18 oktober 2017
Volkswagen Touran (2003 - 2010)

Forum Volkswagen Touran (2003 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 18 augustus 2017

Ervaring met auto: Zeer fijne reisauto met veel bagageruimte. Icm de DSG-automaat heerlijk relaxed rijden.

Onlangs storing in de DSG mechatronica maar deze is perfect verholpen door de DSG-dokter uit Varsseveld (TVS-engineering)


Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit5 jaar

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 19 juli 2017

Ervaring met auto: Zou zelf wat onderhoud willen doen, maar kan niet eens het luchtfilter verwisselen. Niets te vinden op internet, wel hoe je bougies moet/kan vervangen. Ga ik niet eens aan beginnen een leek kan meer kapot maken dan me lief is. Iemand een idee of er filmpjes zijn hoe ik wel wat aan zelf onderhoud kan uitvoeren? Het is een Highline 1.6 FSI uit 2003

UitvoeringHighline 1.6 FSI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit3 jaar
KM-stand1.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 7 augustus 2016

Ervaring met auto: Alle sensoren zijn inmiddels zo'n beetje vervangen, twee maal daarvan gaf de sensor een terechte melding, alle andere keren voor niets stil gestaan omdat alleen de sensor kapot was. Afgelopen weken met vakantie oliedruk sensor kapot, die gaf aan meteen stoppen. Daarna versnellingsbak kapot. Auto afgesleept, bleek alleen de sensor kapot van de oliedruk. De as en tandwiel van de zesde versnelling waren wel kapot maar had niets met de storing te maken. Accu verschillende maal al moeten vervangen, monteurs kunnen niet vinden waarom deze iedere keer kapot gaat, lijkt een soort overspanning te krijgen en dan is de accu plots leeg met als gevolg dat de accu kapot gaat.

Het bekende ratelen doet die ook bij mijn auto al jaren, het lampje van de NOX sensor brand ook al jaren, die wordt bij iedere beurt even schoongemaakt en dan kan die er weer een week of twee tegenaan voordat die weer aangaat, heeft verder geen invloed op verbruik of mengsel (is gemeten).

Al met al begint de Touran onbetrouwbaar te worden helaas. Onderdelen zijn prijzig maar dat is bij VW nu eenmaal zo. De recente reparatie was een hele dure en eerder is de hele drukgroep en koppeling vervangen. Die was ook zeer prijzig. Maar als die rijd rijd die heerlijk en kun je er met gemak een hele afstand mee afleggen.

Uitvoering1.6 FSI Trendline
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit8 jaar
KM-stand214.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor5
  
  

, datum: 1 juni 2016

Ervaring met auto: Ben er heel tevreden over, enkel zijn de onderdelen soms nogal duur (balansassen vervangen bijvoorbeeld, 1600 euro).

Uitvoering2.0 TDI DSG
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit11 jaar
KM-stand282.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 19 januari 2016

Ervaring met auto: Overbrenging van versnelingspook recent kapot. Heb auto gekocht bij POUW Deventer (gekeurd op 230 punten...das AUTO!!!) dus niet. Meteen na aflevering ging turbo sensor al lampje branden. Hadden ze zo gefikst. Gewoon uitgezet dus. Nu last van. Distributieriem moest ook vernieuwd. Had ik moeten weten, zeiden ze!


Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand190.000 km
DealerPouw

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor5
  
  

, datum: 21 december 2015

Ervaring met auto: De auto in 2012 aangeschaft. Dit is tot nu toe vervangen of kapotgegaan:

1 Turbo 1100 eur
2 Computer 900 eur
3 lagers l+v voor veerpoot 500 eur
4 achterschokbrekers 250 eur
5 koppeling en vliegwiel 1000 eur
6 regelunit ruitenwissers voor 250 eur
7 Remschijven achter 200 eur

En dan nog een keer of 5 naar de garage voor trillingen achterin de auto 200 eur. Natuurlijk zitten er ook slijtage onderdelen bij maar las ik de kosten optel kom ik tot zo'n 4000 eur over een periode van 2 jaar. Dat vindt ik wel erg veel geld. Voor mij dus nooit een VW weer, volgende wordt een Toyota.

Ervaring met verkoop: Auto had aal een aantal dingen die niet goed waren. Maar als leek mag je er toch vanuit gaan dat een auto goed is.

UitvoeringTrendline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit2 jaar
KM-stand210.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort6
Motor3
  
  

, datum: 9 februari 2015

Ervaring met auto: Inmiddels alle lampen vervangen en diverse lampen al voor de 3e keer.
Motor viel steeds in de noodloop. Dealer kreeg hem niet gerepareerd en wilde de duurste reparaties uitvoeren, zonder dat ze wisten wat de oorzaak was (gasklephuis). Uiteindelijk bij een merkloze garage de luchtinlaat ingespoten met een spuitbusje. Een slepend probleem werd daarmee opgelost. (dit is een levensgevaarlijke storing i.v.m. caravan rijden in de bergen. Stel je voor. Mij overkwam dit op een smalle bergpas). PON stuurt je naar de dealer die hem niet kan repareren. Verder een fijne reisauto alhoewel deze week een motorstoringslampje ging branden. Uitlaatsysteem? Moet weer terug naar de garage. Pas voor de 35e keer.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Snap niet dat VW PON hiertegen niets onderneemt en de klant gewoon maar laat doorsukkelen, terwijl dit soms tot levensgevaarlijke situaties heeft geleid.

Uitvoering2.0 FSI
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit4 jaar
KM-stand150.000 km
DealerMossel

Betrouwbaarheid3
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Skichouh, datum: 26 november 2015

Antwoord: Motor lampje brandt, wat zal het zijn?

 
Reactie van: Sjoukjedodde, datum: 1 december 2015

Antwoord: Dit deed hij ook bij ons, in boekje staat uitlaat gassen laten controleren. O ja nee dus hadden we door gereden was de moter in de soep gereden. Voor de tweede keer in 4 jaar tijd een nieuwe distributieketting? Is dit normaal?
Touran van 2007 beste trek auto van het jaar.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »