17 december 2017
Ford C-MAX (2003 - 2010)

Forum Ford C-MAX (2003 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 12 juli 2011

Ervaring met auto: Ik rijd deze auto vanaf nieuw. Bij 300.000 km zijn de wiellagers vervangen. Bij 240.000 km de dynamo. Verder een gigantisch fijne auto. Verbruik 4,7 l/100 km met 1.6 TD motor. Een aanrader.

Uitvoering1.6 TD
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit6 jaar
KM-stand301.000 km
Dealer van Drimmelen

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 3 juli 2011


Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
DealerB&K autocentrum

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Hugovs, datum: 12 december 2012

Antwoord: Heb dezelfde ervaring, het is bij mij de derde zet vooraan, steeds volledig versleten aan de binnenkant. Uitbalanceren is steeds maar een tijdelijke oplossing. Ook al een paar jaar een oliedrup na een nacht stilstand in mijn garage.

 
Reactie van: Edzoekt, datum: 12 januari 2013

Antwoord: Een olielek ontstaat vaak omdat bij een oliewissel de monteur te beroerd is de oude ring van de aftapmoer (onderaan in de carterpan) eraf te peuteren. Dat is niet controleerbaar. Zeg dat je na de wissel de oude onderdelen wilt hebben.

  

, datum: 4 november 2010

Ervaring met auto: Prima reisauto.
Relatief hoog brandstofverbuik.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Buitensporig hoge prijzen voor o.a. een grote beurt met zogenaamde gratis APK, en dan 40 euro (ex btw.) roetmetingskosten in rekening brengen + afmeldings kosten is dus bijna 50 euro incl.btw. Hoezo gratis?
Gebruikmakend van (zeer hoge) Ford standaardprijzen en op die manier gecombineerd werk dubbel in rekening brengen.

Ervaring met verkoop: Prima deal. Goede auto, geen problemen gehad.

Uitvoering2.0 Tdci Ghia
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand1.450.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort5
Motor7
  
  

, datum: 26 september 2010

Ervaring met auto: Tweede hands (begin 2010) is deze auto op dit moment duurder dan nieuw!

Ervaring met verkoop: Zoals altijd moet je ook hier vooral opletten wat *niet* verteld wordt.

Uitvoering1.8 Limited
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand200 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 26 juli 2010

Ervaring met auto: Wij hebben bijna probleemloos de afgelopen 6 jaar gereden met deze auto. Nu over de 2 ton! Voor mijn gevoel kan de motor nog makkelijk het dubbele aantal km aan. Pas na ca 75.000 begon de motor echt goed te lopen en ook het verbruik werd nog beter (nu 1 0p 18).
Reparatie gehad aan dynamo en verder brand al een tijdje het lampje airback (zie ook forum). Wel steeds trouw onderhoud laten doen bij Ford dealer.

Uitvoering2,0 Tdci
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit6 jaar
KM-stand201.000 km
DealerTerwindt & Hekking Automobiel Mij.

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor8
  
  

, datum: 14 juli 2010

Ervaring met auto: Heb de auto inmiddels 10 maanden en heb er 55.000 km mee gereden. Grote beurt bij dealer (Ardea in Rotterdam) viel erg duur uit. Kort daarna problemen met ESP systeem (uitvallen) en slecht trekken van de auto. ESP probleem bleek kabelbreuk te zijn (bij de dealer nieuwe remschijven gemonteerd tijdens grote beurt, maar bewijs maar eens dat zij dat kabeltje gebroken hebben). Slecht trekken bleek kapotte torbodruksensor. Verder geen aparte kosten gehad, behalve 4 stalen velgen met winterbanden (wat was ik daar blij mee, de afgelopen winter!)

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Na grote beurt, waarbij nieuwe remschijven gemonteerd moesten worden, bleek er een kabelbreuk in het ESP systeem te zitten. Voor vooortzetting van de Ford anti-corrosiegarantie moest er een inspectie gedaan worden, waarvoor ook nog eens 39,50 in rekening werd gebracht. Al met al een zeer hoge rekening en de volgende beurt gaat bij een fastfitter o.i.d gebeuren hoor!

Uitvoering2.0 TDCI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand196.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Fordrijder, datum: 22 augustus 2010

Antwoord: 10 maanden en dan 55.000 km? Jeetje, daar doe ik 7 jaar over (is ook extreem). Woon je in die auto?

  

, datum: 5 april 2010

Ervaring met auto: Bij aanschaf had de auto 140.000 km op de teller. Inmiddels ben ik 40.000 km verder en de laatste 2 maanden heb ik een irritante storing. Het ESP systeem valt steeds in storing, waaardoor ook de cruise control niet meer werkt.
Afgelopen week (31-3-2010) kwam daar ook nog eens bij dat het storingslampje van het motormanagementsysteem spontaan is gaan branden tijdens het rijden. Uitlezen door de Ford-dealer gaf niets bijzonders aan zeiden ze, behalve dat het systeem te weinig spanning zou hebben.
Aangezien de dealer, waar ik naar toe ben gegaan voor de grote beurt en APK in januari, pas op 16-4 een plaatsje vrij had om te kijken naar de problemen, ben ik maar naar een elektronika-specialist gegaan. Deze heeft meteen de accu, dynamo e.d. gecheckt en deze leveren allemaal voldoende spanning. Hij heeft me door verwezen naar een garage met degelijke uitlees-apparatuur ( BOSCH ) en deze kunnen me a.s. dinsdag (6-4-2010) al helpen om de storing te zoeken ...

Uitvoering2.0 TDCI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand180.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor6
  
 
Reactie van: Emailtje, datum: 23 april 2010

Antwoord: Hoi Goldfire2000 ik heb het zelfde probleem de storing wordt gereset maar komt net zo snel weer terug (lampje brand). Soms gaat het lampje ook weer spontaan uit om dan weer vanzelf aan te springen. Ben nieuwsgierig of jij en oplossing hebt gevonden.

Gr. Marcel

 
Reactie van: Emailtje, datum: 31 mei 2010

Antwoord: Mijn probleem lijkt opgelost. Het blijkt de sensor van het gaspedaal te zijn geweest. Hij is schoongemaakt en de stekker is gesprayed met contactspray en het lijkt weg te blijven. Gr. Marcel

 
Reactie van: C. Reker, datum: 31 mei 2010

Antwoord: Heb het zelfde probleem met mijn Focus uit 2006, 2.0 tdci en wil ook graag weten wat dit inhoudt.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »