11 december 2017
Volkswagen Touran (2003 - 2010)

Forum Volkswagen Touran (2003 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 22 juni 2011

Ervaring met auto: Na aankoop ging kort daarna de ABS defect. Dat is een kostbaar verhaal. Kortom: bijna 2700 euro lichter. Eigen garage kon het defect zelf niet oplossen vanwege complexe software die alleen bij de VW-dealer kon worden opgelost. VW-dealers houden de software angstvallig voor zichzelf.
Bandengeluid is wel aanwezig jegens de org. Continental serie, maar niet echt hinderlijk. Auto heeft mij inmiddels ruim 46000 km verder vervoerd, met toch wel de nodige luxe van comfort. Ruimte, stuureigenschappen, hoge zit, hoge instap komen het comfort ten goede.

UitvoeringAthene Aut.6 DSG
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit2 jaar
KM-stand176.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor8
  
  

, datum: 20 juni 2011

Ervaring met auto: Niet kopen! Je betaalt een hoop geld voor een nieuwe VW, maar na 2 a 3 jaar begint de ellende. En als je dan bij de dealer komt hoef je echt niet op sevice of coulance of i.d. te rekenen.

Uitvoering1.6 Basis
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit7 jaar
KM-stand171.000 km
DealerVelden

Betrouwbaarheid4
Comfort3
Motor6
  
 
Reactie van: Skruk, datum: 12 december 2011

Antwoord: Inderdaad, lampjes aan de lopende band kapot als je ze bij de dealer laat vervangen. Doe het zelf en ze gaan opeens veeeeel langer mee!

  

, datum: 6 juni 2011

Ervaring met auto: Helaas, we waren heel blij met de Touran (veel ruimte, fijne auto). Onderhoud is duur (800 euro voor een beurt is niet ongebruikelijk), maar dan denk je wat te hebben. Opeens begeeft de versnellingsbak het en daarmee ook het vliegwiel en de koppelingsplaten. Kosten reparatie 4.600 euro! Volgens de dealer is het 'Volkswagen onwaardig'. Het hoort niet, maar ja, dikke pech voor ons.

Zijn er meer mensen die met dit probleem kampen en die bij Volkswagen tegen een muur oplopen?

UitvoeringTrendline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit4 jaar
KM-stand190.000 km
DealerPouw

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor7
  
 
Reactie van: R. Leibbrand3, datum: 6 september 2011

Antwoord: Onderhoud van deze auto moet je niet bij de dealer doen, die proberen over jouw rug het bedrijf draaiende te houden, ik heb hier ervaring mee bij Kamsteeg (wat een tuig), kom nu bij een regulier autobedrijf in Leiden. Dit scheelt 75% in de kosten qua onderhoud.

 
Reactie van: Mickeyp, datum: 21 februari 2012

Antwoord: Bij ons ging de versnellingsbak van de Golf Vvariant 19 TDI ook stuk, net 2 weken buiten de garantie en 92.000km op de klok. Laten repareren met coulance en 3750 euro zelf bij betaald.
Na plaatsen van de bak bleek dat de motor ook vervangen moest worden, ze hadden over het hoofd gezien dat er een motorsteun was afgebroken totaal 11000 euro na coulange hebben wij zelf 6000 euro moeten betalen.
In garantie is er tevens 3 maal een nieuw stuurhuis onder gegaan en nog wat storingen her en der. ik kan het echt niet begrijpen dat deze auto zo onoemelijk veel storingen heeft, altijd is er wel wat en niet te vergeten kost het altijd bakken geld.
Ik ben eigenlijk nog niet dikwijls onder de 1000 euro klaar geweest, het lijkt wel of het gewoon geld MOET kosten bij de VW dealer.

 
Reactie van: M. Halderen, datum: 18 november 2015

Antwoord: Ik heb een Cross met 1.4 TSI met BMY motor. Al een paar weken een raar knarsend geluid in de vernellingsbak als deze in z'n vrij staat. Zodra je de koppeling intrapt is het geluid weg.

Toevallig 2 weken geleden geen koppelingpedaal meer. Bij de garage nieuwe koppeling, drukgroep, vliegwiel, enz. Kosten 1.000 euro. Volgens de garage nieuwe olie en een speciale tube met pasta erin en dan moet het probleem zich vanzelf oplossen... Nee dus, het wordt steeds erger. Na proefrit... versleten versnellingsbak. Kosten 800 euro ruilbak met 1/2 jaar garantie.

  

, datum: 10 mei 2011

Ervaring met auto: Perfecte auto, heb inmiddels de 3e Touran besteld.

UitvoeringHighline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit5 jaar
KM-stand113.000 km
DealerHaas

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: R. Klaassen8, datum: 29 september 2011

Antwoord: Heel fijn, maar dit is echt een uitzondering of snelle inruil. Dealers geven meestal aan dat je met problemen een uitzondering bent, maar ik weet inmiddels beter. Helaas van een koude kermis thuis en nooit meer een VW (Touran). Deutsche grundlichkeit? Das war einmahl.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 27 april 2011

Ervaring met auto: Het is een ruimte-auto, dat wel. Maar al snel een kapoote turbo, een achterklep die soms weigert open te gaan. Een CD-speler die het niet meer doet. Een haperende boordcomputer en nog wat kleinere irritaties: Kijk even verder....

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): VW dealers/onderdelen zijn veel te duur in verhouding tot resultaat. Nu bij een Vakgarage in de buurt. Dat gaat goed.

UitvoeringTrendline 1.9 Diesel
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit3 jaar
KM-stand230.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort5
Motor5
  
  

, datum: 7 april 2011

Ervaring met auto: Problemen gehad met turbo. Nu met versnellingsbak defect.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit3 jaar
KM-stand230.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 30 maart 2011

Ervaring met auto: Ik dacht aan deze wagen een probleemloze auto te hebben. Gekocht met km 30.000 (bij dealer met pas) echter bij 109.000 km motor total loss (ingesleten krukas). Kostenraming 5.800 euro! Ik verwacht dat een motor 250.000 km meegaat. Sloopmotor gekocht voor 1.750 euro en door dealer ingebouwd voor een zelfde bedrag. Motor was altijd door dealer onderhouden!

UitvoeringTrendline 1.6 FSI Au
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit5 jaar
KM-stand112.000 km
DealerArena

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Niwaslen, datum: 14 september 2011

Antwoord: Een huidige motor gaat geen 250.000 km meer mee, of je moet al veel geluk hebben! Met de oudere klassieke diesels ging dit wel.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »