker slap geveerd het is net een amerikaanse auto. Al met al niet duur gewoon kopen WEL METEEN VRAGEN NAAR BEWIJS DAT DE STUURBEKRACHTIGINGS POMP AL IS VERVANGEN MET RETOURLEIDING

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Om het jaar grote beurt wegenbelasting en benzine. Apk al 6 jaar 29.95

Ervaring met verkoop: Gekocht met 16.000 km was van een mam van 92 die dorst niet meer te rijden. Auto heeft hier en daar een krasje en een pitje maar dat msakt me niet uit zolang het interrieur netjes is en hij motorisch helemaal goed is.

Uitvoering2.0 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit6 jaar
KM-stand96.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort10
Motor8
  
 
Reactie van: Jpcostaabreu, datum: 5 mei 2017

Antwoord: Beste Nico, weet je of je nog steeds gebruik kan maken van de oproep om de stuurbekrachtigings pomp te laten vervangen? Rijd al 9 jaar met veel plezier in mijn Peugeot 407 SW maar heb nooit over de terugroep actie gehoord. Vorige jaar en dit jaar wel problemen ermee gehad. Is uiteindelijk wel weer vanzelf over gegaan.

  

, datum: 8 maart 2017

Ervaring met auto: Heerlijke auto. Rijdt fijn, zit goed. Best wel zuinig. Geen problemen.

Uitvoering2.0 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit4 jaar
KM-stand95.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Ev. En. Mb, datum: 9 april 2017

Antwoord: Heb nu negen jaar een 407sw 3.0 V6 xt pack. Gekocht met 56.000 km op de teller, intussen de 230.000 gepasseerd. Het is een auto die ik al wilde hebben toen hij uitkwam. Ik denk wel eens dat ik é:é:n van de weinigen ben die de neus van de 407 wel mooi vindt.

Motor en automaat (6-traps)? die halen zeker de 300.000 km en ik denk meer. Totaal probleemloos.

Roest? Werkelijk geen spoortje waar dan ook tr bekennen.

Stoelen en interieur? Smetteloos en oerdegelijk.

Uitlaat en onderstel? Volgens de Peugeot-dealer gaan ze nog jaren mee...

Wegligging? Zwaar onderschat. Je kunt mooie doordraaiers echt heel heel hard nemen. Veel en veel harder dan je denkt.

Wat wel? Regelmatig een fuseekogel (tot heel lang onder coulance) en zo nu en dan een xenon pit.

Toch....gaan we nu eens kijken naar een 508 of DS5. De nieuwe C4 en 308 halen het ':zoefgehalte': niet. Maar wanneer we hem straks voor de laatste keer parkeren, dan kijken we nog wel even goed om, voor 9 jaar trouwe dienst.

Wanneer je deze auto gebruikt waarvoor hij bedoeld is (veel snelweg) dan is hij betrouwbaar en uitermate comfortabel.

  

, datum: 1 november 2016

Ervaring met auto: Had een probleem met de hogedruk pomp. Motor start gewoon niet. Al een maandje iets meer stotteren. Zoiets als bij de regeneratie. Dacht dat het geen kwaad kon. Totdat de auto uitviel en niet meer wilde starten onderweg. Al 3x stil gestaan langs de weg. Oliefilter zat er 60.000 km en 3 jaar in en nu dus vervangen (mag 30.000 - 60.000 km mee). Dacht nog aan diesel specialist Terlouw in ZH maar die vragen wel 1.200 euro voor revisie hogedruk diesel pomp en vervangen. Dus nog duurder dan de dealer Boonstoppel.

Was uiteindelijk toch de hogedrukpomp, 2dehands Siemens bij VOS besteld voor 250 euro incl. (70000km gebruikt). Vervolgens bleek ook 1 verstuiver defect. Voor 300 euro via de dealer Boonstoppel besteld. Arbeidsloon 650 euro. Wel totaal 6u diagnose gerekend, terwijl de OBD al storing diesel hogedrukpomp aangaf!

Nu, na inzetten nieuwe verstuiver / pomp, loopt de koude motor nog wat stotterend tussen de 1500-2000 toeren. Stationair onregelmatig. Warm gaat het met beiden wel. Ook optrekken geeft soms wat inhouden van de motor. Zou de motor software wel de laatste versie zijn?

Uitvoering2.0 HDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit10 jaar
KM-stand260.000 km
DealerSchmidt

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Nicobeen, datum: 20 november 2016

Antwoord: Heb laatste maanden problemen bij het langzaam rijden/stoppen. Bij het gas geven om verder te gaan komt hij niet op toeren. Moet de motor uitzetten en opnieuw starten. Al veel kosten gehad. Onderdelen vernieuwd/schoongemaakt maar probleem niet opgelost. Heeft iemand een idee?

  

, datum: 21 oktober 2016

Ervaring met auto: Na lang twijfelen (blijft Frans!) toch gekocht. Wat een fijne auto, niets mis mee. Het enige minpunt is het traag reageren op het gasgeven na gas loslaten, weet iemand hier een oplossing voor of hoort dit zo?

Uitvoering2.2 16v Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand194.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 25 september 2016

Ervaring met auto: 407 2.0 HDI 16V gekocht bij autodealer. 177.000 km. Alle filters, olie enz zouden vernieuwd zijn. Na 5 maanden en 7000 km verder al problemen. Vermogen naar nihil, blauw/zwarte rook uit uitlaat en onder motorkap ook rook. Pool met uitlees app erbij gehad en zegt dat het een melding gaspedaal probleem is. Herkenbaar? Iemand eerder zoiets gehad?
Groeten, Stef

Uitvoering2.0 HDi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand187.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor5
  
  

, datum: 19 september 2016

Ervaring met auto: Altijd goed gelopen vanaf 80.000 km toen ik mijn diesel 2.0HDI kocht. Wel de fuseekogels elke 80.000 km oid vervangen. Distributiesnaar bij 230.000 km vervangen. Oude zag er nog goed uit trouwens.

Maar nu een probleem met de hogedruk pomp. Motor start gewoon niet. Had al maandje iets meer stotteren. Zoiets als bij de regeneratie. Dacht dat het geen kwaad kon. Totdat de auto uitviel en niet meer wilde starten onderweg. Al 3x stil gestaan langs de weg. Oliefilter zat er 60.000 km en 3 jaar in en nu dus vervangen (mag 30.000 - 60.000 km mee). Dacht nog aan diesel specialist Terlouw in ZH maar die vragen wel 1.200 euro voor revisie hogedruk diesel pomp en vervangen. Dus nog duurder dan de dealer. Nu bij de dealer eerst maar kijken wat het echt is. Wellicht slechts een sensor of draadbreuk.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit10 jaar
KM-stand260.000 km
DealerBoonstoppel

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Autozine, datum: 1 november 2016

Antwoord: Was toch de hogedrukpomp, 2dehands Siemens bij VOS besteld voor 250 euro incl. (70000km gebruikt). Vervolgens bleek ook 1 verstuiver defect. Voor 300 euro via de dealer besteld. Arbeidsloon 650 euro. Wel totaal 6u diagnose gerekend, terwijl de OBD al storing diesel hogedrukpomp aangaf. Ook nog 50 voor uitlezen betaald bij garage Schmidt en 130 voor vervangen van filters elders.

Nu, na inzetten nieuwe verstuiver / pomp, loopt de koude motor nog wat stotterend tussen de 1500-2000 toeren. Stationair onregelmatig. Warm gaat het met beiden wel. Ook optrekken geeft soms wat inhouden van de motor. Zou de motor software wel de laatste versie zijn?

Koppeling / 2-massa vliegwiel moet ook binnenkort (zit nu op 260000km), wordt 800 euro totaal als je de Valeo set voor 350 zelf bij MisterAuto besteld. En 2 banden Michelin CrossClimate 130 p/s incl opleggen/balanceren als je ze online bestelt. Zijn veilig te combineren met Michelin Energysavers die ik achter nog op 6mm heb zitten. Ongeveer dezelfde regen-, energie-, en geluidsklasse. Slijtage iets meer waarschijnlijk. Ook fuseekogels komen er weer aan voor de 3e keer in 200k km. Afgelopen 100k km al emissie storing gehad: een sensor vervangen / elektronica nagelopen en stekkers schoonmaken / inspuiten, 4u werk. ABS sensor achter en voor inmiddels vervangen.

Hopelijk houden de EGR klep en de turbo (vacuumslangen) het nog even uit.. Nu de afschrijving van 1500 euro per jaar naar 0 gaat, worden de garage kosten navenant hoger. Vorig jaar 1000 euro, dit jaar 2000 euro. Tis allemaal niet gratis.

  

, datum: 13 juli 2015

Ervaring met auto: Deze auto is begin april 2015 aangekocht bij Nabuurs in Cuijk met een NAP km st. van 169.000. De auto is ingeruild op een 406 SRX HDI 2.0. met km st. 370.000. Inmiddels is begin juli 2015 probleemloos een km st. van 180.500 bereikt. De meeste km zijn op de snelweg afgelegd. Het gemiddeld verbruik licht rond 5,2 l bij snelheden variërend tussen 110-130 km/uur. Het weggedrag en comfort van de 407 is vergelijkbaar met dat van de 406 hetgeen inhoud dat dit bovengemiddeld is. In het oog springende nadelen ten opzichte van de 406 zijn de te kleine buitenspiegels en de beperkte beenruimte achterin. Conform de opgave in het onderhoudsschema dient binnenkort het FAP filter te worden vervangen. Een dure maar noodzakelijke servicebeurt.

UitvoeringXRPK HDIF2.0
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand180.000 km
DealerNabuurs

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »