14 december 2017
Volkswagen Golf V

Forum Volkswagen Golf V

Reacties van eigenaren

  

, datum: 6 april 2010

Ervaring met auto: Kijk uit met de BAG motor (1.6 FSI). Hierin kan een probleem optreden met de nokkenasversteller. Deze is bij ons tijdens de garantie vervangen. Wanneer de kosten voor eigen rekening zijn moet je rekening houden met zo'n 900 euro.
Auto is verder helemaal top! Echt een aanrader!

Uitvoering1.6 FSI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand95.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Flipo_25, datum: 7 december 2010

Antwoord: Hetzelfde aan de hand gehad met GOLF V 1.4 TSI ook nokkenasversteller precies ziekte

  

, datum: 21 februari 2010

Ervaring met auto: Deze auto heeft, als je er normaal mee rijdt, en normaal warm laat worden, totaal geen overtollig onderhoud nodig. Vooropgesteld dat je hem altijd warm wegzet, en dus niet al teveel korte ritjes naar winkel en videotheek mee maakt.
Wat een klasse! De wagen staat nu met 220.000 km op de oprit. Omdat ik er alleen maar lange einden mee rijdt, zetten we hem nooit koud weg. Er heeft 1 keer een bout losgezeten aan het subframe, wat gekraak bij de wielophanging (zie ***), 3x lampjes vervangen (kan je makkelijk zelf in 5 minuten).
*** Zowel mijn Golf V en die van mijn vrouw kraken op verkeersdrempels. Die van mij vanaf moment 0. Daarvoor geeft de dealer en Pon geen service. Zeer slecht.

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Onderhoud door Dura Vermeer Autobeheer in Cruquius. Goede kwaliteit, top service voor een normale prijs.

Uitvoering1.9TDI, Confortline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit5 jaar
KM-stand220.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort10
Motor9
  
 
Reactie van: M. Baron, datum: 6 oktober 2010

Antwoord: Ik las je probleem over het kraken. Ik heb het prrobleem ook gehad, waren namelijk de voorveren. Die waren versleten.

  

, datum: 19 februari 2010

Ervaring met auto: Eigenlijk kan ik geen vergelijk maken met de auto van mijn vrouw, maar aangezien het hier om een zogenaamd beter merk gaat doet ik het toch maar even.
De Golf rijdt soepeler en is veel krachtiger en zuiniger dan de Hyundai Getz 1.5 crdi van 2003 met slechts 220.000 km op de teller is deze net terug van een grote beurt met distributieriem en voor de zekerheid de waterpomp erbij kosten 630 euro behalve dit en 4 gloeilampjes is het tevergeefs wachten op problemen daarvoor ben ik met de Golf goed bezig, koppelings ellende, mecahnische problemen, electrische problemen motorproblemen etc. etc... hij rijdt lekker en is snel maar vergis u niet in een koreaan als de Getz we hebben beide een motor test laten ondergaan en de getz diesel scoort als nieuw en de Golf scoort kan nog even maar geen 200.000 km meer. Dus zo slecht is zo'n koreaan helemaal niet.

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Autoliefhebbers van VW en Hyundai en Kia

UitvoeringTdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit4 jaar
KM-stand130.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 11 februari 2010

Ervaring met auto: Zeker doen! Is vertrouwd en rijd confortabel.

Uitvoering1.9 TDI Optic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand106.000 km
DealerMossel

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 16 september 2009

Ervaring met auto: In het begin vond ik het een fantastische auto. Nu twee jaar later ben ik wel van mening veranderd. Dit komt door een mankement wat ze bij de garage niet kunnen verhelpen. Het is een irritant bijgeluid in de motor wat volgens de garage veroorzaakt word door de spanrol(len) van de distributieketting. Nadat deze onderdelen vervangen waren bleek dat het probleem niet verholpen was. Met deze conclusie nam men contact op met PON. Deze gaf toe dat dit probleem bij meerdere auto's van dit type bekend is. Pon zegt verder dat dit aan de constructie van de motor ligt en hier
verder niets aan gedaan kan worden, dit betekent dat ik mij hierbij maar neer moet leggen. Dit vind ik niet normaal dat ze zo reageren.

UitvoeringFsi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit2 jaar
KM-stand30.000 km
DealerBorchwerf

Betrouwbaarheid5
Comfort3
Motor6
  
 
Reactie van: Realgaraging, datum: 23 december 2009

Antwoord: Op de 5 zit een distributieriem en geenn ketting! Je praat niet over een Kadett C van b,j, 75. Ik rijd een VW 5 van '05, het ding gaat als een raket en ligt op de weg als een FERRARI 550 Maranello. Deze vergelijking is lichtelijk
exaggerated maar whatever, VW rules!

 
Reactie van: Leroyhoekstra, datum: 20 februari 2010

Antwoord: VW rules zeker, ben zelf zeer tevreden.
Maar: Golf5 benzine heeft een ketting en diesel een riem.

 
Reactie van: H. Harmelen, datum: 19 april 2011

Antwoord: Een Golf 1.4 benzine en een Golf 1.6 8 klepper hebben wel degenlijk een distributieriem. De 1.4 zelfs 2!

Groeten hugo van harmelen

 
Reactie van: Sander_schouten, datum: 6 augustus 2011

Antwoord: Nee Hugo, de Golf 5 benzine heeft een distributieketting, geen riem. Ik heb er zelf een met ketting op het pad staan...

Gr. Sander

  

, datum: 24 augustus 2009

UitvoeringTrendline
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand100.000 km
DealerA-Point

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 9 maart 2009

Ervaring met auto: Zorg voor de nodige rijervaring voordat je met deze auto gaat spelen

Ervaring met verkoop: Garage v Bergen in Roden specialist in VW weet wwar hij over praat

UitvoeringGt 1.4 Tsi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand21.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 »