23 juni 2010
Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Chevrolet lanceert Spark BiFuel

23 juni 2010 | Door de samenwerking tussen Chevrolet en BRC, een Italiaanse leverancier van LPG-uitrustingen, lanceert Chevrolet Nederland nu de Spark BiFuel. De Spark 'BiFuel' is gebaseerd op de Spark 1.0 LS en voorzien van een BRC fase 2 LPG-installatie. De nieuwe Spark 'BiFuel' versie heeft een CO2-uitstoot van 110 g/km (benzineversie 119 g/km).

De Spark wordt vanaf de fabriek standaard voorzien van een motor die is voorbereid op een LPG-installatie; hij beschikt over een speciale cilinderkop en geharde zuigers en veren. Daardoor is deze moderne krachtbron geschikt om voorzien te worden van de geavanceerde LPG-installatie.

Het dashboard is voorzien van een schakelaar voor de benzine/LPG-omschakeling en duidelijke LEDs voor aanduiding van de tankinhoud van de LPG-tank. Deze heeft een inhoud van 31 liter en is gemonteerd in de kofferbank op de plek waar normaal gesproken ruimte is voor een reserveband. Hierdoor gaat er geen bagageruimte verloren. De LPG vulaansluiting bevindt zich achter de brandstofklep.

Chevrolet Spark

De Spark BiFuel heeft een uitstoot van minder dan 110 g/km, waardoor er geen BPM-toeslag is. Daarnaast hoeft voor de Spark geen wegenbelasting te worden betaald en bij zakelijk gebruik wordt er een bijtelling van slechts 14% berekend. Het omslagpunt van de Spark 'BiFuel', vergeleken met de benzineversie, wordt al bij 1.000 kilometer per jaar bereikt.

Voor alle LPG-versies blijft, zoals dat ook steeds in het verleden het geval was, de fabrieksgarantie van drie jaar of 100.000 kilometer van kracht. De Spark BiFuel is met onmiddellijke ingang leverbaar bij de Chevrolet-dealer en kost € 10,995.