14 december 2017
Volkswagen Touran (2003 - 2010)

Forum Volkswagen Touran (2003 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 17 maart 2011

Ervaring met auto: Fantastische lange afstanden auto. De 2 liter diesel in onze auto heeft op lange afstanden een gemiddeld verbruik van ca. 1 op 16 a 1 op 17

UitvoeringHighline 2.0
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit4 jaar
KM-stand102.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: R. Klaassen8, datum: 29 september 2011

Antwoord: Inderdaad fantastisch, vooral als je dat verbruik vergelijkt met dezelfde motor in een Passat. Dan zie je ineens een verbruik van 1 op 22. 1 op 15//16 valt dan ineens in het niet. Vooral als je na een aantal jaar merkt dat de problemen niet worden opgelost, maar steeds erger worden! Dit is vooral het geval bij de VW Touran. Ook de nieuwste Touran, nog maar kort op de markt, heeft al de nodige slachtoffers gemaakt. Pon, Dealers, mogen de arrogantie wel eens inleveren voor het schaamrood op de bekende plaatsen!

  

, datum: 14 maart 2011

Ervaring met auto: Ik heb nu een jaartje een VW touran 1.9 tdi uit 2003. Ik ben er wel tevreden over maar heb een probleem. Dat is dat af en toe de vijf stroef gaat en de 6 de verselling niet pakt. De garage zei dat het iets was met de as in de versellingsbak. Heeft iemand ook wel eens het zelfde probleem gehad?

Uitvoering1.9 Tdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand182.000 km
DealerWaal

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor7
  
 
Reactie van: Bschuurman2, datum: 24 november 2011

Antwoord: Probleem van 5 slecht 6 niet schakelen zit in de bediening bovenop de bak. Schakelkabels verwijderen, deksel met schakelstang van de bak halen schuin houden
en heen en weer schudden of op kloppen. Als het goed is valt er een stukje van een stalenring uit. Als dat zo is, alles weer monteren en het stukje ring weggooien. Bak niet vervangen, daar zit het dus niet in.

  

, datum: 26 januari 2011

Ervaring met auto: Veel mankementen.

Uitvoering1.6 Fsi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit7 jaar
KM-stand120.000 km
DealerBeynum

Betrouwbaarheid3
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 11 december 2010

Ervaring met auto: Wij rijden dagelijks honderden kilometers en hebben niets dan problemen. In mijn wagenpark heb ik vier Tourans.
3 Jaar lang torenhoge kosten en weinig rijplezier. Volgende keer maar weer Mercedes of Audi. Zoveel prijsverschil is er uiteindelijk zeker niet geweest.

Uitvoering1.6
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand125.000 km
DealerVelden

Betrouwbaarheid4
Comfort4
Motor3
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 13 oktober 2010

Ervaring met auto: Mijn touran 2.0 tdi 136 pk van bj 2004. Bij gasgeven gaat hij stotteren en op het gegeven moment bij 140 km p/uur gaat hij in de noodloop, contact uit/aan dan gaat hij weer verder. Ik moet ook steeds koelvloeistof bijvullen, ik zie verder geen lekkage ofzo. Is er iemand die het probleem kan oplossen?

Uitvoering2.0 TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit2 jaar
KM-stand200.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Ron, datum: 17 november 2010

Antwoord: Hallo,

Dit klinkt als een heel erg bekend probleem. Ik heb er ook last van gehad (dezelfde auto, met dezelfde motor).

De garage, een zeer bekwame Duitse VW fanaat (voorheen ook dealer), heeft er echt dagen naar gezocht. Het begon in Januari van dit jaar (2010) met af en toe noodloop en het verlies van ca 1 liter KVS per 7.000km. Nergens was een lekkage te zien en daarom werd mij geadviseerd door te rijden.

Dat kabbelde zo voort tot Augustus. Tijdens de vakantie moest ik ineens 2 liter KVS bijvullen op 2000km. Daarna heb ik de auto naar de garage gebracht. Nog altijd kon men geen lekkage vinden maar toen, weer enkele weken later, het KVS verbruik op 1 liter per 400km was aanbeland en de auto telkens boven de 150 in noodloop sprong adviseerde de garage mij dat het eigenlijk alleen nog maar de koppakking kon zijn, een reparatie, in Duitsland, van zo'n 750 Euro (in NL veel duurder overigens). Om op zeker te gaan hebben we besloten om ook de cilinderkop, die er toch van af moest, te latern controleren. Waarom? De huidige auto's hebben vrijwel allemaal metalen koppakkingen en daaraan kun je nauwelijks of niet meer zien of ze kapot zijn.

Enfin, de cilinderkop bleek dus ook gescheurd te zijn... iets dat wel vaker voorkomt bij de 2.0TDI met 140 PK (vanaf 2005) maar bij ons model eigenlijk nooit.

De totale reparatie kostte uiteindelijk 1800 Euro (inclusief een nieuwe cilinderkop dus) maar het probleem is nu dus wel opgelost.

Ik hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt. Succes!

  

, datum: 13 oktober 2010

Ervaring met auto: Ruimtewonder. Zitpositie zeer fijn, ook voor lange afstand.
Verbruik in de winter 1 op 13,5, komt ook door voorverwarming. 's Zomers is een verbruik op de lange afstand van 1 op 17 gemakkelijk te halen. Mijn auto is ABT gechiptuned naar 170 PK en maakt bij 120 echte kms minder toeren.
Lawaai van achterbanden komt door Conti banden en door minder goede isolering. De motor is ook in gebruik bij Golf, Passat etc. en tot nu toe geen echte klachten van turbo's etc. Moet wel zeggen, dat ik een rustige rijder ben.
Tijdens 1e garantieperiode (2 jr) 3 x CD wisselaar laten vernieuwen. Claxon vernieuwd, aangetast door corrosie.
2e garantie periode: Koppeling maakte bij intrappen pedaal klik geluiden. Schijnt een zuiger te zitten tbv van makkelijker (minder zwaar) bedienen van het pedaal. Alles op garantie gerpareerd. Onlangs is de EGR opnieuw voorzien van pakkingen.

UitvoeringHihgline Business
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand70.000 km
DealerHaas

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 8 oktober 2010

Ervaring met auto: De ene storingsmelding na de andere. Nu weer het ESP lampje, ABS pomp defect. Kosten slechts 1600 euro! Wie heeft er ervaring met deze reparatie?

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit5 jaar
KM-stand89.000 km
DealerA-Point

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor5
  
 
Reactie van: Cengiz6, datum: 2 januari 2014

Antwoord: Bij mij was de ESP plus ABS lampje aan. Bij het uitlezen bleek ABS sensor rechts achter te zijn deze heb ik via eBay UK besteld kosten 14 bp. Vandaag ingezet en was even werk. Wiel er af, kabeltje volgen (zaklamp) zit namelijk achter de schijfrem zeg maar. Zit vast met 1 inbusschroef, deze draai je simpel los. Bij mij zat het redelijk vast. Nadat de schroef eruit was roest en zo, dus ff inspuiten wd40 dan met schroevendraaier heen en weer blijven wrikken.
Als het eenmaal beetje met de schroevendraaier erachter kunt, heen en weer en trekken zit namelijk vrij vast maar aanhouder wint.
Eenmaal eruit nieuwe erin ging bij mij ook niet makkelijk. Gat ff schoon maken en ik heb het ook met remreiniger bespoten en ff afblazen indien mogelijk. Ik heb eerst gekeken waar het klemde en dat met een klein stukje schuur papier bijgewerkt en ingesmeerd met wat vet. Dan rustig met een kunststof hamertje ingetikt nadat de voorste gedeelte door was ging het simpel dan is er wat beweging nu moet je de inbus schroef erbij pakken en kijken of het er recht voor zit zo ja komt de klem gedeelte en kun je de sensor verder intikken. Schroef vast draaien stekker er weer in en kabel terug in de klemmen. Als je de auto start branden de lampen nog even een paar meter rijden +/- 100 meter. Het ging bij mij om een VW Touran 1.6

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »