30 mei 2014

Intersect by Lexus

Op bezoek bij Mr. L.

Diversen | De geheimzinnige Mr. L. stuurde een uitnodiging voor een lunch. Mr. L. woont in Tokyo, Japan en wel in de exclusieve wijk Omotesando. Dit is waar de gegoede Japanners en de echte trendsetters samenkomen. "L" zet zijn uitnodiging kracht bij door te beweren dezelfde voorliefde voor luxe en lekker eten te hebben als de Autozine-redacteur. Een onweerstaanbare uitnodiging dus...
 

Mr. L. woont in een modern gebouw met wanden van glas met daar achter patronen van hout. Mr. L. is op zijn zachtst gezegd gastvrij, want de voordeur staat wagenwijd open. En omdat Mr. L. klaarblijkelijk regelmatig bezoekers ontvangt, wacht een hostess al bij de deur. Ze laat weten dat de gastheer nog even op zich laat wachten. De lobby heeft een grote bar en de hostess biedt meteen een drankje aan.

Al snel valt iets op aan deze lobby. Er woont hier overduidelijk een autoliefhebber! Het begint met subtiele hints. De patronen in het hout achter het glas komen exact overeen met het patroon van de grille van een Lexus. En de vloeiende lijnen boven de bar zijn die van de neus van een Lexus.

En de bank... die is met hetzelfde leder bekleed als de stoelen van een Lexus! Een wand langs de trap naar de bovenverdieping is bekleed met wit geschilderde auto-onderdelen (zie panoramafoto) en die zijn overduidelijk afkomstig zijn van modellen van Lexus. Het is duidelijk: de "L" in Mr. L. staat voor "Lexus".

Intersect by Lexus

Het betreft hier dan ook geen woning, maar "Intersect by Lexus". "Intersect by Lexus" is echter geen garage, geen showroom, geen proefrittencentrum en geen museum. Er worden hier geen auto's verkocht. Er zijn zelfs geen verkopers, geen brochures en geen prijslijsten te vinden.

Wat "Intersect by Lexus" wel is, is een restaurant dat het gevoel van luxe dat hoort bij Lexus op de bezoeker wil overbrengen. Dat gevoel begint met de aankleding. Door dezelfde stijl, materialen en patronen te gebruiken als in de automobielen van Lexus, ontstaat als vanzelf een exclusieve sfeer.

In het twee verdiepingen tellende gebouw staat welgeteld één auto. Dit betreft iedere paar maanden een ander model. Veelal toont "Intersect by Lexus" conceptcars, maar voor deze gelegenheid staat Lexus' nieuwste racewagen in de schijnwerpers. De "RC F GT3" werd kort geleden nog op de Autosalon van Genève aan het grote publiek getoond. In 2015 zal deze ruim 540 pk sterke versie van de "RC F" deelnemen aan races in zowel Japan als Europa.

Lexus houdt zich pas sinds kort bezig met autosport en doet dat om meer naamsbekendheid te krijgen. Lexus is namelijk ooit ontstaan als luxemerk van Toyota voor de Amerikaanse markt. Pas later kwam Lexus ook naar Europa. In thuisland Japan is Lexus zelfs nog relatief onbekend. Terwijl "Intersect by Lexus" de chique kant van het merk belicht, leggen de komende races de nadruk op de sportieve inslag van het merk.

Restaurant

Het restaurant op de bovenverdieping heeft meer weg van een intieme huiskamer dan van een eetgelegenheid. De kunstwerken in deze huiskamer zijn gemaakt door jonge Japanse kunstenaars en in de wandrekken staan boeken over reizen, fotografie en levenskunst.

De maaltijden zijn "ontworpen" door de gerenomeerde Japanse topkok Daichi Tajima en worden bij "Intersect by Lexus" bereid door chefs die door Tajima persoonlijk zijn geselecteerd.

Als het om eten gaat ligt de lat in Tokyo hoog, maar de lunch bij "Intersect by Lexus" is werkelijk van uitzonderlijke kwaliteit! Veel bezoekers zijn zich er niet van bewust dat ze bij een autofabikant op bezoek zijn. Zij kiezen dit restaurant simpelweg vanwege de sfeer de kwaliteit van het eten.

Pas later realiseren zij zich dat ze van het "Lexus-gevoel" hebben mogen proeven en dat is precies zoals Lexus het bedoeld heeft. Wie zelf ook wil proeven, is van harte welkom. "Intersect by Lexus" is dagelijks geopend van 11 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds (reserveren gewenst, maar niet noodzakelijk).

Een laatste tip: bezoek het toilet, ook als de natuur nog niet roept. Dit met modelautootjes gedocereerde toilet is zonder twijfel het mooiste in heel Tokyo!

Conclusie

Een auto kopen lijkt eenvoudig. De koper oriënteert zich op Internet, maakt één of meerdere proefritten en doet een aankoop. Maar wat Lexus betreft komt daar nog een stap voor. De eerste stap is namelijk: ervaar het gevoel dat bij een merk hoort. En dat is precies het doel van "Intersect by Lexus": in een ongedwongen sfeer het gevoel van Lexus ervaren, zonder de drang van verkopers of proefritten.

In een restaurant dat de exclusiviteit en kwaliteit ademt die bij Lexus horen, kunnen de bezoekers letterlijk en figuurlijk de smaak van Lexus proeven. Wat Autozine betreft, slaagt Lexus in deze opzet. Ook de reacties van de bezoekers zijn positief en daarom zal "Intersect by Lexus" binnenkort ook in Dubai en New York openen.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!