7 september 2009
Opel Insignia (2008 - 2017)

Opel Insignia (2008 - 2017)

The Switch on Tour trekt langs zakelijk rijdend Nederland

7 september 2009 | Met de komst van de nieuwe Insignia heeft Opel niet alleen een switch gemaakt ten aanzien van design en rijcomfort, ook qua communicatie verloopt het anders dan men van Opel gewend was. Nadat een eerste Switch-campagne vorig jaar al de nodige leaserijders overtuigde van de kwaliteiten van de Insignia, gaat Opel vanaf 28 september verder met 'The Switch on Tour'. Ultieme doel is om verstokte vreemd merkrijders en Opel-mijders te laten switchen naar de Opel Insignia.

De introductie van de nieuwe Insignia was voor Opel Nederland vorig jaar aanleiding om zich met name op leaserijders te richten. Om deze doelgroep met andere ogen naar het merk Opel te laten kijken, gaven Switch-teams langs drukke snelwegen leaserijders uitgebreid de gelegenheid kennis te maken met de Auto van het Jaar 2009 zonder dat het hen tijd kostte. Mede dankzij de inzet van Geenstijl-reporter Rutger Castricum werd deze eerste Switch-campagne een groot succes.

Vanaf 28 september tot en met 7 oktober gaat Opel daarom verder met The Switch on Tour; hetzelfde concept maar met een andere invulling. Spokesman voor de doelgroep van de Insignia is deze keer Sjoerd van Stokkum, hoofdredacteur van Quote. Net als veel leaserijders heeft ook Van Stokkum een uitgesproken mening over auto's. Op Opel.nl/theswitch roept hij autoliefhebbers op om zichzelf of een collega met een uitgesproken mening over auto's (of sterker, met een vooroordeel over Opel) op te geven voor een proefrit vanaf het bedrijf waar men werkzaam is.

Opel Insignia (2008 - 2017)

Als onderdeel van deze tweede Switch Tour trekt vanaf 28 september opnieuw een Switch-team gedurende acht dagen het land in. Daarbij bezoekt een stoet van vijf splinternieuwe Opels Insignia onder leiding van model Ancilla Tilia bedrijven in heel Nederland, met als doel zelfverklaarde autokenners en Opel-mijders de Insignia te laten testen zonder dat een dealerbezoek nodig is. Net als vorig jaar is daarbij ook een camerateam aanwezig.

Na een proefrit krijgt iedere deelnemer de gelegenheid in 25 seconden zijn of haar mening over de Insignia te geven. Deze bijdragen van de deelnemers aan The Switch on Tour zijn direct vanaf 28 september te volgen via Opel.nl/theswitch. Via deze site kunnen deelnemers zich vanaf heden opgeven om deel te nemen aan de Switch-campagne.

De beste 'autopraatjesmaker' wordt na afloop van de campagne uitgenodigd voor een gastoptreden in het televisieprogramma RTL Autowereld en krijgt samen met drie vrienden een OPC Performance Training in het Duitse Dudenhofen. Stemmers via de site maken kans op één van de 100 jaarabonnementen op Quote.