17 december 2017
Volkswagen Touran (2003 - 2010)

Forum Volkswagen Touran (2003 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 25 november 2009

Ervaring met auto: Nu ruim 40.000 dieselkilometers achter de rug. Belangrijkste 'problemen': gerammel van de bedrading van de achterruitverwarming (zat niet goed vast) en 1 x achterlicht vervangen ivm vocht.
De Touran diesel is een prima auto met als enige nadeel het rumour bij rijden van zowel motor als wind. Tot 140 km/h wil nog wel, daarna best lawaaierig. Praktisch gezien bijna niet te overtreffen. Trek een caravan van 1500 kilo, 2,50 breed, naar zuid frankrijk zonder problemen. Verbruik tussen 1 op 16/17 bij een 'lompe' rijstijl. Na 32.000 km 0,5 ltr olie bijgevuld, vlak voor onderhoudsbeurt.
Voor mij moet een auto praktisch zijn en altijd werken. De Touran beantwoord hier volledig aan.

Uitvoering1.9 Tdi Trendline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand41.000 km
DealerKokkeler

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor7
  
 
Reactie van: Trabzon_usagi, datum: 11 augustus 2010

Antwoord: Als er vocht in je licht zit dan hoef je die niet te veranderen maar eruit schroeven even goed schoonmaken met een natte doekje en met een droger eroverheen gaan zodat er geen nattigheid in blijft.

  

, datum: 31 oktober 2009

UitvoeringComfort Fsi 2.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit4 jaar
KM-stand49.500 km
DealerHeron

Betrouwbaarheid4
Comfort5
Motor6
  
  

, datum: 28 september 2009

Ervaring met auto: De auto is als gezinsauto en alle sportieve activiteiten qua
ruimte een aanrader. Echter qua techniek en betrouwbaarheid een ramp:

- cruise control kapot
- airbag problemen in de bedrading
- Waterpomp en distributie vervangen
- Voorbanden binnen 18000 km weg
- Zit een bijgeluid bij optrekken een soort slijpend geluid.
Reactie fabriek: slijtage aan waterpomphuis kan niks aan worden
gedaan? Hiervoor is bij deze auto reeds binnen de garantie de
Waterpomp en distributie vervangen (zelfde euvel)
- Rubber voortrein (as) vervangen
- Spontaan leeglopen van accu
- Thans kraakt de versnellingsbak bij opschakelen naar 2, moet
dit heel rustig en doordacht opschakelen dan geen probleem,
echter bij sneller optrekken en opschakelen van 1 naar 2, of
terug 3 naar 2 gegarandeerd kraken.
- Achterlampen (behuizing lek) en vervangen.
- Knipperlicht in linkerzijspiegel kapot: kosten 100 euro: geen
lamp vervangen maar complete spiegel (krankzinnig)
- Hoor sinds pas ook gezoem aan de achterkant

Uitvoering1.4 Tsi Business Lin
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand40.000 km
DealerKoning

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor5
  
 
Reactie van: J. Buijtendijk, datum: 9 februari 2010

Antwoord: Hallo,
Ik heb helaas hetzelfde probleem met mijn Touran 1.4 TSI Comfortline-Busines uitvoering. Het schijnt een bekende klacht te zijn en het kraken zou te wijten zijn aan kapotte syncromesseringen. Dit moet niet kunnen bij een kilometerstand van nog geen 35.000 km! Een kennis van mij had ook dit probleen en zijn dealer heeft enkele weken geleden kostenloos de versnellingsbak gerepareerd. Dit terwijl de auto toch al ruim uit de garantie was. Hoe is jou probleem opgelost? Of moet je er nog mee terug naar de dealer? Laat me even wat horen. Groet, Jan

  

, datum: 26 september 2009

Ervaring met auto: Sinds afleveren in 2003 is voor ca. 20.000 euro (!) aan
garantie/service aan deze auto gerepareerd. Afgelopen 2 jaar heb
ik hiervan ca. 13.000 euro voor mij kiezen gehad, iets van 20-25
garagebezoeken in 2 jaar. En ik rijd toch redelijk normaal...
Het is elke keer weer wat anders:
- nieuwe turbo en zaken in het uitlaatsysteem
- nieuwe achterklep (roest/constructiefout)
- nieuwe voorruit mechanisme (2x)
- 1,5 jaar storing airbagsysteem, halve electronica vervangen
- aantal wiellagers binnen 2 jaar
- beide cylinders uit koppeling systeem
- hoge druk en lage druk brandstof pomp
- dempers rondom
- enz, enz, enz,
Elke garagebezoek is weer een verrassing in negatieve zin en
compensatie voor al het leed? Niet dus ... Deze auto loopt nu uit
de (verlengde) garantie... gauw weg ermee, en forse afschrijving
nemen. Collega van me had bij dit type motor al bij 80.000 km een
nieuwe motor gekregen. Ik zal wel enorme pech hebben, maar voor
mij geen Volkswagen meer.

UitvoeringBasis 1.9 TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit2 jaar
KM-stand189.000 km
DealerKokkeler

Betrouwbaarheid2
Comfort8
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 28 augustus 2009

Ervaring met auto: Hele fijne auto, zeker voor gezinnen met kinderen. 1.6 FSI is
geen sportwagen, maar doet goed zijn werk.

UitvoeringTrendline
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit2 jaar
KM-stand60.000 km
DealerHeron

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 14 augustus 2009

Ervaring met auto: Ik heb een Touran 1.4 TSI het is een en al lof. Ik heb deze auto nieuw gekocht i.v.m. de gezinssituatie. Een zee van ruimte en de motor is een beest.Standaard 140 pk , meer dan genoeg!!Heb deze zelf wel laten tunen naar 170 pk en een koppel van 300 nm een beest voor zo'n 1.4 tje geweldig!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 12 augustus 2009

Ervaring met auto: Koop bij een VW-Audi dealer

Ervaring met verkoop: De auto stond niet klaar op de afgesproken datum en tijdstip. De verkoper was me vergeten. De auto was nog niet rijklaar gemaakt. Uren wachten tot ik hem mee kreeg. Heb na de garantieperiode de Touran in onderhout gedaan bij PON Amersfoort. Bijzonder tevreden over deze dealer.

Uitvoering1.9 TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit5 jaar
KM-stand1.720.000 km
DealerPon

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Aaaaaaaaa, datum: 11 augustus 2010

Antwoord: Nou kan ik dus niet mee inkomen. Heb bij VW-Audi dealer Touran 1.6fsi in onderhoud. Binnen 1 jaar 5000 euro aan reparatiekosten. Als het aan deze jokers lag nog veel meer. Zodra de uitleescomputer zegt storing gaan ze het onderdeel doodleuk vervangen al werkt het prima. Linker voor ruitmechanisme was vervangen. Maar er kwam enkele manden later een storing bij servicebeurt binnen alle ruitmechanismes in storing, kosten exclusief arbeidsloon 3000 euro! Bleek een kabeltje niet goed vast te zitten bij vorige montage. Diep triest toch?
Om terijden prima auto, qua onderhoud/betrouwbaarheid dikke nul!

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »