26 april 2010
Fiat Punto

Fiat Punto

Fiat Punto nu met MultiJet II motor

26 april 2010 | Fiat introduceert twee Punto-modellen waarover geen BPM en wegenbelasting betaald hoeft te worden. Vanwege de zuinige 1.3 MultiJet 85 viercilindermotor vallen ook deze compacte middenklassers in de 14% bijtelingsklasse. De compacte viercilinder euro5 dieselmotor is voorzien van roetfilter én van de tweede generatie MultiJet techniek.

MultiJet II biedt een meer accurate verbranding waardoor verbruik en emissie afnemen. Dit wordt bereikt door middel van een 'common rail injector' die de brandstofinspuiting in de verbrandingskamer regelt en zorgt voor een verlaging van het brandstofverbruik, CO2-emissies èn NOx-uitstoot (tot 30%).

Eveneens met het oog op een lager verbruik en lagere emissies, is de 1.3 16v MultiJet 85 voorzien van een start-stop systeem. Hierdoor wordt de motor automatisch uitgeschakeld bij stilstand en bij vertrek automatisch weer gestart (bijvoorbeeld bij stoplichten). Mede dankzij dit systeem rijden deze Punto's gemiddeld 1 op 27,8 (3,6 l/100km) en hebben ze een gemiddelde CO2-uitstoot van 95 g/km. Met een volle tank kan 1.250 kilometer afgelegd worden.

Fiat Punto

Standaard is de auto onder meer voorzien van airconditioning, zeven airbags (waaronder knie- en gordijn), elektrisch bedienbare buitenspiegels én ramen voor, cruise control en centrale portiervergrendeling met afstandsbediening.

De Fiat Punto Evo 1.3 16v MultiJet 85 is per direct bestelbaar vanaf € 15.395.

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!