8 maart 2010
Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta vanaf 23.950 euro

8 maart 2010 | De Giulietta is de nieuwe vijfdeurs hatchback van Alfa Romeo. De modelnaam is een eerbetoon aan de Giulietta die in de jaren vijftig tot de verbeelding sprak. De Giulietta wordt leverbaar met drie benzine en twee dieselmotoren, in twee versies: Progression en Distinctive en met twee zorgvuldig samengestelde pakketten (Sport Pack en Premium Pack). Het topmodel is louter leverbaar als QV, Quadrifoglio Verde. De Alfa Romeo Giulietta is per direct bestelbaar bij de Nederlandse dealers vanaf € 23.950 voor de 120 pk sterke 1.4 Turbo.

De 170 pk sterke MultiAir variant – de 1.4 Turbo MultiAir - kan besteld worden vanaf € 26.950. Het topmodel, de Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde met de 235 pk sterke 1750 TBi motor vanaf € 32.950. Dieselen kan vanaf € 27.450 voor de 105 pk 1.6 JTDM. De 170 pk sterke JTDM is te bestellen vanaf € 32.450.

Alfa Romeo Giulietta

Alle motoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak, afkomstig van de drie-assige transmissiefamilie, die hoge maximum koppel waarden aan kan. Daarnaast worden de MultiAir- en 170 pk 2.0 JTDM -motoren ook leverbaar met een versnellingsbak met dubbele koppeling.

Dynamiek en comfort kunnen worden aangepast aan de specifieke wensen van de bestuurder dankzij de Alfa DNA selector, een systeem dat het weggedrag van de auto aanpast aan de wegcondities en de rijstijl. Met de selector kan worden gekozen uit drie functies: Dynamic, Normal en All Weather. De technologie is standaard op alle modellen en functioneert op basis van parameters voor de motor, de versnellingsbak, het stuursysteem en het Q2 elektronisch differentieel, in aanvulling op het Vehicle Dynamic Control systeem (VDC).

Alfa Romeo Giulietta

Dankzij de vorm van de zijruiten lijkt het zijprofiel van de Alfa Romeo Giulietta op dat van een coupé, mede door de verborgen deurgrepen achter. De vouwen op de zijkanten doen de auto langer lijken en accentueren de hoekige vorm van de carrosserie. De achterkant van de auto is gespierd en ook hier hebben de vernieuwende achterlichten LED-technologie. De kofferruimte is 350 liter groot. De nieuwe Alfa is 4,35 meter lang, 1,46 meter hoog en 1,80 meter breed, terwijl de wielbasis 2,63 meter is.

Dominant in het interieur is de lichte kleurstelling. De stijlvorm van het dashboard is horizontaal uitgevoerd. De belangrijkste klokken zijn centraal gegroepeerd in het dashboard en hebben hetzelfde ontwerp als in de Alfa Romeo 8C Competizione. De rijder kan het navigatiesysteem met pop-up display of de parameters bekijken zonder zijn blik op de weg te verliezen. In het interieur zijn diverse open opbergvakken: vóór de pook, op de middenconsole en in de deurpanelen. Ook zijn er afsluitbare opbergvakken, afhankelijk van de gekozen versie, bovenop het dashboard, het dashboardkastje met koeling en in de armsteunen voor en achter.