23 februari 2010
 

Ford

Vijf primeurs bij Ford in Geneve

23 februari 2010 | De nieuwe generatie Ford Focus maakt zijn Europese debuut op de aankomende autosalon van Genève op 4 maart, kort na de wereldpremière op de North American International Auto Show afgelopen januari. Voor Europese klanten wordt dit de eerste kennismaking met de auto die de aanvoerder is van het geheel nieuwe C-platform van Ford waarop wereldwijd in totaal 10 verschillende modellen gaan worden gebouwd. Naast de nieuwe generatie Focus zullen ook de productieversies van de nieuwe C-MAX en Grand C-MAX te zien zijn, waarvan vorig jaar op de autobeurs in Frankfurt een voorproefje werd vertoond. Verder kondigt Ford nieuwe technologische verbeteringen aan voor de Ford Kuga en de Mondeo, en worden extra opties onthuld voor de nieuwe S-MAX en Galaxy.

Debuut voor productieversies van nieuwe C-MAX en Grand C-MAX De nieuwe Ford C-MAX en Grand C-MAX, die later dit jaar op de markt komen, vormen twee van de belangrijkste attracties van Ford op de autosalon van Genève. Kopers van een MPV van Ford in het C-segment kunnen voor het eerst kiezen uit de nieuwe 5-zits C-MAX en de opvallende nieuwe 7-zits Grand C-MAX, met dubbele schuifdeuren en een stoelontwerp dat voor extra ruimte en flexibiliteit zorgt. Het interieur van de 5-zits C-MAX wordt in Genève voor het eerst onthuld.

Ford

De vloeiende, naar achter aflopende daklijn van de C-MAX doet denken aan een coupé, en toch is de C-MAX net zo comfortabel en praktisch als voorheen. De 7-zitter heeft een hogere daklijn en smallere stijlen, zodat de royale binnenruimte en het goede zicht rondom beter tot hun recht komen.

De bedieningselementen in de nieuwe C-MAX maken deel uit van het nieuwste HMI-systeem (Human Machine Interface) van Ford. Belangrijke elementen van deze technologie zijn vijfwegschakelaars op het stuurwiel voor de bediening van de twee belangrijkste displays in de auto: een display in het instrumentencluster en een tweede display hoog in de middenconsole.

Ford

De C-MAX biedt keus uit diverse motoren met een lage CO2-uitstoot, waaronder de nieuwe 1.6-liter Ford EcoBoost-benzinemotor en vernieuwde 1.6- en 2.0-liter Duratorq TDCi-dieselmotoren.

De Kuga krijgt een nieuwe motor. De vernieuwde 163 pk sterke uitvoering van de beproefde 2.0-liter Duratorq TDCi-dieselmotor van Ford heeft een CO2-uitstoot van 159 g/km in de AWD-modellen (All Wheel Drive) met handmatige transmissie (6 procent minder dan de vorige motor met 136 pk). De nieuwe PowerShift automaat zorgt voor een CO2-uitstoot van 179 g/km bij de 140 en 163 pk sterke AWD-diesels met automatische transmissie.

Ford

Met de nieuwe 163 pk motor levert de Kuga 20 procent meer piekvermogen, waardoor de topsnelheid is toegenomen van 180 naar 195 km/u en de acceleratietijd van 0-100 km/u is teruggebracht van 10,7 naar 9,6 seconden. Bovendien voldoet de Kuga aan de nieuwste Euro V-emissienormen.

De Ford Mondeo heeft nu een lager brandstofverbruik en een lagere uitstoot, terwijl het prestatieniveau hoger is vanwege de nieuwe EcoBoost-benzinemotor met directe inspuiting en turbo en de vernieuwde Duratorq TDCi-dieselmotoren.

Ford

De Mondeo kan worden uitgerust met de geheel nieuwe 2.0-liter Ford EcoBoost SCTi-benzinemotor met turbo en een vermogen van 203 pk, of een van de aanzienlijk vernieuwde, EuroV 2.0-liter Duratorq TDCi-dieselmotoren, met een vermogen van 115 pk, 140 pk of 163 pk.

De soepele Ford PowerShift automatische zesversnellingsbak met dubbele koppeling is voor de Mondeo de standaardtransmissie bij de 2.0-liter EcoBoost-benzinemotor en is als optie verkrijgbaar in combinatie met de Duratorq TDCi-dieselmotor in de uitvoering met 140 of 163 pk.

Ford Ford Ford Ford
 
Websitewww.ford.nl
Deel via