17 december 2017
Volkswagen Touran (2003 - 2010)

Forum Volkswagen Touran (2003 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 1 oktober 2010

Ervaring met auto: Heb nu een jaar een Touran 1.4 TSI van juni 2006, 40.000 km gelopen. Heb in dit ene jaar 3 bobines moeten vervangen omdat het gele motormanagement lampje onderweg ging branden en de auto niet meer op 4 cylinders liep. Ook is er een klep van het uitlaatemissie systeem vervangen omdat deze was afgebroken.

Heb voorheen Japanse auto's gereden zonder problemen. Dus dit is de eerste maar ook de laatste VW voor mij.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand40.000 km
  
  

, datum: 19 september 2010

Ervaring met auto: Onze Touran is van 2007, aangeschaft als demo met nog maar 600 km op de klok.
Wij rijden al meer dan 20 jaar VW, maar nog nooit zo'n rampenauto als deze gehad!
In de garantieperiode alleen maar kleinigheden, kort na het verstrijken van de garantie begonnen de serieuze problemen! Eerst de Lamdazonde, vervolgens bij een km. stand van slechts 60.000 km de gehele versnellingsbak aan gort (tijdens onze vakantie) de importeur (PON) vergoed slechts een klein gedeelte.
Het afgelopen jaar zijn wij ruim 2100 euro kwijt aan onderhoudskosten en reparatie, en dat voor een auto van nog maar net 3 jaar oud!
Voor ons geen VW meer, diverse revieuws hier onderstrepen ons verhaal!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Jan, datum: 8 maart 2011

Antwoord: Onze Touran is ook van 2007, nieuw gekocht en bij slechts 25000 km de versnellingsbak aan gort. Veel gezeik gehad met de dealer en de importeur. Uiteindelijk na dreigen met stappen is alles onder coulance vergoed en gemaakt bij km stand 35.000. Kort daarna de kettingspanner van mijn distributieriem stuk! Kosten 800 euro! En niet te verhalen bij dealer of importeur. Heb hem elders laten maken tegen een veel betere prijs. Auto loopt nu weer als nieuw! Nu maar afwachten wat er nog meer kapot gaat. Volgende auto wordt in elk geval geen VW meer!

  

, datum: 17 september 2010

Uitvoering2.0 DTI Comfortline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit3 jaar
KM-stand108.000 km
DealerAmes

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 12 september 2010

UitvoeringHighline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand107.000 km
DealerUdenhout

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 28 augustus 2010

Ervaring met auto: Heerlijke soepele motor icm DSG-bak. In gezonde toestand een superauto! Heeft wel regelmatig een flinke griep: Bij 62000 km turbo stuk (grotendeels garantie). Echter auto blijft inhouden bij gasgeven en gaat af en toe horten/stoten/hakken bij optrekken. Oorzaak niet uit te lezen en op advies van PON volgende zaken vervangen: inlaatspuitstuk en verstuivers, bougies, mechatronic DSG. Zou over zijn! Op weg naar huis (3 km) zelfde probleem weer, dus keren en terug naar garage. Niets te vinden, dus op de gok op vakantie en zonder al te veel problemen terug. Dan wordt het steeds erger met schokken en hakken bij de verbranding. Weer ene weekje naar de dokter en nu 2 bobines vervangen. En ja hoor loopt weer als vanouds, als een zonnetje! Nu is het weer een superauto en maar hopen dat hij geen winterdepressie krijgt.

Ervaring met verkoop: Auto gekocht via Henk van Bergen in Roden: 1 van de beste en klantvriendelijkste garages van noord-nederland met goede pijzen en service.

Uitvoering1.4 Tsi Comfortline
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit3 jaar
KM-stand73.000 km
DealerCentury

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 4 augustus 2010

Ervaring met auto: Op zich een fijne auto, ruim, veelzijdig, comfortabel, met een fijne moter en aandrijflijn. Bij een beschaafde rijstijl ook nog redelijk zuinig. Maar oh die betrouwbaarheid, een regelrechte ramp. Inmiddels zijn, zoals bij dit type frequent gesignaleerd, al 3 bobines vervangen, is de regeleenheid van het ESP vervangen (1.800 euro). pakkingen, en nog meer.
Iritant zijn ook de talrijke kleine storingen in de electronica. Na een paar maanden krijgt mijn Touran (60.000 km) weer echt heimwee naar de garage. Volkswagen heeft hier echt een serieus kwaliteits probleem in huis als de reparatiekosten ca. 4 cent p/km bedragen.

Uitvoering2.0 FSI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit5 jaar
KM-stand63.000 km
DealerBeynum

Betrouwbaarheid4
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Trabzon_usagi, datum: 10 augustus 2010

Antwoord: Ik vervang de longlife moterolie altijd bij 15.000 km, dan weet ik zeker dat ik geen problemen krijg. Maar zelf heb ik ook de NOS-sensor vervangen en de radiator. Inderdaad, het vervangen van de onderdelen van een Touran is erg duur.

  

, datum: 16 juli 2010

Ervaring met auto: Als diesel een goede aanrader.

Ervaring met verkoop: Zoals met iedere gebruikte auto, zaten er een paar verborgen schoonheidfoutjes in die perfect onder garantie zijn verholpen.

UitvoeringTrendline 19 Tdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit2 jaar
KM-stand225.700 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor10
  
 
Reactie van: Trabzon_usagi, datum: 10 augustus 2010

Antwoord: Ik vind dat een 1.9TDI (105PK) moter een te weinig vermogen heeft. Als je een touran neemt vind ik dat je een 2.0TDI (140PK) moter moet hebben.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »