17 oktober 2017
Daihatsu Cuore (2003 - 2007)

Forum Daihatsu Cuore (2003 - 2007)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 27 augustus 2017

Ervaring met auto: Pluspunten:

1. Zeer geschikt voor lange mensen, want ongelofelijk veel beenruimte. Zelfs meer beenruimte dan in veel grotere auto's. De eerste auto waarbij ik (1 meter 86 lang) de bestuurdersstoel zelfs iets naar voren moet zetten. Ook achterin veel beenruimte.

2. Bij zuinig rijgedrag is zelfs bij een automaat een verbruik mogelijk van 1:20 (in de zomer) respectievelijk 1:18 (in de winter).

3. Een pluspunt is de grote hoeveelheid glas: je hebt een bijna panoramisch uitzicht, waardoor de Cuore erg geschikt is voor toeristische uitstapjes.

4. Ondanks zijn 14 dienstjaren is hij nog geheel roestvrij. De enige makke die ik er tot nu toe mee heb gehad, in een jaar tijd met 25.000 gereden kilometers, is een aluminium sierschildje dat op de motor zit en dat deels had losgelaten bij de bevestigingen, waardoor er af en toe een raspend geluid ontstond. De garage heeft dat kunnen vastzetten met bredere ringetjes onder de bevestigingsboutjes.

Minpunten:

1. Het is wel basisvervoer, want de motor is niet krachtig en maakt vrij veel herrie, zoals bij alle driepitters.

2. Het interieur is goedkoop plastic en er zitten standaard geen luxe-extranulls in. De enige luxe bestaat uit de aanwezigheid van twee airbags. De opbergbakjes in de portieren zijn te smal en hebben te lage randen.

3. Met twee volwassenen op de achterbank, heeft hij moeite met drempels. Maar dat kan ook komen door de wat grotere wielen die de vorige eigenaar eronder heeft laten zetten.

Tips:

1. Het rijcomfort neemt aanzienlijk toe, als er goede banden onder zitten. Eerst zaten er Chinese rotzooibanden onder die wel van hout leken te zijn, zo hard was het rubber. Gevolg: je werd compleet door elkaar geschud op enigszins hobbelig plaveisel. Na vervanging door goede vierseizoenenbanden van Goodyear, rijdt het veel comfortabeler, geveerder en soepeler.

2. Ook een aanrader is het vervangen van de olie van de automatische versnellingsbak (mijn Cuore is een automaat): die bleek zeer zwaar vervuild te zijn. Pas na een paar keer transmissie-olie aftappen en vervangen was die weer schoon genoeg.

Conclusie:

Kortom: simpele, maar betrouwbare en degelijke techniek en een goede roestbescherming. Zuinig in gebruik, verzekering, belasting en onderhoud.

Basisvervoer voor lange mensen. Fijn tweede autootje, of zelfs prima enige autootje voor mensen met een smalle beurs.

UitvoeringTokyo
Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand147.500 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 25 februari 2016

Ervaring met auto: -Zeer betrouwbare auto
-Lage onderhoudskosten
-Veel beenruimte achterin!
-Fel voor een 1.0 12v
-Zuinig

Mijn 3e autotje die ik nu 3,5 jaar heb. Hiervoor 2 Opel Corsa GSI's gehad. Maar ik wou zuiniger rijden.

Enige minpunt aan de auto is wellicht de wegligging in bochten en bij nat weer, dan heb je heel weinig grip, dit omdat de heel licht is en smalle bandjes heeft.

Verder echt een super autootje.


Bouwjaar2003
In bezit3 jaar
KM-stand181.500 km

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor8
  
  

, datum: 27 december 2015

Ervaring met auto: IK heb een Daihatsu Cuore Kyoto 2004 heden vanaf 1993 ben ik Daihatsu Cuore gaan rijden. Deze auto heeft mijn stoutste verwachtingen over troffen ik rijd mijn Cuore Kyoto nu reeds 5 jaar land vanaf 36.000 Km en heb mijn uitlaat distibutie en meerdere zaken vervangen en kwam op 32 euro de maand onderhoud uit daarbij komende dat mij Kyoto altijd keurig netjes 4 leter op de 100 Km rijdt dus 1 op 25 km. Ik zou degene nog willen uitdagen die mijn prestaties en uiterst positive onderhouds kosten kunnen verbeteren. In een woord de Cuore Kyoto vind ik GEWELDIG.


Bouwjaar2003
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 11 september 2014

Ervaring met auto: Ik heb een Cuore uit 2007 en rijd varierend 1:20 / 1:22. Ik rijd in de week ongeveer 700 km, dat is 600 km snelweg en 100 in de stad dus het kan wel. Mijn ervaring is wel dat bandenspanning en bandenkeus ook van groot belang is. Ik had eerst barum banden hiermee haalde ik net 1:18/19 nu rijd ik energiezuinige banden (energielabel B), dus dat heeft er ook veel mee te maken en je rijstijl.


Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 3 augustus 2014

Ervaring met auto: Heb een Cuore uit 2004.
Voor: Fijne auto, ruim voor pasagiers, ruim voor bagage als ik de bank neerklap. Rijdt als veel grotere auto (had eerst een Passat diesel)
Tegen: verbruik 1:18, met airco: 1:16
Die verhalen over 1:23 zijn volgens mij gewoon onzin.


Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Orbea_oficina, datum: 27 december 2015

Antwoord: Dat is dus niet waar vind ik, heb een Kyoto en scoort 4 liter op 100 rijden dus 1 op 25 dat doet mijn karretje al sinds jaar en nacht.

  

, datum: 12 april 2014

Ervaring met auto: Verrassend veel ruimte, niet alleen voorin maar ook achterin. Normaal zit ik vaak met mijn hoofd tegen de hemel als ik ergens achterin meerijd, maar in de Cuore een zee aan ruimte, ook voor je benen. Zeer zuinig, gemiddeld 1:18,5 met bijna altijd 2 a 3 personen erin en als het nodig is de airco aan (50% binnenwegen, 50% snelwegen).
Op alleen binnenwegen is 'ie het zuinigst! Wegenbelasting slechts 15 euro per maand en verzekering (WA) 9,75 per maand! Das wel even andere koek dan bij grotere auto's. Je hebt echt niet het idee dat je in een mini auto rijdt. Integendeel. Topkarretje! Zeer wendbaar en overal wel een parkeerplekje voor te vinden. Wij hebben deze Cuore erbij als tweede auto (naast een Laguna Break), maar als 'ie vrij is pak ik altijd de Cuore!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): We hebben de auto nog maar een krap half jaar, en gekocht met APK en een onderhoudsbeurt dus nog geen onderhoud laten plegen.

UitvoeringTokyo
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand116.500 km

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor9
  
  

, datum: 12 april 2013

Ervaring met auto: Heb de auto sinds kort en heb met een halve tank 280 km gereden. Met een volle tank zou dit 560 km zijn.

560km / 35 liter = 1 op 16

Ik ben een zeer zuinige rijder en snap dit verbruik niet. Daarnaast rijd ik gecombineerd 70 km per dag, waarvan 40 snelweg en 30 provinciale weg.

Halen jullie met 1 volle tank de 700 km?
(35 liter x 20 km)

Zijn er gebreken aan een Cuore die de zuinigheid kunnen beinvloeden?

UitvoeringOsaka
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand69.500 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor5
  
 
Reactie van: Orthesebouw, datum: 12 mei 2013

Antwoord: Nee, het is gewoon geen snelwegauto (eigen ervaring) de motor moet dan relatief hard werken waardoor het gebruik toeneemt. Tot ongeveer 100 km/h verbruikt de Cuore minder dan grotere auto's. Daarboven is een B-segment auto ongeveer even zuinig.

 
Reactie van: Jeroendemol, datum: 24 september 2013

Antwoord: Dit is niet helemaal waar. Ik heb zelf ook een Cuore en ik rijd er gemiddeld 1:20 mee (5bak). 1:21 is ook wel haalbaar.
De Charade van mijn vrouw heeft een 1.0 3 cyl met carburateur die haalt op de snelweg 1:25 en gemiddeld 1:18 (4bak).

Mijn advies is: houd de bandjes hard, wat dat scheelt echt enorm veel.

 
 
« 1 2 3 4 5 »